![]() |
probleem met ouders
ik en een vriendin hebben een probleempje :( zij mag niet met mij omgaan en ik niet met haar :S heel vaag maar hoe kunnen wij er voor zorgen dat onze ouders gaan praten??
alvast bedankt |
> Liefde en Relatie.
|
Mag ik vragen waarom jullie niet met elkaar om mogen gaan (van jullie ouders)?
|
Inderdaad, ben eens wat duidelijker. Wat zijn de redenen dat jullie niet met elkaar mogen omgaan? Ik vind het nogal vreemd dat jullie beiden niet met elkaar om mag gaan. Meestal is het dat 1 persoon niet met de andere mag omgaan omdat deze zich "verkeerd" gedraagt.
Hebben de ouders met elkaar ruzie? |
Hebben jullie verschillende "rassen" / geloof / opleiding en wat is jullie leeftijd? verdienen zijn of jouw ouders veel meer dan de andere ?
|
Citaat:
|
Dus jouw ouders vertrouwen haar vriendje niet, maar haar ouders? Wat hebben die tegen jou/waarom denken ze dat jij kwalijk zou zijn voor hun dochter?
|
Je zou het heel direct kunnen vragen; (bereid jezelf van tevoren eventjes voor) en geef tegenargumenten.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik weet niet hoe ze dan zouden reageren :S als we het direct zouden vragen :( |
Citaat:
Hoe moeten wij nu weten wat er in hun hoofd speelt? Bij het antwoord "daarom" of "dat weet je best" zul je even door moeten vragen. |
Citaat:
|
Ik zou echt a la dramaqueen zeggen 'NOU als er geen reden is dan ga dús lekker wel met haar om!' en dan heel erg boos en verontwaardigd kijken. En vervolgens niets van mijn ouders aantrekken tot ze een goede reden verzonnen (die ik natuurlijk wel heel puberaal zou verwerpen, maar dat terzijde).
Ik weet niet of het de goede oplossing is, maar ik zou me in ieder geval niet zomaar laten afschepen met een 'daarom'. |
Citaat:
"Bekijk het maar" zou echter kunnen duiden op iets wat al vaker besproken is. Dat het antwoord je niet aanstond wil niet zeggen dat het geen valide reden is. |
Doet je vriendin iets wat fout is? Bijvoorbeeld roken, gebruikt ze drugs. Is ze nog laat op straat te vinden. Dit kunnen allemaal factoren zijn die meespelen. Ik kan soms ouders best snappen dat ze niet willen dat bepaalde kinderen met hun kinderen omgaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54. |