![]() |
Zere nagel
Ik heb met enige regelmaat last van erge pijn aan de zijkant van mijn vingernagel.
Het is geen permanente pijn en het is ook niet de nagel zelf die zeer doet, maar aan de zijkant van mijn nagel zit een klein hard en wit strookje, dat enorm steekt als ik ertegen aankom. Het lijkt los te zitten, maar aan de onderkant van mijn nagel (bij de nagelriem) zit het vast. Weet een van jullie toevallig wat dit is? Het is een beetje een onduidelijk verhaal, maar weet niet goed hoe ik het beter uit kan leggen en googlen heeft niet geholpen:) |
Ik zou zeggen: maak er een foto van, want dit klinkt als iets waarvan je het moet zien om te weten wat het is.
|
Dat heb ik ook wel vaak gehad! Als je aan de rand van je nagel gaat zitten plukken dan komt er wel eens een stukje vel los. Volgens mij is dat dan een klein, heel gevoelig stukje dat zeg maar je nagel aan je nagelbed vasthoudt. Niet dat je nagel nu loslaat hoor. Maar ik herken het probleem. Ik zou er gewoon niet teveel aan zitten, pleister erop plakken misschien. Gaat vanzelf over. :)
|
Ik heb dat ook wel eens. Krijg het vooral als ik droge handen/nagels heb en ook allemaal van die losse velletjes enzo krijg. Smeer je handen/nagels elke avond voor je naar bed gaat in met een goede handcreme, wellicht helpt dat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |