Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Iemand uit klas 1 rookt. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1817644)

grotesmurf10 21-10-2010 07:28

Iemand uit klas 1 rookt.

hey iedereen
ik zit een beetje met een probleem:confused:
en ik heb anderen van mn school(mn mentor klasgenoten)
al raad gepleegt maar die reageerden een beetje vaag.
dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen:)
er zit een jongen zelfde klas maar dan tl(brugklas ik zelf ook)
en hij rookt hij wil me telkens verleiden om ook mee te doen
ik ben bang dat ik een keer ja zeg
hij loopt altijd met een mes rond enzo willen jullie me plz helpen

mvg grotesmurf10

mrboot 21-10-2010 09:14

in dit soort gevallen zeggen alleen mensen met weinig zelfvertrouwen ja, of mensen die zich makkelijk om laten praten, over laten halen, of sukkelige meelopertjes die net zo stoer willen zijn "als de rest". ben je niet zo iemand? zeg dan nee:) waarom ben je bang dat je een keer ja zegt?

als je trouwens ook bang van hem bent omdat hij vaak met een mes op zak loopt zou ik dat bij je mentor/docent/decaan/whatever melden...

ikzelf100 22-10-2010 19:09

Ik zou misschien ook naar de mentor gaan, maar dat is inderdaad ook vanwege het mes.
Het roken moet je hem is aanbieden om mee te stoppen omdat dat gezonder is. :p

Lotte^^ 22-10-2010 20:35

Als er maar 1 iemand rookt en een mes bijheeft?
Nja er zijn dan toch nog genoeg andere mensen waarmee je mee om kan gaan (die wel normaal zijn)
Je kan het eventueel aan je mentor melden, het lijkt me iig niet de bedoeling dat er iemand met een 'wapen' op school rondloopt. Maar verder zou ik het gewoon negeren en contacten met andere zoeken.

Pyro Power 23-10-2010 17:07

12 jarige snotblagen met mesjes. Pff, als je bang voor hem bent, ga je toch gewoon met anderen om, en negeer je hem. Bovendien kun je dan beter in de pauze binnen gaan zitten, hij staat dan toch buiten te roken.

BlackBetty 23-10-2010 18:01

Citaat:

Pyro Power schreef: (Bericht 30987223)
12 jarige snotblagen met mesjes. Pff, als je bang voor hem bent, ga je toch gewoon met anderen om, en negeer je hem. Bovendien kun je dan beter in de pauze binnen gaan zitten, hij staat dan toch buiten te roken.

Ik kan best begrijpen dat die 12 jarige snotblagen best intimiderend kunnen zijn met een mes.

Meld dit inderdaad eerst bij je mentor of eventueel bij een vertrouwenspersoon. Mocht hij je gaan bedreigen met een mes moet je onmiddellijk aangifte gaan doen

Dubbel A 01-11-2010 18:58

Ik rookte ook al in klas 1, En op mijn ouwe school (speciaal onderwijs) rookte ook veel in klas 1, In klas 2 rookte slechts 2 niet.

Maja met dat mes, Het is maar wat die er mee doet. Als die echt dreigt blijft het daar meestal wel bij, Maar alsnog naar je mentor stappen. Behalve als het een vriend van je is, Dat is een soort van Nsb (Vind ik persoonlijk)

SacredRose 01-11-2010 21:35

ja dat mes is inderdaad het enigste probleem als het een vriend is gewoon tegen hem zeggen dat hij het beter thuis kan laten en als het geen vriend is naar je mentor ofzo.

en Dubbel A je kan hier beter maar opletten met dat soort verwijzing voor je het weet heb je een ban te pakken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.