![]() |
Wiskunde dilemma.
Hoi ik ben Fayaa.
Ik zit in de 3e en 40% van de toetsen telt mee in mijn Examen toets van 4e. Ik heb een Toets gemaakt heb er 5,5 gehaald ik vond zelf dat ik het heel goed heb gemaakt. Maar ik kwam er thuis achter dat mijn rekkenmachine alles heeft afgerond wat juist niet moest op de toets. Ik was zo stom om mijn rekkenmachine 2 dagen van tevoren uit te lennen aan mijn broertje die heeft iets gedaan waardoor mijn rekkenmachine alles afrond en daardoor heb ik een 5,5 daarvoor heb ik al een 4,6 gehaald voor wiskunde en ik sta nu een onvoldoende voor wiskunde:( Heb ik recht om mijn toets te herkansen? |
VMBO-3 leerlingen mogen op de meeste scholen sowieso 2 schoolexamentoetsen per jaar herkansen. In het schoolreglement (de statuten) kun je opzoeken hoe dat op jouw school zit, waarschijnlijk staat het ook wel op de website.
Daarbij zou je je leraar heel lief aan kunnen kijken voor een extra 'gratis' herkansing, Maar daar heb je niet per se recht op, want eigenlijk is het je eigen verantwoordelijkheid dat je rekenmachine in orde is. |
Citaat:
|
Misschien kun je de docent uitleggen hoe het zit. Sommige docenten hanteren het principe "telkens dezelfde fout is een enkele fout". Ofwel: als de rest van je berekening goed was, is de afronding misschien bijzaak, afgezien van één of twee punten. Probeer het eens. Want misschien heeft je docent de regelmaat niet gezien.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |