![]() |
vavo en uni?
hallo, als ik zak voor mijn eindexamen vwo kan ik dan vavo doen en tegelijk een opleiding op de universiteit aangezien vavo in de avond is? Kan het?
|
Nee, want om toegelaten te worden aan de universiteit heb je een vwo-diploma nodig en als je zakt krijg je geen diploma.
|
ohok
|
Dat kan.
Wat wil je studeren? |
fiscale economie aan de erasmus? en kan ik tegelijk vavo en uni doen?
|
Nou volgens mij niet hoor. Alleen enkele HBO opleidingen hebben die regeling (alvast studeren).
|
Het lijkt me zeer onlogisch... hoe kun je nou beginnen met een studie terwijl je niet voldoet aan de toelatingseisen? (vwo-diploma)
Citaat:
|
Volgens mij is vavo ook gewoon overdag.. Tenminste bij mij was dat wel (misschien hebben ze een ook avondprogramma, maar dat heb ik nog niet gehoord)
|
Vavo kan inderdaad ook overdag (en dat is het volgens mij ook vaak als je een volledig vakkenpakket hebt).
|
Citaat:
|
@ Mark, ik ben een expert in alle regels mbt vavo ;) Niet vanuit beroep, maar vanuit ervaring en veel zoekwerk/bellen. De decaan van mijn school wist er zelfs niets van ;)
Maar aan de erasmus kan dat niet. Je hebt maar aan één universiteit kans, namelijk de universiteit Twente. Zij doen mee aan het 'alvast studeren' programma. En je krijgt gewoon een tegemoetkoming, mits je onder de rutte-regeling valt. Dat is net zoveel als stufie. Enkel je hebt geen OV. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |