![]() |
pedagogiek, SPH of nog iets anders....?
hallo ik zou graag later wat in de jeugdzorg ofzo iets doen,
wat is een goeie opleiding op hbo niveau? ik dacht zelf iets van de studie pedagogiek of SPH ofzo op de han in nijmegen maar ik wil graag weten of iemand anders een andere goede opleiding of school hiervoor weet.... |
Goede. Goeie klinkt zo... niet correct.:bloos:
Maar goed, ik heb even op carrieretijger gekeken (omdat ik zelf niet zo thuis ben op het HBO) en opleidingen die er wel wat van weg hebben zijn: Creatieve Therapie Culturele en Maatschappelijke Vorming Maatschappelijk Werk en Dienstverlening Sociaal Juridische Dienstverlening Social Work Toegepaste Psychologie Lerarenopleiding Basisonderwijs Lerarenopleiding Omgangskunde Lerarenopleiding Voortgezet Onderwijs Opleidingskunde Sociaal Pedagogische Hulpverlening |
@chariot
Doe jij zelf iets in deze richting of niet? zo ja welke opleiding doe je en waar, en bevalt het goed of niet? (welk niveau doe je zelf dan eigenlijk?) Goede is indderdaad beter dan goeie |
Maatschappelijke werk en dienstverlening MWD is ook een optie
|
Gezinsvoogden bij Jeugdzorg zijn vaak MWD'ers. Je kan altijd met Social Work beginnen en dan in het propedeusejaar beslissen welke studie je uiteindelijk gaat doen (SPH of MWD).
|
bedankt al voor de snelle reacties(y)
|
Let er wel op dat de baankansen in dit gebied erg laag zijn.. Ik vind dit ook een erg leuke richting, maar heb het niet gedaan omdat je bijna geen kans hebt op een baan.
|
Ik studeer SPH en heb ook een baan ik dat vak. Als je vragen hebt kun je me een pm sturen.
|
Citaat:
|
Ik heb HBO pedagogiek gedaan (en heb ook een baan ;) in de jeugdhulpverlening). Laat maar weten als je specifieke vragen hebt. :)
Als je echt 100% iets met jeugdzorg wilt doen en niet met andere doelgroepen dan kinderen, jongeren en opvoeders wilt weten, lijkt pedagogiek me de meest logische keus. Als je de hulpverlening algemeen ook interessant vindt, dan is MWD of SPH wellicht een betere keus. Daarnaast speelt ook het creatieve aspect en groepswerk een rol: spreekt dat je aan, dan is SPH logischer, spreekt het je niet aan, dan is pedagogiek of MWD juist weer logischer. Als je nog niet precies weet hoe/wie/wat, dan zou ik kiezen voor de opleiding Social work, waarbij je eerst een algemeen jaar hebt. En dan liefst op een hogeschool waar ze zowel SPH als pedagogiek als MWD (en eventueel bv. ook CMV) aanbieden. Dan kun je de definitieve keuze nog een extra jaar uitstellen. |
Citaat:
Ontopic: Ik studeer zelf Sph/Mwd, het is een leuke opleiding maar wel zwaar. Ze vragen wel veel van je en je moet jezelf volledig open kunnen stellen en niet bang zijn om je eigen problemen te kunnen vertellen. Je leert daarbij jezelf heel goed kennen. Leuke opleiding dus met donkere en vrolijke momenten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |