Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [HTML] Omlijning in verschillende kleuren. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=181748)

Sister Bliz 09-08-2002 16:58

[HTML] Omlijning in verschillende kleuren.

Ik wil -om mijn cu2-profiel- een rand hebben van verschillende kleuren.

Een (random) voorbeeld van wat ik bedoel: http://www.cu2.nl/xxLil-Dushixx

De HTML code voor een 'gewone' rand heb ik wel gevonden op mycu2.nl, <div style="background-color: orange; width:640px; border: 3 ridge white">, maar hoe krijg ik een rand van meerdere kleuren?

eddie 09-08-2002 17:09

Code:

border-color: blue red white yellow
boven (blauw) - rechts (rood) - beneden (wit) - links (geel)
Code:

border-color: blue yellow
boven en beneden: blauw
links en rechts: geel

Aegishjalmur 09-08-2002 20:36

Citaat:

Sister Bliz schreef:
Ik wil -om mijn cu2-profiel- een rand hebben van verschillende kleuren.

Een (random) voorbeeld van wat ik bedoel: http://www.cu2.nl/xxLil-Dushixx

De HTML code voor een 'gewone' rand heb ik wel gevonden op mycu2.nl, <div style="background-color: orange; width:640px; border: 3 ridge white">, maar hoe krijg ik een rand van meerdere kleuren?

je kunt denk ik bij cu2 toch ook de broncode bekijken of niet ??

beeld -> bron

Kratje_Bier 09-08-2002 20:58

border-top: 1px solid #FFFFFF;
border-left: 1px solid #FFFFFF;
border-bottom: 1px solid #FFFFFF;
border-right: 1px solid #FFFFFF;

Sister Bliz 09-08-2002 22:01

Citaat:

Aegishjalmur schreef:

je kunt denk ik bij cu2 toch ook de broncode bekijken of niet ??

beeld -> bron

Ja, dat heb ik net (lees: met behulp van vriend) ook ontdekt, maar het werkt niet goed omdat de meeste mensen hun height-stuff anders hebben ingesteld als ik, en dan krijg je een rotzooitje.

Bedankt voor de suggesties, maar ik wil over allevier de breedtes en lengtes dezelfde omlijning .. Niet aan alle vier de kanten een andere kleur.

't Is beetje moeilijk uit te leggen :(

Kratje_Bier 09-08-2002 22:03

je kunt niet een rode rand rondom hebben en dan een rand van een andere kleur daar binnenin. Mischien kun je wel een wat kleinere div in de div maken met een andere style

Sister Bliz 09-08-2002 22:06

Citaat:

Kratje_Bier schreef:
je kunt niet een rode rand rondom hebben en dan een rand van een andere kleur daar binnenin. Mischien kun je wel een wat kleinere div in de div maken met een andere style
Prachtig :P En hoe luidt die code? :)

Lethalis 09-08-2002 22:08

Ik weet niet of dat ueberhaupt kan :/

Maar je wilt dus een rand die uit meerdere kleuren bestaat?

http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/dump/bordercolor.jpg

Zoiets dus? (let ff niet op de kleuren)

Hmm, misschien kun je wel nesten. Zou je moeten proberen..

Kratje_Bier 09-08-2002 22:08

Citaat:

Sister Bliz schreef:

Prachtig :P En hoe luidt die code? :)

div in een div:
<div style="background-color: orange; width:640px; border: 3 ridge white"><div style="background-color: red; width:600px; border: 1 ridge yellow">plep?</div></div>

Sister Bliz 09-08-2002 22:11

Citaat:

******** schreef:
Ik weet niet of dat ueberhaupt kan :/

Maar je wilt dus een rand die uit meerdere kleuren bestaat?

http://home.wanadoo.nl/tsd-mas/dump/bordercolor.jpg

Zoiets dus? (let ff niet op de kleuren)

Hmm, misschien kun je wel nesten. Zou je moeten proberen..

Ja, zoiets. Mijn profiel zelf is roze, en nu wil ik er een rand omheen die bestaat uit paars, blauw en rood :)

:o Nesten?

Sorry, ben maar 'n meisje ..

Lethalis 09-08-2002 22:14

Citaat:

Sister Bliz schreef:
:o Nesten?
Nesten is het gebruiken van een object binnen een gelijksoortig object. Dus in deze context het gebruik van een div binnen een andere div, zoals Kratje Bier het al voordoet :)

Sister Bliz 09-08-2002 22:15

Citaat:

Kratje_Bier schreef:

div in een div:
<div style="background-color: orange; width:640px; border: 3 ridge white"><div style="background-color: red; width:600px; border: 1 ridge yellow">plep?</div></div>

Lijkt er al een beetje meer op, maar is nog geen dubbele rand. ..
:confused:

Bekijk mijn cu2 anders maar even en zie wat het geworden is nadat ik de kleuren naar wens heb ingevuld in de ge-quote (?) code.

www.cu2.nl/prettyinpink

Lethalis 09-08-2002 22:21

Code:

<div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: red;">
  <div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: blue;">
    <div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: purple; padding: 5pt; background-color: yellow">

bla

</div>
  </div>
</div>

Pas de kleuren zelf maar aan :p

[edit]
Gebruikte referentie

Sister Bliz 09-08-2002 22:25

Het is gelukt :)

