Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Goud inwisselen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1816422)

DaveW 06-10-2010 19:12

Goud inwisselen?

Nou zie ik regelmatig van die irritante reclames langs komen dat je je goud moet inwisselen (jullie kennen ze vast wel). Maar nu wil het zo zijn dat ik best wel wat sieraden, ringen en kettingen, heb liggen die ik nooit draag. Op zich zou ik die best willen inruilen om mijn stufi wat aan te vullen:cool:
(goudprijs schijnt nogal hoog te staan).

Maar hoe staat jullie er tegen over? zouden jullie je goud inruilen voor wat cash?

Balance 06-10-2010 21:18

Zoek eens bij Editie NL daarop. Zij hebben laatst een test gedaan met goud waarvan van tevoren de waarde was bepaald.
Ze gingen het inwisselen bij verschillende instanties, onder andere die van de reclame. Ze bleken daar echt veeeeel te weinig te krijgen.

Thinus 06-10-2010 21:19

Ja nogal wiedes. Die gasten kopen je goud echt niet omdat ze het zo mooi vinden blinken.

Sarah 06-10-2010 21:33

Als ik 'goud over' zou hebben vast wel, maar wie heeft er nou goud over?

En als ik dat zou doen, dan gewoon bij een juwelier en zeker niet bij zo'n vaag postorderbedrijf.

arPos 07-10-2010 08:45

bij de juwelier en eerst globaal laten taxeren bij een ander.

goudprijzen zijn nogal aan verandering onderhevig, als je er vanaf wil zou ik niet al te lang meer wachten maar wel proberen een beetje hoge momentwaarde te krijgen.
overigen zal je altijd minder ervoor terugkrijgen dan de werkelijke materiaalwaarde.

Apate 07-10-2010 11:03

Persoonlijk zou ik het sowieso nooit opsturen naar zo'n postorder bedrijf. Dan zou ik inderdaad gewoon naar een juwelier ofzo gaan, dat vertrouw ik toch wat meer. En als je het niet vertrouwd neem je alsnog je goud mee terug :P, en bij zo'n postorder bedrijf gaat dat toch wat minder makkelijk.

Sarah 07-10-2010 15:05

Citaat:

Interglot schreef: (Bericht 30928732)
Persoonlijk zou ik het sowieso nooit opsturen naar zo'n postorder bedrijf. Dan zou ik inderdaad gewoon naar een juwelier ofzo gaan, dat vertrouw ik toch wat meer. En als je het niet vertrouwd neem je alsnog je goud mee terug :P, en bij zo'n postorder bedrijf gaat dat toch wat minder makkelijk.

Dat ook nog eens ja, als zij besluiten dat jouw antieke massief 24-karaats gouden burgemeestersketting (ik noem maar even een onrealistisch voorbeeld) maar 2,50 waard is dan heb je pech gehad want tegen de tijd dat je het geld krijgt hebben ze 'm al omgesmolten.

A Capelle 07-10-2010 16:34

Nooit dezelfde persoon laten taxeren en kopen! Die gaat het veel te laag taxeren. Daarom vind ik het ook zo dom als mensen echt iets naar dat postorderbedrijf sturen.

M&Metje 14-10-2010 19:52

Daarnaast is het ook nog eens zo dat die speciale enveloppen ook wel bekend zijn bij de postbodes. Die weten echt wel wat daar in zit, dus dan is de kans ook nog eens groot dat jou envelop niet aan zal komen ;)

arPos 15-10-2010 09:41

Citaat:

M&Metje schreef: (Bericht 30956252)
Daarnaast is het ook nog eens zo dat die speciale enveloppen ook wel bekend zijn bij de postbodes. Die weten echt wel wat daar in zit, dus dan is de kans ook nog eens groot dat jou envelop niet aan zal komen ;)

aangetekend.

Lasagna 19-10-2010 22:38

ik vind dat doodeng, zoiets waardevols opsturen. ten eerste weet je nooit of ze het eerlijk taxeren, en wat als het kwijt raakt? ik vertrouw zoiets echt niet. sowieso vind ik het eng om dat met de post te versturen, zeker met wat je de laatste tijd allemaal hoort over de TNT :P

je kunt wel je sieraden naar een juwelier brengen, en inderdaad eerst laten taxeren door een ander.

Sarah 20-10-2010 10:26

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 30957304)
aangetekend.

Dat is geen garantie dat het aankomt, alleen dat je kunt bewijzen of het aangekomen is of niet.

Adore 20-10-2010 10:30

Garantiepost, evt. met handtekening retour, maar dan heb je alweer zoveel inleg dat je beter naar een juwelier kunt gaan!

kopmuntkip 20-10-2010 20:44

Ik heb die reclame al weer een tijdje niet gezien en ik mis het ook niet

brumm 05-11-2010 10:09

zowiezo je goud nu niet verkopen. Goud houd namelijk zijn waarde en je kunt het beter verkopen als je echt in schulden zit bijvoorbeeld of je hebt op dat moment echt heel erg geld gebrek. Maar je gaat je goud toch niet verkopen om je stufi aan te vullen ????

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41.