Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nederlands & Engels boeken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1816013)

Marcianox 01-10-2010 16:10

Nederlands & Engels boeken

Ik moet dit jaar heel wat boeken lezen, ik houd niet echt van lezen dus dat gaat een probleem worden !

10 voor Nederlands

3 voor Engels
( 1 mag verfilmd zijn dus als je eentje hebt die niet afwijkt van de film, graag ! )

Kunnen jullie mij helpen aan lijstjes met boeken die kort zijn en op de literatuurlijst staan ?

Zijn er trouwens boeken waarvoor je als je alleen een goede samenvatting leest je er toch goed voor kunt scoren bij de mondeling ?

bedankt alvast x

Kikaa 01-10-2010 16:19

Ik kan je verder niet helpen maar ik wil wel zeggen dat dunne boekjes niet altijd makkelijk/fijn te lezen zijn. Een dikker boek kan vaak leuker en makkelijker te lezen zijn. ;)

Marcianox 01-10-2010 16:26

Ja weet ik maar ik vind lezen sws niet leuk of het boek nou goed is of niet ik heb er echt een hekel aan :$

Eryc 01-10-2010 17:23

Het kan je helpen om eens raad te vragen aan je docent?
-> heb ik ook gedaan, die heeft voor mij een leuk boek uitgezocht.
--> Alleen maar nette mensen van Robert Vuijsje (niet echt kort boek, maja)

Geel 01-10-2010 17:38

Een dun, verfilmd boekje: The Boy in the Striped Pyjamas van John Boyne.

Azèche_oud 02-10-2010 09:38

Ik dacht altijd dat ik niet in het Engels kon lezen. Tot ik ziek werd, proefwerken miste en iets anders moest lezen dan eigenlijk. Het was Danny, the champion of the world van Roald Dahl. Misschien is dat ook iets voor jou? :)

Infidel 02-10-2010 22:27

Extremely loud & incredibly close van Jonathan Safran Foer is erg mooi. Voor Nederlands kun je kijken naar Campert, De Winter, Mulisch, Polet, Bernlef.

dr.rootz 03-10-2010 11:12

Ik heb voor mijn lijst slechts twee boeken gelezen en voor de rest uittreksels. Als je zorgt dat je precies weet wat in die uittreksels staat kun je een ruime voldoende halen.

dr.rootz

FluffyKitten 04-10-2010 09:02

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 30912055)
Ik dacht altijd dat ik niet in het Engels kon lezen. Tot ik ziek werd, proefwerken miste en iets anders moest lezen dan eigenlijk. Het was Danny, the champion of the world van Roald Dahl. Misschien is dat ook iets voor jou? :)

Roald Dahl is een kindserschrijver...
dus de kwaliteit en moeilijkheidsgraad van dat boek ligt dan ook niet erg hoog.
Kan me niet voorstellen dat die op de literatuurlijst staan :O

Je kan:
'A Short history of nearly everything' lezen.
600+ Paginas en van het hoogste niveau engels + wetenschappelijke termen :D
Ik lees hem nu ook :cool:
Maar ik heb wel talent voor engels :s weet niet of jij dat hebt,
daarnaast. Staat die waarsch. niet op de literatuurlijst aangezien het meer naar wetenschappelijk boek neigt.

Maar vaag het :D

arPos 04-10-2010 09:11

engelse schrijvers: Clive Custler, Dean Koontz

Azèche_oud 04-10-2010 14:28

Citaat:

FluffyKitten schreef: (Bericht 30917958)
Roald Dahl is een kindserschrijver...
dus de kwaliteit en moeilijkheidsgraad van dat boek ligt dan ook niet erg hoog.
Kan me niet voorstellen dat die op de literatuurlijst staan :O

Wat ik vooral wilde zeggen, is dat je soms gewoon een schrijver moet zoeken die je aanspreekt. En dat je, als je oefent met Roald Dahl, misschien makkelijker moeilijker boeken kan lezen.

Roald Dahl heeft trouwens ook voor volwassenen geschreven. Vooral veel korte verhalen.

the_Reader 04-10-2010 17:32

Voor engels: the curious incident of the dog in the night time, ik weet niet of je dat nog mag lezen, maar in 4vwo stond het op de lijst, een heel makkelijk en leuk boek.
Voor Nederlands kun je voor dunne boeken altijd wel uitwijken naar het gouden ei, twee vrouwen en vast nog wel een paar dunne boeken, maar die zijn vaak niet echt leuk. Ik vond zelf de aanslag van Harry Mulisch best leuk, en ook niet zo moeilijk geschreven.
En vaak weet je docent inderdaad wel hele leuke boeken, of de mensen in de mediatheek

FluffyKitten 04-10-2010 21:50

Citaat:

the_Reader schreef: (Bericht 30919926)
Voor engels: the curious incident of the dog in the night time, ik weet niet of je dat nog mag lezen, maar in 4vwo stond het op de lijst, een heel makkelijk en leuk boek.

`Hij is er ook in het Nederlands als je vals wilt spelen :P

antjevw 05-10-2010 22:02

Kleine gedigten voor kinderen van Hieronymus van Alphen, dat is een flinterdun gedichtenboekje, maar hij mag.

Pop_tart 05-10-2010 22:09

Breakfast at Tiffany's by Truman Capote, a true classic en niet al te dik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.