![]() |
afronding schoolexamen
in mijn pta staat dat je geslaagd ben als je een 5 en een 4 of 2x een 5 hebt en voor de overige vakken een 6 of hoger met en het gemiddelde van tenminste een 6.
Wordt er bij het gemiddelde afgerond? dus als je een 5,7 hebt een 6? |
Voor zover ik weet is het als volgt:
Schoolexamencijfer onafgerond en centraal eindexamen onafgerond -> gemiddelde daarvan per vak wordt afgerond. Het gemiddelde van die cijfers wordt inderdaad ook afgerond. |
en nlt wat geen eindexamen heeft als je daarvoor een 7 staat heb je dan 1 compensatiepunt?
|
Hmmm, dat weet ik niet zeker, maar het lijkt me wel. Want verder is alles combineren: school examen met eind examen. Dus dit is gewoon een vak met alleen school examens. Het is niet zo dat het vak minder meetelt ofzo.
|
Citaat:
|
Het onafgeronde cijfer van je SE wordt gemiddeld met het onafgeronde cijfer van je CE. Dit gemiddelde cijfer wordt afgerond en is je eindcijfer.
Dus SE een 5 en CE een 6: (5+6)/2 = 5.5 = 6 Maar: SE een 5 en CE een 5.5: (5+5.5)/2 = 5.25 = 5 Of: SE een 6.7 en CE een 4.5 (6.7+4.5)/2 = 5.6 = 6 |
Precies zoals Mr.Mark het zegt.
Onafgerond + Onafgerong / 2 en het cijfer wat daar uit komt mag je pas afronden :). |
Bedankt voor de antwoorden.
En wat onafgerond betreft: ik ga ervan uit dat dat op 1 cijfer achter de komma is. ;) |
Ja, dat klopt :).
|
Let wel, je slaagt pas als je gemiddelde een 6.0 precies is. Dus als je voor SE+CE gemiddeld een 5.9 staat, kun je alsnog zakken.
|
Citaat:
Het wordt juist afgerond daarna. Daarom is een 5.5 nog een 6 maar een 5.4 toch echt een 5. Dus je bent geslaagd als je op je SE en CE beide een 5.5 hebt. maar gezakt als je op je SE en CE beide een 5.4 hebt. |
Citaat:
Stel dat je 8 zessen en een vijfje hebt. Dan sta je een 5.88, en dan ben je alsnog gezakt, dat bedoelde ik ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |