![]() |
Waarom schrijven jullie gedichten?
Lijkt me duidelijke titel. Ik omdat ik m'n gevoelens kwijt wil maar omdat ze zo persoonlijk zijn heb ik ze nog nooit aan iemand laten lezen ook niet hier. Ze gaan echt over van alles en ik voel me dan een beetje in m'n blootje staan als ik dat laat lezen aan iemand.
>omdat het dus heel persoonlijke manier is om gevoelens te uiten. |
*schrijft songteksten* :)
|
Citaat:
|
In het begin schreef ik vooral gedichten om mijn gevoel te kunnen neerschrijven, het werd al snel een hele goede manier om mezelf te leren uitdrukken.
Naarmate de tijd vorderde begon ik ook meer over verzonnen beelden te schrijven of een ongekend gevoel. Het gebeurt namelijk vaak dat ik een prent voor me zie als ik m'n ogen sluit en dan vind ik het wel leuk om deze op een "bijzondere" manier weer te geven. ( en te delen met andere) Het spelen met onze taal is ook een rede. :) Ik krijg er zelf ook een goed gevoel van vaak, het sterkt m'n zelfvertrouwen/beeld vind ik. |
Ik kwam hier eerst voor de een vriendin. Toen probeerde ik het voor de reacties wel eens waar. Het waren toen puur 'afreageer' gedichten, uiten van gevoelens. Nu wordt het eigenlijk steeds meer een gewoonte dingen te verwoorden, of mooie beelden door woorden te scheppen...
|
Ben dr ooit mee begonnen en nooit meer mee opgehouden...
|
Ik schrijf niet zo vaak, ik moet daar écht voor in een bepaalde bui zijn.... een artistieke bui (of wat je het ook noemen wilt). Maar als ik schrijf, schrijf ik over gevoelens of dingen die me dwars zitten, in de vorm van een songtekst, poezie of een soort diepzinnige, artistiekerige brief.
Ripper |
Omdat ik me zo kan uiten en ik kan er niks aan doen want het gaat echt helemaal vanzelf.. het voelt wel goed alleen later als je je gedicht terug leest valt ie tegen.. maar: ikdoe het omdat het goed voelt en ik zo ben en mezelf kan uiten en mijn gevoelens kan laten weerklinken in de duistere wereld.. (hahaha zo DEEP doe ik verder nooit hoor.. ;) :rolleyes: maar het is wel zo)
|
Citaat:
|
omdat ik het leuk vind om met woorden te spelen, om mijn gevoelens op papier te zetten, en omdat ik ervan hou om te schrijven of te typen, gewoon om het gevoel en de bewegingen.
|
Ik vind het een (meestal) bevredigende uitdaging de woorden op een zo mooi mogelijke manier op papier te zetten.
|
ik vind het leuk :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03. |