Me is blij :)

Dank jullie wel voor vriendelijke medewerking, Marc en Kratje_ Bier :)

Lethalis 09-08-2002 22:27

Citaat:

Sister Bliz schreef:
Zie cu2 voor visualisatie .. :(
Komt door de parser van Cu2. Je zult de tags aan elkaar moeten plakken op 1 regel, zoals dit (hier gaat de layout ;) ):

Code:

<div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: red;"><div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: blue;"><div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: purple; padding: 5pt; background-color: yellow">

bla

</div></div></div>

Sister Bliz 09-08-2002 22:28

Citaat:

******** schreef:
Komt door de parser van Cu2. Je zult de tags aan elkaar moeten plakken op 1 regel, zoals dit (hier gaat de layout ;) ):

Code:

<div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: red;"><div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: blue;"><div style="border-style: solid; border-width: 3pt; border-color: purple; padding: 5pt; background-color: yellow">

bla

</div></div></div>

Je hebt gelijk :o
(Dat laatste had Mark ook al door :))

Lethalis 09-08-2002 22:29

Citaat:

Sister Bliz schreef:
Je hebt gelijk :o
(Dat laatste had Mark ook al door :))

Ghehe :d

Avril Lavigne is best leuk trouwens, luister net naar het nummer Complicated (y)

Kratje_Bier 09-08-2002 22:30

het is trouwens wel handig dat je een goede wyswyg html editor gebruikt. dreamweaver ofzo.. kun je veel beter zien wat je doet :)

Sister Bliz 09-08-2002 22:32

Citaat:

******** schreef:
Ghehe :d

Avril Lavigne is best leuk trouwens, luister net naar het nummer Complicated (y)

Ja, 'tis bijzonder leuke muziek, zeker gezien ze uit Canada komt :P Onzin hoor :)

Bedankt, ben erg blij met het resultaat.

Lethalis 09-08-2002 22:33

Citaat:

Kratje_Bier schreef:
het is trouwens wel handig dat je een goede wyswyg html editor gebruikt. dreamweaver ofzo.. kun je veel beter zien wat je doet :)
De HTML parser van Cu2 is tamelijk beperkt, dus zul je merken dat het 1 en al spaghetti wordt als Dreamweaver tags gebruikt die Cu2 niet accepteert :d

Sister Bliz 09-08-2002 22:33

Citaat:

Kratje_Bier schreef:
Ja, daar heb je gelijk in .. Maar ik heb er vaak last van als ik HTML in het cu2-veld-ding plak, het vreemde dingen doet.

Maar dat ligt aan mij, bij mij gaan zo'n dingen meestal mis. Ik heb een gebrek aan logica :(

Sister Bliz 09-08-2002 22:34

Citaat:

******** schreef:
De HTML parser van Cu2 is tamelijk beperkt, dus zul je merken dat het 1 en al spaghetti wordt als Dreamweaver tags gebruikt die Cu2 niet accepteert :d
Dat bedoelde ik :o

Kratje_Bier 09-08-2002 22:34

Citaat:

Sister Bliz schreef:

Ja, daar heb je gelijk in .. Maar ik heb er vaak last van als ik HTML in het cu2-veld-ding plak, het vreemde dingen doet.

Maar dat ligt aan mij, bij mij gaan zo'n dingen meestal mis. Ik heb een gebrek aan logica :(

cu2 staat niet toe dat je alle html mogelijkheden gebruikt om misbruik te voorkomen.

Lethalis 09-08-2002 22:36

Citaat:

Sister Bliz schreef:
Ja, 'tis bijzonder leuke muziek, zeker gezien ze uit Canada komt :P Onzin hoor :)
:d zou idd erg zijn als je ze om die reden leuk vindt :)

Citaat:

Bedankt, ben erg blij met het resultaat.
(y)

Lethalis 09-08-2002 22:41

Citaat:

Kratje_Bier schreef:
cu2 staat niet toe dat je alle html mogelijkheden gebruikt om misbruik te voorkomen.
Even met JavaScript session-cookies snoepen bijvoorbeeld ;) Kun je zo van elke bezoeker het Cu2 profiel 'hacken' .. maar goed, zulke dingen zijn dus niet toegestaan.

Daarnaast zijn er nog extra opmaak-codes die met de ingevoerde HTML rotzooien. Elke return (13 of 13+10) resulteert in een <br> tag bijvoorbeeld .. catastrofaal als je met een WYSIWYG editor aan de slag gaat.

*gaap* .. ik ga maar eens naar bed (y) :d

Kratje_Bier 09-08-2002 23:12

Citaat:

******** schreef:
Even met JavaScript session-cookies snoepen bijvoorbeeld ;) Kun je zo van elke bezoeker het Cu2 profiel 'hacken' .. maar goed, zulke dingen zijn dus niet toegestaan.

Daarnaast zijn er nog extra opmaak-codes die met de ingevoerde HTML rotzooien. Elke return (13 of 13+10) resulteert in een <br> tag bijvoorbeeld .. catastrofaal als je met een WYSIWYG editor aan de slag gaat.

*gaap* .. ik ga maar eens naar bed (y) :d

daarom zuigt cu2 ook harder dan de stofzuiger van m'n ma :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18.