Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Heb jij wel eens iets gestolen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1818092)

Azèche_oud 26-10-2010 09:43

Heb jij wel eens iets gestolen?

En wat en waarom?

TS begint.

Vroeger, toen ik in groep zeven of acht zat, waren we altijd met drie vriendinnen: E, I en ik. Het WK, of EK, ik weet het al niet meer, voetbal kwam en de Albert Heijn had als actie van die wuppies. I wilde heel graag een megawup, maar daarvoor had je een soort zegelachtige dingen nodig die aan de kleine wuppies zaten. E en ik gingen dus naar de Albert Heijn van het dorp om aan alle mensen te vragen of wij hun wuppies mochten hebben, maar dat schoot niet op. De wuppiegekte was op zijn hoogtepunt en iedereen had kindjes en kleinkindjes en buurkindjes die dolgraag wuppies wilden. Dan geef je ze niet aan twee kleine meisjes.
Uiteindelijk ben ik de Albert Heijn ingelopen om onder de stoel van de cassière wuppies van de grond te graaien. Er lagen er een heleboel, die waren gevallen ofzo. De cassières hadden helemaal niet door dat ik onder hun stoel zat en wuppies pakte. Wat voelde ik me een meesterdief! :bloos: Uiteindelijk hadden we genoeg wuppies voor een megawup. Die hebben we aan I gegeven. Ze heeft hem nog steeds :y. En dat was geloof ik het meest criminele wat ik ooit heb gedaan :o :)

En nu jullie.

Andijvie 26-10-2010 10:09

Vroeger was er een supermarkt vlakbij mijn ouders, echt om de hoek. Toen ik bijna 3 was ging ik daar een keer met mijn buurmeisje naar toe en toen hebben we een liter roomijs gestolen :D Gewoon gepakt en mee langs de kassa gelopen, geen probleem. Thuis meteen een lepel gepakt en samen begonnen te eten :D Mijn moeder is het wel gaan afrekenen later :P

Rivka 26-10-2010 10:12

Ik heb toen ik ongeveer 8 was een mooie gum uit de Hema gestolen :o. Heb ik eigenlijk nooit eerder verteld.

Andijvie 26-10-2010 10:14

Oh, ik heb als kleuter ook een keer een mooi balletje gestolen van school. Een rubberen, blauwe bal die heel mooi in mijn hand paste (dus waarschijnlijk was het best een klein ding). Ik was er echt verliefd op :o

Sarah 26-10-2010 10:24

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 30995544)
Vroeger was er een supermarkt vlakbij mijn ouders, echt om de hoek. Toen ik bijna 3 was ging ik daar een keer met mijn buurmeisje naar toe en toen hebben we een liter roomijs gestolen :D Gewoon gepakt en mee langs de kassa gelopen, geen probleem. Thuis meteen een lepel gepakt en samen begonnen te eten :D Mijn moeder is het wel gaan afrekenen later :P

Het is eigenlijk nog knap dat jullie die diepvriesdeuren open hebben gekregen!

Ik heb bij de drogist wel eens schepsnoepjes in mijn mond gestoken als kindje, maar dat is alles.

IKBENBABSWEL 26-10-2010 10:28

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30995595)
Ik heb bij de drogist wel eens schepsnoepjes in mijn mond gestoken als kindje, maar dat is alles.

qandy 26-10-2010 10:32

Citaat:

Rationeel 26-10-2010 10:34

ik heb vroeger eens een stickervel uit een bobo of okki ofzo getrokken toen ik nog een klein rationeeltje was.
toen ben ik in de kraag gevat door de manager :Bloos:

Rivka 26-10-2010 10:37

Citaat:

Oh, dat doe ik nog wel eens, hihi :o.

Andijvie 26-10-2010 10:38

Citaat:

Het is eigenlijk nog knap dat jullie die diepvriesdeuren open hebben gekregen! [...]

Het waren van die open bakken, zeg maar. Ik vond het altijd leuk om met m'n buik op die koude rand te hangen en dan kwam je nét bij het ijs :D

Carn 26-10-2010 10:39

in de HEMA stond zo`n kauwgomballen-apparaatje wat je kon kopen (incl kauwgomballen); de kauwgomballen zelf waren natuurlijk met een draai aan de knop in het kinderhandje te krijgen.

En ik was ooit op een computerbeurs om wat spullen te kopen (waaronder een lange UTP-kabel); en ik wilde dat ding betalen maar de man van het kraampje was te druk bezig met bellen en tegen een collega te ouwehoeren, en na 10m was ik het beu en ben ik met kabel en al maar weggelopen.

snoopy 26-10-2010 11:06

Nee, nog nooit :eek: Zelfs geen koekjes thuis uit de trommel...

Pippeloen 26-10-2010 11:10

Ja, kon vroeger makkelijk geld jatten van m'n zusje toen ze nog niet kon rekenen :o maar dat ging dan over een paar kwartjes of guldens en het was ook niet stelselmatig. Meestal was dat als ik 1 of 2 gulden tekort kwam voor iets.

Sarah 26-10-2010 11:13

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 30995742)
Ja, kon vroeger makkelijk geld jatten van m'n zusje toen ze nog niet kon rekenen :o maar dat ging dan over een paar kwartjes of guldens en het was ook niet stelselmatig. Meestal was dat als ik 1 of 2 gulden tekort kwam voor iets.

dit heb ik wel eens waargenomen bij andere kindjes ja :D grote broertje: jij hebt nu maar 1 muntje he? kleine broertje kijkt naar zijn euro: ja! grote broertje: wil je ruilen voor 2 muntjes? kleine broertje knikt blij, staat zijn euro af, krijgt er twee 20cts voor terug.

snoopy 26-10-2010 11:14

Oh, dat is echt geweldig met kinderen! Ook als ik 2 koekjes had en het kindje op wie ik paste maar 1. Dan vond ze dat niet eerlijk. Het enige wat ik dan hoefde te doen was haar koekje doormidden breken (waar ze gewoon bij stond) en dan was ze blij. Want dan had zij er ook 2. :D

Pippeloen 26-10-2010 11:15

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 30995750)
dit heb ik wel eens waargenomen bij andere kindjes ja :D grote broertje: jij hebt nu maar 1 muntje he? kleine broertje kijkt naar zijn euro: ja! grote broertje: wil je ruilen voor 2 muntjes? kleine broertje knikt blij, staat zijn euro af, krijgt er twee 20cts voor terug.

haha ja of een stuiver ruilen voor een 5 gulden muntje :D

little phoebe niet naamzoek :o

Rationeel 26-10-2010 11:18

Citaat:

snoopy schreef: (Bericht 30995755)
Oh, dat is echt geweldig met kinderen! Ook als ik 2 koekjes had en het kindje op wie ik paste maar 1. Dan vond ze dat niet eerlijk. Het enige wat ik dan hoefde te doen was haar koekje doormidden breken (waar ze gewoon bij stond) en dan was ze blij. Want dan had zij er ook 2. :D

dan had je hem in vieren moeten breken en zelf een kwart erbij moeten pakken :y

Lorelei 26-10-2010 13:16

Citaat:

Pippeloen schreef: (Bericht 30995757)
haha ja of een stuiver ruilen voor een 5 gulden muntje :D

little phoebe niet naamzoek :o

Citaat:

Rationeel schreef: (Bericht 30995768)
dan had je hem in vieren moeten breken en zelf een kwart erbij moeten pakken :y

:D Wat zijn jullie vals zeg :o

Ik jatte alleen maar koekjes uit de koektrommel :o (nog steeds wel eens :D)

Andijvie 26-10-2010 13:21

Ik nam altijd 1 hap uit alle koekjes in de trommel, ik dacht dat dat minder op zou vallen :bloos:

Lorelei 26-10-2010 13:22

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 30996052)
Ik nam altijd 1 hap uit alle koekjes in de trommel, ik dacht dat dat minder op zou vallen :bloos:

:D:D

Mijn zusje liet altijd de laatste liggen zodat m'n moeder niet kon zeggen dat ze alle koekjes had opgegeten :D

Sudoku. 26-10-2010 14:18

Ik ben al een tijdje heel diep aan het nadenken, maar ik kan echt niets bedenken. :bloos:
Ik was daar vast veel te braaf voor altijd.

Edit: alhoewel, ik jat wel eens een chocoladereep uit de kast hier thuis, als ik denk dat toch niemand 't zal missen. :o
Hoor ik een paar dagen later ineens:
''Hè? Waar is die chocoladereep nou ineens weer gebleven? EMMAAA!!'' :mad:

egon 26-10-2010 14:51

ik heb een keer een avondvierdaagse medaille gestolen, omdat die zo mooi glom :facepalm:

Stefenootje 26-10-2010 14:53

Ik durf niet meer te reageren hier, iedereen is zo vreselijk braaf. :o

Lorelei 26-10-2010 14:55

Rationeel says:
je moet in het stelentopic even zeggen dat je ook pas mijn hartje hebt gestolen /kwijl

