![]() |
Onderzoekje: wel of niet ontbijten?
Hoi allemaal,
Ik moet een essay schrijven over jongeren en ontbijten. Het blijkt dat veel jongeren niet ontbijten. Ontbijt je wel of ontbijt je niet? En wat is daar de reden voor? Gr. Sanne |
Ik denk dat je iets meer vragen moet stellen en iets duidelijker moet vermelden wat je precies wilt onderzoeken, anders zal je weinig response krijgen denk ik? Ik verander je titel in ieder geval even zodat het wat duidelijker is!
|
Ik ontbijt eigenlijk elke dag, want ik weet hoe slecht het is om het niet te doen! :)
|
Ik ontbijt ook elke dag.
|
Ik ontbijt altijd. Reden: ik heb honger :P
|
Citaat:
Behalve misschien als ik te lang slaap om het nog ontbijt te noemen, maar dan nog moet ik eten als ik net wakker ben. |
Ik ontbijt alleen op schooldagen. Op schooldagen lunch ik vaak tegen 4 uur (na school dus).
Op andere dagen eet ik rond twee uur eens wat (ongeveer, het ligt bepaald niet vast). Ik heb niet zo vroeg honger. |
Ik ontbijt elke dag, anders word ik duizelig en ga ik zwarte vlekjes zien als ik ga fietsen.
|
Ik ontbijt eigenlijk bijna nooit als ik vroeg moet werken of naar school moet. s'ochtends heb ik meestal pas honger na een uur of 2 dat ik wakker ben, dan eet ik meestal pas wat.
|
Wel ontbijten, uit (goede) gewoonte. Ontbijten is gezond, en met dat motto ben ik opgegroeid met het gegeven dat je minstens 1/2 snee brood (of iets vergelijkbaars) moet hebben gegeten voor je de deur uit kunt.
|
ik ontbijt wel zodat je verbranding vast kan beginnen :)
|
doordeweeks ontbijt ik altijd alleen in het weekend wil het er nog welis uitschieten...
|
Citaat:
|
Ik ontbijt wel; meestal met vruchtenyoghurt met cruesli, of een paar Cracotte crackers, of een banaan. En een glas sap.
Als ik niet ontbijt voel ik me al snel in de ochtend slap en futloos worden. |
Ik ontbijt altijd. Anders val ik halverwege de ochtend gewoon om. :o
|
Citaat:
|
Ik ontbijt soms, soms heb ik totaal geen honger en wordt ik misselijk als ik al eet
En soms ook wel want dan heb ik gewoon honger :) |
Citaat:
|
Ik ontbijt nooit door de weeks want dan heb ik daar geen tijd voor. Ik eet altijd pas om 10.15 of 12 uur op school. in het weekend ontbijt ik wel altijd.
|
Ik ontbijt eigenlijk altijd wel... Meestal gewoon wat cruslie als ik wegga thuis. Maar ook heel lang dat ik in de trein ontbeet.
|
Ik ontbijt alleen als ik niet vroeg hoef op te staan, en dan ongeveer 1 tot 2 uur nadat ik wakker ben.
Als ik vroeg moet opstaan en weg moet, dan krijg ik geen hap door mijn keel. |
Meestal ontbijt ik, maar soms heb ik een periode dat ik 's ochtends echt niks wegkrijg, dus dan eet ik niet.
|
Ik ontbijt altijd. Als ik het niet doe dan verga ik een uur later ook echt van de honger. 2 of 3 sneetjes brood meestal.
|
Ik probeer altijd wel iets te eten sochtends omdat ik anders omval van de honger. Sowieso altijd een kop koffie, anders word ik niet wakker. En meestal 2 knackerbrot met kaas/smeerkaas of 2 boterhammen (tosti).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar sochtends als ontbijt? OT:Ik ontbijt bijna nooit. anders is het gewoon een stukje ontbijt koek met boter erop. ik drink wel altijd een lekker warm kopje thee. |
Citaat:
|
Waarom zou een tosti als ontbijt niet kunnen? Tis toch gewoon brood met kaas?
|
Citaat:
|
Ik ontbijt elke dag, vrijwel altijd met koffie en cornflakes met sojamelk of 2 boterhammen en eigenlijk bijna altijd ook wat fruit (banaan of mandarijn bijv). Mijn reden hiervoor is dat ik anders super shaky word en eigenlijk bijna niets kan dus dat is meestal niet zo praktisch :o
|
Ik ben 's ochtends te chaotisch om te ontbijten. Ik smeer 8 boterhammen, en die eet ik op school op.
|
Citaat:
|
ik ontbijt niet omdat ik dan langer in bed kan liggen :p en ik om 10 uur in de pauze toch eet
|
Als ik niet ontbijt kan je me opvegen...
|
zijn er eigenlijk andere mensen die ook welis havermoutpap bij hun ontbijt eten?
|
Ik ontbijt altijd, hoe dan ook.:p
Ontbijten is sowieso hardstikke belangrijk. Veel mensen slaan die maaltijd over maar het is juist de belangrijkste per dag! (het is ook het enige waar je niet dik van wordt, dat verbrand je over de rest van de dag) Ik ontbijt altijd en het is verstandig als anderen dat ook doen. Sommigen zeggen ik had geen tijd. Ik heb ook nooit tijd maar ik ontbijt toch.:D |
Ik ontbijt elke dag, maar nooit met brood want dat krijg ik s ochtends niet weg.
|
Ik kan 's ochtends meestal niet zo goed eten, daarom neem ik eten, of als ik laat ben koop ik iets.
|
Ik ontbijt niet thuis maar eet meestal een appel op de fiets naar school. Daarna pas weer iets in de eerste pauze rond half 11.
|
Altijd lekker ontbijten, ik zou echt niet zonder willen doen. :cool:
|
ik ontbijt iedere ochtend met een flinke bak brinta, snap niet hoe mensen blijven staan zonder ontbijt. Heb 1x m'n ontbijt overgeslagen in m'n 21 jaar omdat ik misselijk was en toen ben ik flauwgevallen, dus dat doe ik nooit meer.
|
ik ontbijt altijd anders val ik flauw(borrel)
xx |
ik ontbijt eigenlijk vrijwel nooit, soms een keer in het weekend.
Al moet ik zeggen dat ik er nooit last van heb. Op me werk ook.. Als ik 10uur moet werken mag ik op die hele dag 2broodjes kaas eten en daaraan heb ik ook voor de hele dag genoeg. |
Ik ontbijt ook wel.
Maar ik ken mensen die niet ontbijten omdat ze gewoonweg geen honger hebben. |
Ik ontbijt wel
Omdat ik anders honger krijg en om mijn verbranding op gang te zetten :) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |