ik fietste net naar huis, ging er een vent op zijn bek tussen de tramrails. Er fietsten 3 (!!) mensen achter hem die gewoon met een boogje hem voorbij reden, nou ja :s
Toen ik aangesneld kwam was ie inmiddels al opgekrabbeld wat niet zo soepel ging. Ik dacht gelijk of hij is kreupel van de val of dronken.
Dat laatste was het geval, maar dan ook echt straal en straal bezopen. Had allemaal wonden op z'n gezicht. Ik vroeg of alles wel ging en zei dat z'n gezicht open lag. Maar ik kon zien dat het geen diepe wonden waren dus vond het niet nodig een ambulance oid te bellen. Gast kon amper op z'n poten staan. Toen is ie verder gaan lopen, of nou ja zwalken. Die mensen die hem eerder voorbij waren gefietst stonden op een afstandje te kijken :')
Ik zag een politiewagen en heb die even het signalement van die kerel gegeven zodat die ook even konden kijken.
Dus ik heb mijn maatschappelijke plicht voor vandaag weer vervuld.
edit : ik ben daar ook een keer op m'n bek gegaan trouwens, nuchter. Het is daar ook een pokkestukje waar de tramrails de bocht omgaat en de straat waar je kan fietsen ineens heel smal is.
sannverwijderd
26-10-2010 22:57
Moz Pip Stefenootje naamzoek: nieuwe puberruil online.
Absinthe
26-10-2010 23:09
Paranoide naamzoek, hierbij tekst van Esther Gerritsen. Die eerste vind ik eigenlijk nogal stom, de tweede vind ik <3
Spoiler
HUISVROUW van Esther Gerritsen
1.
In de kamer, in de grote kast: Bestron.
Bestron is een tafelventilator.
Op de gand in de bergingkast: Vitall.
Vitall is een stofzuiger.
Gaan we naar de keuken.
Boven in de keukenkast: Billie.
Billie is een staafmixer.
Onder in de keukenkast: - achterin in een hoekje, maar daarom niet minder belangrijk: Principal.
Principal is een citruspers.
Boven op de kast: - niet omdat hij niet in de kast mag, maar omdat hij zo groot is - Braun, de blender.
Op het aanrecht: - we hebben hem allemaal al zien staan, we gebruiken hem elke dag - Tomado.
Tomado is een koffiezetapparaat.
Een koffiezetthermosapparaat.
Sorry, Tomado.
En natuurlijk: Pelgrim.
Pelgrim is een kookplaat.
En als laatste maar zeker niet als minste, onze, zeg maar gerust, first lady van het huisgouden: Etna.
Etna is een afzuigkap.
De enige die een vrouwennaam heeft gekregen.
De afzuigkap.
De gebruiksaanwijzing spreekt van een wasemkap.
Maar we weten allemaal wat ze doet.
2.
Vanmorgen bezoek gehad.
Van Ria.
Ria Brandse.
Twee dagen geleden had ze nog nooit van Ria Brandse gehoord.
Maar gisteren ontving ze een brief.
Van Ria.
In die brief feliciteerde Ria haar met haar nieuwe woning, en schreef ze dat ze haar graag wilde helpen om zo veel mogelijk te genieten van die nieuwe woning. En dat ze dat ‘op een wel heel bijzondere wijze’ wilde doen. Dat Ria haar met een bezoek bij haar thuis een gratis en feestelijk verhuispakket wilde aanbieden. Een pakket boordebol met handige en leuke producten, praktische tips en nuttige informatie. Of ze Ria dus even wilde bellen om een afspraak te maken.
“Tot bij u thuis!
Met vriendelijk groeten, Ria Brandse, uw Felicitas Hostess.”
Een gevoel van groot geluk overviel haar. Omdat ze las wat daar stond. Daadwerkelijk las wat daar - en ze kon alleen maar denken: een vriendin. Een vriendin biedt zich aan. Een overzichtelijke vriendin. Een die je vertelt wat ze komt doen. Een vriendin waarvan het duidelijk is wat ze van je wil. Een vriendin waar je van op aan kunt. Een vriendin die -
Ze belde Ria meteen.
En dan is het toch even schrikken.
Hoe zakelijk zo’n vriendin dan is.
Ria moest haar agenda erbij pakken om een afspraak te maken. Maar ze kon gelukkig meteen de volgende ochtend.
Om half tien vanochtend stond ze voor de deur.
Ze droeg een blauw pak en een sjaaltje waar heel vaak Felicitas op stond.
Ze kwam binnen en zei, voordat ze nog iets had gezien: ‘Zou, dat is al leuk ingericht.’
Ze vroeg of Ria koffie wou, dat wou ze.
‘Wat wil je erin?’
‘Alles.’
En toen ze met een kopje koffie tegenover elkaar zaten wilde ze Ria vertellen over het huis, over haar man, hoe ze hem had ontmoet. Ze wilde een grappige opmerking maken over Ria’s felicitas-sjaaltje, maar ze kreeg de gelegenheid niet. Want Ria had al een stapel formulieren uit haar tas gehaald - het gratis pakket boordevol producten bleef onaangeroerd naast de bank staan - en vroeg haar of ze een verzekering wou.
Vriendelijk keek ze Ria aan, en zei: ‘Nee, dank je, ik heb al een verzekering’, en ze wilde alsnog de grappige opmerking maken over het Felicitas-sjaaltje. Maar toen vroeg Ria of ze een spaarrekening wou.
Of een nieuw dekbedovertrek.
Of een weekendje Center Parcs.
Of een ‘Thuis in Huis’-encyclopedie.
Of een klassiekemuziekverzameling.
Twintig cd’s met informatieve boekjes.
‘Nee? Geen klassiek? Twintig cd’s met top-tienhits dan?’
Of ze wilde collecteren voor de kankerbestrijding.
Of anders donateur wilde worden.
Of ze lid wilde worden van het ‘thuis shopping center’.
Of ze een hotelbon wilde.
‘Leuke verrassing voor je man’.
En toen ineens, na het eerste kopje koffie, heel gek, kreeg ze toch het gevoel dat het Ria niet om haar te doen was. Toen haalde Ria een boek uit haar tas.
‘Handboek voor EHBO’.
Of ze dat wilde kopen.
‘VLUG ERBIJ. Doeltreffend handelen bij ongelukken.’
Dat heeft ze toen maar gedaan.
Vriendschap moet van twee kanten komen.
Het had haar prettig geleken om met Ria te praten over de voor- en nadelen van vloeibaar wasmiddel. En dat wanneer zij iets zou zeggen als: ‘Maar waarom zijn we hier eigenlijk?’ ‘En wie weet wat er morgen gebeurt?’, dat Ria dan moederlijk naar haar zou glimlachen en zou zeggen: ‘Over dat soort dingen moet je niet nadenken.’
Maar Ria was al weg voor het tweede kopje koffie.
CreativeMusic
26-10-2010 23:18
een jongen op hyves (muzikant): Day 1 recording: The new song sounds a lot better now, but we are not quite dare yet. Hopeully it will be ready by the end of today
:S:S:S:S faal
Sherlock
26-10-2010 23:21
Mac in de naam:'(
Carn
26-10-2010 23:23
Citaat:
CreativeMusic schreef:
(Bericht 30998626)
een jongen op hyves (muzikant): Day 1 recording: The new song sounds a lot better now, but we are not quite dare yet. Hopeully it will be ready by the end of today
:S:S:S:S faal
:D nice.
Paranoide
26-10-2010 23:28
Citaat:
Absinthe schreef:
(Bericht 30998606)
Paranoide naamzoek, hierbij tekst van Esther Gerritsen. Die eerste vind ik eigenlijk nogal stom, de tweede vind ik <3
Spoiler
HUISVROUW van Esther Gerritsen
1.
In de kamer, in de grote kast: Bestron.
Bestron is een tafelventilator.
Op de gand in de bergingkast: Vitall.
Vitall is een stofzuiger.
Gaan we naar de keuken.
Boven in de keukenkast: Billie.
Billie is een staafmixer.
Onder in de keukenkast: - achterin in een hoekje, maar daarom niet minder belangrijk: Principal.
Principal is een citruspers.
Boven op de kast: - niet omdat hij niet in de kast mag, maar omdat hij zo groot is - Braun, de blender.
Op het aanrecht: - we hebben hem allemaal al zien staan, we gebruiken hem elke dag - Tomado.
Tomado is een koffiezetapparaat.
Een koffiezetthermosapparaat.
Sorry, Tomado.
En natuurlijk: Pelgrim.
Pelgrim is een kookplaat.
En als laatste maar zeker niet als minste, onze, zeg maar gerust, first lady van het huisgouden: Etna.
Etna is een afzuigkap.
De enige die een vrouwennaam heeft gekregen.
De afzuigkap.
De gebruiksaanwijzing spreekt van een wasemkap.
Maar we weten allemaal wat ze doet.
2.
Vanmorgen bezoek gehad.
Van Ria.
Ria Brandse.
Twee dagen geleden had ze nog nooit van Ria Brandse gehoord.
Maar gisteren ontving ze een brief.
Van Ria.
In die brief feliciteerde Ria haar met haar nieuwe woning, en schreef ze dat ze haar graag wilde helpen om zo veel mogelijk te genieten van die nieuwe woning. En dat ze dat ‘op een wel heel bijzondere wijze’ wilde doen. Dat Ria haar met een bezoek bij haar thuis een gratis en feestelijk verhuispakket wilde aanbieden. Een pakket boordebol met handige en leuke producten, praktische tips en nuttige informatie. Of ze Ria dus even wilde bellen om een afspraak te maken.
“Tot bij u thuis!
Met vriendelijk groeten, Ria Brandse, uw Felicitas Hostess.”
Een gevoel van groot geluk overviel haar. Omdat ze las wat daar stond. Daadwerkelijk las wat daar - en ze kon alleen maar denken: een vriendin. Een vriendin biedt zich aan. Een overzichtelijke vriendin. Een die je vertelt wat ze komt doen. Een vriendin waarvan het duidelijk is wat ze van je wil. Een vriendin waar je van op aan kunt. Een vriendin die -
Ze belde Ria meteen.
En dan is het toch even schrikken.
Hoe zakelijk zo’n vriendin dan is.
Ria moest haar agenda erbij pakken om een afspraak te maken. Maar ze kon gelukkig meteen de volgende ochtend.
Om half tien vanochtend stond ze voor de deur.
Ze droeg een blauw pak en een sjaaltje waar heel vaak Felicitas op stond.
Ze kwam binnen en zei, voordat ze nog iets had gezien: ‘Zou, dat is al leuk ingericht.’
Ze vroeg of Ria koffie wou, dat wou ze.
‘Wat wil je erin?’
‘Alles.’
En toen ze met een kopje koffie tegenover elkaar zaten wilde ze Ria vertellen over het huis, over haar man, hoe ze hem had ontmoet. Ze wilde een grappige opmerking maken over Ria’s felicitas-sjaaltje, maar ze kreeg de gelegenheid niet. Want Ria had al een stapel formulieren uit haar tas gehaald - het gratis pakket boordevol producten bleef onaangeroerd naast de bank staan - en vroeg haar of ze een verzekering wou.
Vriendelijk keek ze Ria aan, en zei: ‘Nee, dank je, ik heb al een verzekering’, en ze wilde alsnog de grappige opmerking maken over het Felicitas-sjaaltje. Maar toen vroeg Ria of ze een spaarrekening wou.
Of een nieuw dekbedovertrek.
Of een weekendje Center Parcs.
Of een ‘Thuis in Huis’-encyclopedie.
Of een klassiekemuziekverzameling.
Twintig cd’s met informatieve boekjes.
‘Nee? Geen klassiek? Twintig cd’s met top-tienhits dan?’
Of ze wilde collecteren voor de kankerbestrijding.
Of anders donateur wilde worden.
Of ze lid wilde worden van het ‘thuis shopping center’.
Of ze een hotelbon wilde.
‘Leuke verrassing voor je man’.
En toen ineens, na het eerste kopje koffie, heel gek, kreeg ze toch het gevoel dat het Ria niet om haar te doen was. Toen haalde Ria een boek uit haar tas.
‘Handboek voor EHBO’.
Of ze dat wilde kopen.
‘VLUG ERBIJ. Doeltreffend handelen bij ongelukken.’
Dat heeft ze toen maar gedaan.
Vriendschap moet van twee kanten komen.
Het had haar prettig geleken om met Ria te praten over de voor- en nadelen van vloeibaar wasmiddel. En dat wanneer zij iets zou zeggen als: ‘Maar waarom zijn we hier eigenlijk?’ ‘En wie weet wat er morgen gebeurt?’, dat Ria dan moederlijk naar haar zou glimlachen en zou zeggen: ‘Over dat soort dingen moet je niet nadenken.’
Maar Ria was al weg voor het tweede kopje koffie.
Heb je hem nou helemaal overgetypt :eek: Maar dankjewel! Leuke teksten, ja. Ik vroeg het vooral omdat ik benieuwd was naar hoe een (niet-klassieke) monoloog eruitzag in geschreven vorm. Ja, gewoon zoals een tekst, natuurlijk, maar het leek me toch leuk om 'ns te zien. Omdat je dan ook goed ziet wat de acteur er zelf nog allemaal aan moet toevoegen qua intonatie en houding. Bij scenario's is dat ook altijd leuk, het zijn van die blauwdrukken van het eindresultaat. En aangezien je hem toch wilde inscannen voor Martin was het wel een prima gelegenheid om er naar te vragen (y)
Repelsteel
26-10-2010 23:32
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 30998578)
Heb je hem nou helemaal overgetypt :eek: Maar dankjewel! Leuke teksten, ja. Ik vroeg het vooral omdat ik benieuwd was naar hoe een (niet-klassieke) monoloog eruitzag in geschreven vorm. Ja, gewoon zoals een tekst, natuurlijk, maar het leek me toch leuk om 'ns te zien. Omdat je dan ook goed ziet wat de acteur er zelf nog allemaal aan moet toevoegen qua intonatie en houding. Bij scenario's is dat ook altijd leuk, het zijn van die blauwdrukken van het eindresultaat. En aangezien je hem toch wilde inscannen voor Martin was het wel een prima gelegenheid om er naar te vragen (y)
Aha :D
Ik heb ook precies de regelafstanden e.d. overgenomen. En inderdaad ook voor Martin. Zoveel moeite was het eigenlijk niet :)
Repelsteel
26-10-2010 23:37
ik heb avondeten gemaakt <3
laat eten ftw ..
CreativeMusic
26-10-2010 23:43
ik heb echt een pesthumeur:( Ik denk dat ik maar naar bed ga. kusj
CreativeMusic
26-10-2010 23:43
oh en het vorige saai vond ik nogal saai:O
Pippeloen
26-10-2010 23:46
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 30998578)
yes, ga zo gelijk kijken. Stom dat het om de 2 weken is ;x
Carn
26-10-2010 23:47
slapen is een goed plan. Eens kijken of het lukt om 2 dagen op rij er 'op tijd' in te liggen :o
CreativeMusic
26-10-2010 23:49
Citaat:
Carn schreef:
(Bericht 30998697)
slapen is een goed plan. Eens kijken of het lukt om 2 dagen op rij er 'op tijd' in te liggen :o
ga je het vrijdag zo laat maken dan:o?
Repelsteel
26-10-2010 23:51
oh fantastish, de LOLLIPOP :D (n)
sannverwijderd
26-10-2010 23:51
Citaat:
Pippeloen schreef:
(Bericht 30998693)
yes, ga zo gelijk kijken. Stom dat het om de 2 weken is ;x
hatsjiekidildo, 01:00 staat voor de deur = zzzzz taim!
trusten :)
egon
27-10-2010 00:03
ik denk dat ik mijn elektrisch kacheltje aanzet
Carn
27-10-2010 00:03
Citaat:
Ymir schreef:
(Bericht 30998725)
Sinds wanneer ben jij into breakcore carneparn?
"into" is een groot woord, vrolijke vriend. Maar ik kan sommige best waarderen, alhoewel het 'IDM' straatje me nog altijd het meeste ligt als het om moeilijke elektronische muziek gaat.
Repelsteel
27-10-2010 00:04
lol, ik ben nog lang niet moe :(
nog tot 03:00! :(:o
Repelsteel
27-10-2010 00:05
repel is sorta into breakcore en gaat voorlopig niet slapen. :o
Repelsteel
27-10-2010 00:07
omg Sjoerd is ook gewoon een beetje verlegen :D en die boerenkool op delftsblauwe borden, en het gebedje! fuuuu :D:D:D
Pippeloen
27-10-2010 00:30
aargh ik word echt zo moe van die verbinding hier.
N00dles
27-10-2010 00:34
sann, weet jij een geschikte lunchroom voor een zakelijk gesprek in de buurt van het Neude? :p Is Café Aperitivo iets?
Pippeloen
27-10-2010 00:35
het is gewoon onmogelijk om iets terug te kijken met deze GARE verbinding. Ik heb de router al gereset van afstand. Nog maar eens doen.
Ymir
27-10-2010 00:39
Citaat:
Carn schreef:
(Bericht 30998735)
"into" is een groot woord, vrolijke vriend. Maar ik kan sommige best waarderen, alhoewel het 'IDM' straatje me nog altijd het meeste ligt als het om moeilijke elektronische muziek gaat.
Dikke prima ouwe baas, gaan wij eens een idm concert pakken (Y)
Repelsteel
27-10-2010 00:40
godver neeeee :D:D oh wat erg :bloos: :D:D
sannverwijderd
27-10-2010 00:47
Citaat:
N00dles schreef:
(Bericht 30998763)
sann, weet jij een geschikte lunchroom voor een zakelijk gesprek in de buurt van het Neude? :p Is Café Aperitivo iets?
Ja tamelijk prima! :y
sannverwijderd
27-10-2010 00:57
Toque Toque is ook wel leuk, net als Quignon, allebei oudegracht :)
N00dles
27-10-2010 01:21
Okido!
Stefenootje
27-10-2010 01:25
Citaat:
sann schreef:
(Bericht 30998799)
Toque Toque is ook wel leuk, net als Quignon, allebei oudegracht :)
LL en ik gingen wat drinken bij Toque Toque toen we onze tweede date hadden :cool:
Lorelei
27-10-2010 08:37
Cafe Aperitivo zit toch op dat zijstraatje? Daar hebben ze rond etenstijd redelijk veel lawaai (qua mensen en muziek en zo).. zal bij de lunch waarschijnlijk wel minder zijn, maar ik zou geloof ik liever voor Toque Toque gaan. :Y
Carn
27-10-2010 08:48
goeiesmorggens.
Rationeel
27-10-2010 08:50
moggeh!
ik werd vanmorgen wakker met lemon tree op de radio. aparte belevenis is dat nu wel:o