Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   probleem met ouders (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1816509)

miesmo 07-10-2010 19:08

probleem met ouders

ik en een vriendin hebben een probleempje :( zij mag niet met mij omgaan en ik niet met haar :S heel vaag maar hoe kunnen wij er voor zorgen dat onze ouders gaan praten??

alvast bedankt

Missy 07-10-2010 20:39

> Liefde en Relatie.

AzN 07-10-2010 20:46

Mag ik vragen waarom jullie niet met elkaar om mogen gaan (van jullie ouders)?

BlackBetty 07-10-2010 21:33

Inderdaad, ben eens wat duidelijker. Wat zijn de redenen dat jullie niet met elkaar mogen omgaan? Ik vind het nogal vreemd dat jullie beiden niet met elkaar om mag gaan. Meestal is het dat 1 persoon niet met de andere mag omgaan omdat deze zich "verkeerd" gedraagt.

Hebben de ouders met elkaar ruzie?

Alpha_Omega 08-10-2010 18:58

Hebben jullie verschillende "rassen" / geloof / opleiding en wat is jullie leeftijd? verdienen zijn of jouw ouders veel meer dan de andere ?

miesmo 08-10-2010 19:48

Citaat:

BlackBetty schreef: (Bericht 30930822)
Inderdaad, ben eens wat duidelijker. Wat zijn de redenen dat jullie niet met elkaar mogen omgaan? Ik vind het nogal vreemd dat jullie beiden niet met elkaar om mag gaan. Meestal is het dat 1 persoon niet met de andere mag omgaan omdat deze zich "verkeerd" gedraagt.

Hebben de ouders met elkaar ruzie?

onze ouders hebben geen ruzie maar zij heeft een jongen en die doet nogal raar tegen mij :S en mijn moeder weet dat enzo en haar ouders vinden het ook niet goed dat ik met haar omga :S

Em. 08-10-2010 23:22

Dus jouw ouders vertrouwen haar vriendje niet, maar haar ouders? Wat hebben die tegen jou/waarom denken ze dat jij kwalijk zou zijn voor hun dochter?

Alpha_Omega 09-10-2010 10:16

Je zou het heel direct kunnen vragen; (bereid jezelf van tevoren eventjes voor) en geef tegenargumenten.

miesmo 09-10-2010 20:06

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 30934186)
Dus jouw ouders vertrouwen haar vriendje niet, maar haar ouders? Wat hebben die tegen jou/waarom denken ze dat jij kwalijk zou zijn voor hun dochter?

ik weet niet wat hun tegen mij hebben :( maar zij zit nu ook in een dipje want haar vriend heeft het uitgemaakt maar nu gaat het dan misschien beter tussen onze ouders ik weet het niet :S

miesmo 09-10-2010 20:06

Citaat:

Alpha_Omega schreef: (Bericht 30934628)
Je zou het heel direct kunnen vragen; (bereid jezelf van tevoren eventjes voor) en geef tegenargumenten.

ik bereid me altijd voor op gesprekken :(
maar ik weet niet hoe ze dan zouden reageren :S als we het direct zouden vragen :(

hookee 10-10-2010 00:30

Citaat:

miesmo schreef: (Bericht 30936290)
ik bereid me altijd voor op gesprekken :(
maar ik weet niet hoe ze dan zouden reageren :S als we het direct zouden vragen :(

Ja jeetje, het onderwerp is ter sprake gekomen toen je ouders je vertelden dat je niet met haar mocht omgaan. Dat was misschien een uitstekend moment geweest om de prangende vraag: "waarom niet?" te stellen.
Hoe moeten wij nu weten wat er in hun hoofd speelt?
Bij het antwoord "daarom" of "dat weet je best" zul je even door moeten vragen.

miesmo 10-10-2010 17:22

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 30937106)
Ja jeetje, het onderwerp is ter sprake gekomen toen je ouders je vertelden dat je niet met haar mocht omgaan. Dat was misschien een uitstekend moment geweest om de prangende vraag: "waarom niet?" te stellen.
Hoe moeten wij nu weten wat er in hun hoofd speelt?
Bij het antwoord "daarom" of "dat weet je best" zul je even door moeten vragen.

dat heb ik gedaan maar dan zeggen mijn ouders bekijk het maar ofzo :O

Em. 10-10-2010 18:47

Ik zou echt a la dramaqueen zeggen 'NOU als er geen reden is dan ga dús lekker wel met haar om!' en dan heel erg boos en verontwaardigd kijken. En vervolgens niets van mijn ouders aantrekken tot ze een goede reden verzonnen (die ik natuurlijk wel heel puberaal zou verwerpen, maar dat terzijde).

Ik weet niet of het de goede oplossing is, maar ik zou me in ieder geval niet zomaar laten afschepen met een 'daarom'.

hookee 10-10-2010 19:49

Citaat:

miesmo schreef: (Bericht 30940035)
dat heb ik gedaan maar dan zeggen mijn ouders bekijk het maar ofzo :O

Tsja, als je ouders wllen dat jij je ooit volwassen gaat gedragen moeten ze natuurlijk wel het goede voorbeeld geven. "Daarom" is op jouw leeftijd geen valide antwoord meer, daar mag je ze best (tactvol) op wijzen. Je bent inmiddels op een leeftijd waarop je een normale discussie met je ouders kunt aangaan.
"Bekijk het maar" zou echter kunnen duiden op iets wat al vaker besproken is. Dat het antwoord je niet aanstond wil niet zeggen dat het geen valide reden is.

BlackBetty 11-10-2010 19:19

Doet je vriendin iets wat fout is? Bijvoorbeeld roken, gebruikt ze drugs. Is ze nog laat op straat te vinden. Dit kunnen allemaal factoren zijn die meespelen. Ik kan soms ouders best snappen dat ze niet willen dat bepaalde kinderen met hun kinderen omgaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.