![]() |
Een vreemde taal naast een studie?
Ik ben erg geïnteresseerd in vreemde talen (Duits vooral), maar omdat de toekomstperspectieven me niet zo gunstig lijken wil ik toch geen vreemde taal gaan studeren. Ik zit meer te denken aan een studie psychologie ofzo, maar kan ik daarnaast ook nog een taal studeren?
Liefs |
Jahoor, als je alleen de taal vlekkeloos wil leren spreken kun je gewoon een cursus doen, vakantiewerk of vrijwilligerswerk of een stage in het buitenland doen en bijvoorbeeld films in die taal kijken en literatuur in die taal lezen. Een Romaanse of Germaanse taal leren is niet zo veel werk. De reden dat ze er een fulltime studie van maken is dat je dan ook alle belangrijke literatuur bestudeerd moet hebben en geanalyseerd enzo.
|
Als je twijfelt kun je altijd beginnen met de studie die je in eerste instantie wil gaan doen en later (eventueel een jaar later oid) beginnen met de taal die je erbij wil doen als je merkt dat je daar tijd voor hebt.
|
Je kunt ook alleen de taalverwervingsvakken volgen en niet de cultuurvakken etc. als het je puur en alleen om de taal gaat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04. |