![]() |
Slechte kamer
Ik ben dit jaar begonnen met sturen ver van mijn ouders huis, dus heb ik de eerste beste kamer genomen.
Nu wil ik graag een nieuwe kamer omdat dit huis stinkt, slecht onderhouden is en de huisgenoten spreken alleen japans/turks/pools. Bovendien betaal ik te veel. Maar.. Ik heb een jaarcontract die ik alleen kan verbreken door een nieuwe bewoner voor mijn kamer te zoeken. Hoe kan ik iemand ooit deze kamer aansmeren. Bovendien moet ik deze kamer verkopen en op dezelfde datum een nieuwe kamer vinden, want ik wil niet zonder kamer zitten of dubbel huren. |
misschien is er nog ergens een andere japanse-turk-pool die het leuk vind om bij landgenoten te zitten?(niets tegen die mensen ofzow he versta me niet verkeerd)
|
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe erg je van die kamer af wil. En in welke stad je zit. Als je in Amsterdam vind je al snel dat je te veel betaald...
Dus ik zou zo zeggen, bied je kamer op internet aan, zorg dat je in geval van nood misschien bij vriend/vriendin/studiegenoot of wat dan ook kan slapen, en ga een nieuwe kamer zoeken. Ben je echt wanhopig, dan kun je misschien toch wel dubbel huren een tijdje. Maar alleen als je er écht écht weg wil :). |
Citaat:
|
In mijn ervaring is het bijna onmogelijk om dubbele huur te voorkomen. De nieuwe huur van je nieuwe kamer gaat namelijk in op het moment dat de vorige bewoner vertrekt. De huisbaas gaat niet zitten wachten totdat jij er klaar voor bent namelijk.
|
Citaat:
Als jij het opzegt kan de verhuurder je daar niet aan houden. De maximale opzegtermijn volgens de wet, is drie maanden als ik het uit mijn hoofd goed heb. |
Misschien kun je allereerst dit eens proberen:
http://www.huurders.info/?id=8343 Zodra je met een huurcommissie gaat dreigen zijn ze misschien al bereid dat jaarcontract iets in te korten. Maar eigenlijk lijkt, wat T_ID al zegt, me dat contract volkomen onwettig. Misschien kun je dat eens aankaarten bij je huisbaas? De dubbele huur is inderdaad lastig te voorkomen. Als je in een populaire stad woont is het misschien mogelijk je nieuwe kamer voor een maand te verhuren? |
Citaat:
|
Citaat:
De opzegtermijn van de huur voor onbepaalde tijd moet inderdaad maximaal 3 maanden zijn. De maximale opzegtermijn is gelijk aan de periode tussen 2x huurbetalen. Dus als je maandelijks betaalt is de opzegtermijn 1 maand, dit met een maximum van 3 maanden. |
Inderdaad, heb je een jaarcontract, of heb je een contract voor onbepaalde tijd dat je van je huisbaas maar 1 keer per jaar mag opzeggen? In dat laatste geval kun je met een beetje mazzel eind november verhuizen.
|
huurcontract door de rechter laten ontbinden vanwege het niet voldoen aan de wettelijk gestelde eisen (zoals onderhoud)
|
Als het in een universiteitsstad is, zijn er altijd wel mensen die je élke kamer kunt aansmeren. Je bent er zelf immers ook gaan wonen. Zet gewoon een advertentie op marktplaats of kamernet.
En zoek van te voren zelf al een kamer. De datum per wanneer je in die kamer kan, is de datum per wanneer de volgende bewoner in jouw kamer kan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals al gezegd gewoon op kamernet zetten en anders een internationale student zoeken en dubbel huren daar kom je waarschijnlijk niet onderuit, behalve wanneer je tijdelijk bij iemand kan logeren of je moet heel veel geluk hebben met je nieuwe kamer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien komt dit contact zeer onredelijk over. Redelijkheid en billijkheid spelen ook een rol als iets voor de rechter komt. Maffioos die duidelijk huisjes melkt versus armlastige student die het nauwelijks kan betalen, inzet: een zeer vreemd en ongebruikelijk huurcontract. Ik voorspel dat de student in dat geval achter mekaar wint op de onredelijkheid van de verhuurder. |
Citaat:
Ik begrijp dat jij het anders leest (als in: de huur kan alleen worden ontbonden met een andere huurder), maar de vraag is dus wat nou de werkelijke situatie is. TS? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Heey, plaats een leuke advertentie.
Zet er wat antieke meubels in, dat ziet er altijd luxe uit en loop 3 rondjes met een deobus door je huis zodat je de geur voor de komende uren verdrijft en dan een beetje goed praten over wat een geweldige kamer het is en hopelijk lukt het. Succes!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19. |