Dusssssss :>

Sarah 26-10-2010 14:56

Ik heb trouwens ook een tijdje nog een boekje gehad uit de bieb van de middelbare school :bloos: toen ik van mijn eerste kamer in groningen naar mijn tweede kamer verhuisde, kwam die ineens te voorschijn, een boekje dat ik in de vierde heb geleend ofzo :D ik weet niet meer wat ik er mee gedaan heb, ik heb 'm nu niet meer, maar ik weet wel dat ik 'm niet terug heb gebracht :bloos:

Rationeel 26-10-2010 14:56

hey, bitch :D

Henck 26-10-2010 16:27

Ik had een aantal jaren terug zo nu en dan kleptomane trekjes in de supermarkt. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd ;)

Stefenootje 26-10-2010 17:44

Citaat:

Henck schreef: (Bericht 30996606)
Ik had een aantal jaren terug zo nu en dan kleptomane trekjes in de supermarkt. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd ;)

Nou, dit dus.

onder andere.

Sherlock 26-10-2010 23:18

Ik heb wel eens in een aangeschoten bui een handje biermuntjes gepakt uit een bak die op de bar stond. Maar verder ook niets:O

Repelsteel 26-10-2010 23:40

een hart :o

wour 26-10-2010 23:55

Mn school staat vlakbij een c100 (de c ;)) en in de pauze gingen we een x wat blikjes energy halen. Ik was mn zakken aan het vullen ( ik merk nu pas hoe verkeerd dit lijkt 0_o), zie ik ernaast goedkopere staan! Ik zet de blikjes in mn handen terug, maar vergeet die die in
mn zakken zitten. Ik merkte de 2 blikjes pas toen ik weer op school aankwam :P

Absinthe 27-10-2010 00:09

Ik heb vrij vaak dingen gejat. :o Labello's en scheermesjes vooral. Omdat dat heel makkelijk ging en ik op een gegeven moment had besloten dat ik er geen geld meer aan ging uitgeven. :o
Nu niet meer hoor.

Absinthe 27-10-2010 00:10

Citaat:

Stefenootje schreef: (Bericht 30996283)
Ik durf niet meer te reageren hier, iedereen is zo vreselijk braaf. :o

Nu wel? :o

Queasy 27-10-2010 10:35

Ik heb echt nog nooit wat gestolen.
Zelfs geen snoepje:d

Doux 27-10-2010 10:40

Ja ik heb het twee keer gedaan. Ik was samen met een vriendin en zei vertelde dat ze het wel eens had gedaan. Dus leek het mij tof. :S
De eerste keer heeft zij een shirt meegenomen en een bril. De bril mocht ik hebben.
De tweede keer heb ik zelf iets meegenomen maar toen ik buiten stond was ik er wel op afgeknapt ik hield een schuldgevoel en heb het ook nooit meer gedaan. Ik werk veel liever voor mijn geld dan alles 'gratis' te krijgen. Ik snap ook niet dat mensen het doen en dat zal dan wel weer heel hypocriet klinken maar ik vind stelen echt not done.

Chick Rock 27-10-2010 12:26

Nee, nog nooit. Ik heb een veel te sterk eerlijkheidsgevoel om dat te doen. /moraalridder

Eén ding komt er wel dicht in de buurt. Mijn hartsvriendin (wat een heerlijk basisschoolprincipe was dat) was de dochter van vrienden van m'n ouders, waarmee we vaak op vakantie gingen. Toen ik een jaar of 10 was ofzo waren we in een vakantiehuisje in Denemarken, waar mooie kaarsjes in van die potjes stonden. Vriendin T (die altijd veel meer durfde dan ik, tegen wie ik opkeek en voor wie ik niet onder wilde doen) wilde ze wel meenemen. Ik heb nog tegengesputtert, maar we hadden een paar Deense muntjes (twv iets van 50 cent), en ze zei "maar we leggen er geld voor in de plaats, dus dan betalen we toch?" Ik durfde niet tegen haar in te gaan en we hebben ze meegenomen. :o Het ergste is misschien dat ik me er nog steeds een klein beetje schuldig over voel. :o:o

Chikey 27-10-2010 12:35

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 30995474)
En wat en waarom?

TS begint.

Vroeger, toen ik in groep zeven of acht zat, waren we altijd met drie vriendinnen: E, I en ik. Het WK, of EK, ik weet het al niet meer, voetbal kwam en de Albert Heijn had als actie van die wuppies. I wilde heel graag een megawup, maar daarvoor had je een soort zegelachtige dingen nodig die aan de kleine wuppies zaten. E en ik gingen dus naar de Albert Heijn van het dorp om aan alle mensen te vragen of wij hun wuppies mochten hebben, maar dat schoot niet op. De wuppiegekte was op zijn hoogtepunt en iedereen had kindjes en kleinkindjes en buurkindjes die dolgraag wuppies wilden. Dan geef je ze niet aan twee kleine meisjes.
Uiteindelijk ben ik de Albert Heijn ingelopen om onder de stoel van de cassière wuppies van de grond te graaien. Er lagen er een heleboel, die waren gevallen ofzo. De cassières hadden helemaal niet door dat ik onder hun stoel zat en wuppies pakte. Wat voelde ik me een meesterdief! :bloos: Uiteindelijk hadden we genoeg wuppies voor een megawup. Die hebben we aan I gegeven. Ze heeft hem nog steeds :y. En dat was geloof ik het meest criminele wat ik ooit heb gedaan :o :)

En nu jullie.

Haha best grappig verhaal:)

Geel 27-10-2010 12:45

Schepsnoep uit de kruidvat, schoolartikelen uit de HEMA en één keer Dragon Ball Z kaarten uit een vaag winkeltje.

Bright Blue 27-10-2010 12:56

Ik stal altijd snoepjes bij zo'n winkel. En een keer kwam er zo'n man naar mijn vriendin en ik, en die zei: "jullie zijn toch niet aan het stelen?". Wij heel lief nee schudden, en toen gaf hij ons gratis wat snoepjes. :bloos:

Bright Blue 27-10-2010 13:00

Citaat:

egon schreef: (Bericht 30996282)
ik heb een keer een avondvierdaagse medaille gestolen, omdat die zo mooi glom :facepalm:

Zoiets heb ik ook gedaan! Ik zou met mijn vader de avond vierdaagse (of zoiets) lopen, maar toen zijn we onderweg een ijsje gaan eten en hebben we een tussendoorweg genomen en op het eind weer meegelopen, en toen heb ik toch een medaille gekregen! (was echt 6. :O)

Ni Wakati 27-10-2010 15:32

In de brugklas betaalde ik met een knoop :bloos:, die zag het apparaat aan voor 2 euro dus daar kocht ik een zak snoep van en had toen nog 80 cent over lolz :D

Voor de rest ben ik niet zo crimineel :o

egon 27-10-2010 17:36

Cherry Springs 28-10-2010 10:57

Ik heb toen ik nog heel jong was een keer een haarclipje uit de kruidvat gepakt. Mijn moeder kwam erachter en toen moest ik het terugbrengen en voelde ik me superschuldig. :o

Rode Panda 28-10-2010 11:06

Citaat:

egon schreef: (Bericht 31000475)

:cool: zo moet dat

In groep 8 gingen sommige mensen meedoen aan de kneedgum rage en mij leek het wel een heeeeel spannend plan om al dat kneedgum te stelen. Dus ik al dat kneedgum stelen en spannend dat het was! Maar eenmaal al dat kneedgum zo in mijn la deed ik er niks mee, het was allemaal tot 1 grote bal verwerkt.
Toen de volgende dag in de ochtendkring, jaja die kennen we nog wel, de ochtendkring.
"Iemand heeft die en die en die de kneedgum gestolen!" Al die kinderen waren ook behoorlijk boos want hun dierbare kneedgum was pleite! Terwijl dit gesprek doorging rolden er langzaam tranen over m'n wangen, oei wat voelde ik me schuldig.
Dus had ik het maar opgebiecht en de enorme bal kneedgum op tafel neergezet zodat iedereen hun eigen hoeveelheid kneedgum terug zou kunnen pakken.
Toen kwam iets moois, wat ik toen ook al prachtig vond:
Niemand had genoeg kneedgum terug.:cool:

Tink* 28-10-2010 11:08

Ik heb nog nooit met opzet wat gestolen. Ik kwam er een keer achter dat ik een zakje pokemonkaartjes teveel had meegenomen en ik voelde me zo ontzettend schuldig, maar dat was per ongeluk.

Uice 28-10-2010 13:11

Ja, vroeger stal ik weleens dingen bij grote supermarktketens, als ik weinig geld had maar toch iets wilde. Soms voelde ik me zelfs schuldig tegenover mezelf als ik alles had afgerekend.
Ik vind niet dat het iets met moraal te maken heeft. Supermarktketens nemen ethiek over het algemeen niet in beschouwing als het gaat om de producten die ze verkopen, dus waarom zou ik dat moeten doen? Het is eigenlijk moreel minder verantwoord om geld te geven aan de AH, dan om van ze te stelen.

Niet dat ik nu nog steel, hoor.

Rivka 28-10-2010 14:02

Citaat:

egon schreef: (Bericht 31000475)

OMG dat is mijn Hema :D(n):cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.