![]() |
Hoe eet jij een tompouce?
Beantwoord de poll, dan zetten we weer een stapje dichter bij de oplossing op de Grote Vragen des Levens!
|
Anders, namelijk: ik probeer hem krampachtig min of meer netjes te eten met een gebaksvorkje, en dat mislukt altijd.
Eerst het dakje eraf halen en opeten zou het evenwicht verpesten. Maar ik ben van plan om bij mij eerstvolgende tompouce het dakje onderop te leggen, ik denk dat dat wel gaat werken. |
Ik vind het niet lekker maar bij mijn ouders eten ze het met een vorkje en een mesje en halen ze het dakje er af. Dacht ik :o Volgens mij is de tompouce nooit een groot favoriet geweest.
|
Ik eet hem horizontaal. Maar om die reden neem ik eigenlijk nooit een tompoes. Ik kies eigenlijk altijd voor iets anders, vooral om de hanteerbaarheidsreden:o
|
Zonder bestek haal ik eerst het dakje eraf, met een vorkje leg ik hem op zn zijkant en dan is hij prima te eten zonder knoeien :o
|
Niet.
|
ik haal het dakje eraf, eet de room op en bewaar het dakje voor het laatste moment want het dakje is het meest lekker.
|
Ik haal met behulp van een vorkje het dakje er zo af dat ongeveer de helft van de room ook mee komt, en dan eet ik dat eerst op, dan eet ik meestal nog een paar hapjes room zonder bodem, en dan eet ik de bodem met de rest van de room. Dakje en bodem eet ik gewoon alsof ik een cracker zou eten, dus zonder vorkje ofzo, gewoon uit de hand. Ik heet eerst het dakje, want ik vind dat het minst lekker :o Soms eet ik ook het dakje zonder room en dan lepel ik alle room van de bodem, want die room is het lekkerst.
|
Ik mis de optie: "Eerst het dakje eraf halen, en die dan opeten ná de rest van de tompouce".
|
Ja Noodles had nog wel iets creatiever kunnen zijn qua poll-opties!
|
Citaat:
|
Dakje in m'n ene hand en de bodem (met de custardpudding erop) in m'n andere hand, vervolgens om en om 'n hapje van 't ene en 'n hapje van 't andere nemen (Y).
|
Dakje eraf halen, room er half afschrapen, beginnen bij de onderkant, onderkant half opeten, aan room beginnen, onderkant helemaal opeten, aan dakje beginnen, alle room opeten, dakje opeten. Vingers aflikken.
Maar ik heb dan ook nog nooit een tompoes gegeten bij Hooggeëerd Gezelschap (lees: andere mensen/visite/geen eigen gezin) waarbij ik enigszins netjes probeer te eten. :P |
Citaat:
|
anders, namelijk : ik haal het kapje eraf, deel de room door 2 helften en smeer de beide helften in met de room. Dan eet ik eerst de onderkant op, het lekkerste stuk met glazuur bewaar ik voor het laatst. Dit eet ik gewoon met mijn handen.
Laatst was er iets over etiquette op tv, en daar werd verteld dat de juiste manier om een tompoes te eten is door hem op zijn zijkant te leggen en dan met een vork stukjes eraf halen. |
Ik sla hem eerst tot hij vloeibaar is en drink het dan door een rietje.
|
Niet. Maar toen ik het eerst nog wel at dan haalde ik eerst het dakje ervan af, at het room met de onderkant op en dan at ik vervolgens het dakje.
|
Ik vis met mijn vorkje de room tussen de dekseltjes uit tot ik een soort brug heb :bloos: en dan eet ik één pijler op, dan valt hij om, eet ik het dakje, eet de andere pijler en als laatste de onderkant.
|
Met een mes verticaal in het midden snijden, en dan opeten :)
|
Heey heb je naar Ik hou van Holland gekeken :P
Ik haal altijd eerst de bovenkant eraf en eet die als eerste op. Daarna pas de onderkant, die is zo lekker smeuïg. Ik hou van tompoezen |
ik leg hem altijd op z'n zij, zodat ik hem kan snijden met mijn vorkje zonder dat het prutje in het midden er aan alle kanten uit loopt. precies zoals de etiquette:y
|
Hangt van m'n bui af. Meestal doe ik 'm horizontaal door midden en eet dan de twee helften, met de roze kant als laatst want die is het lekkerst. Maar soms heb ik zin om er een rotzooi van te maken en dan neem ik er gewoon happen van zodat de room eruit tieft enzo.
Tevens heb ik door dit topic nu heel veel zin in een tompouce, dus die ga ik straks halen. [edit] Verdammt, het is zondag dus alle fatsoenlijke bakkers in de buurt zijn dicht :mad: |
IHVH vraag :o
Maar eerst het dakje eraf en dan de rest. Verder niet m'n favo gebak. Wel als er keuze is neem ik iets anders. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eerst het dakje er af halen en dan met de vork er stukjes van af halen en die opeten. Nadat ik dat allemaal in rap tempo heb opgegeten ga ik over tot de orde van de dag en begin ik met de rest van de tompouce door er kleine stukjes af te halen of gewoon de room er af te vorken. Daarna de onderkant of in combinatie met room.
|
Citaat:
Ik kocht vroeger vaak met een vriendin 4 tompoucen (voor de prijs van 3!) bij de HEMA in tussenuren. Dan gingen we die op het schoolplein opeten: ieder twee :cool: nomnom |
Ik hou van holland!
|
Dat is toch die kat??
|
Ik zal binnenkort een tompouce halen en een uitgebreid verslag hier plaatsen.
Tom de poes :'( zucht |
Best wel erg eigenlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zaak_TomPoes |
Ik hap gewoon. De room in het midden is zo dik dat het er niet meteen uitflikkert, dus als je wat happen room neemt van de zijkant is er niks aan de hand en krijg je de full-on 3-lagen-tompouce ervaring.
|
Citaat:
|
een tompouce is juist één van de makkelijkere gebakjes. een bossche bol, dát is naar.
dakje eraf en naar binnen schuiven, dan de bodem + vulling naar binnen schuiven. kruimels van het bordje af vegen en die kan zo de kast weer in... :) |
Ik eet een tompouce altijd met m'n handen :o En dan neem ik gewoon een grote hap met alles :D
|
Citaat:
Ik haalde het dakje eraf, at dan het room op, dan de bodem en dan het dakje. Dat is wel jammer omdat de combinatie van room + roze juist zo lekker is. Tegenwoordig eet ik geen tompouce meer. Als je alles in een keer wilt eten moet je 'm gewoon op z'n kant houden. |
Citaat:
|
Godsamme wat heb ik nu zin in veel tompucen :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
...
|
Optie 2 is wel schraal, ik doe het altijd volgens optie 1
|
Ik eet dat nooit. Als ik het toevallig ergens krijg dan gaat het dakje er vaak al per ongeluk af en eet ik de rest in deeltjes met een vorkje.
|
Eerst het dakje er af, dan de onderkant eten met af en toe een hapje dakje tussendoor.
|
Citaat:
|
Ik stond net met een bak tompoucen in m'n hand, maar ik heb ze als een braaf meisje weer teruggelegd. Ik moest mezelf wel beloven dat ik dit weekend veel taart mag eten :o.
|
Ik zou eens even een deal moeten sluiten met de bakkers in Nederland, want dit topic levert nogal wat €€€ voor ze op :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |