![]() |
.
.
|
Gewoon doen wat goed voor jou voelt, dus in dit geval, zeg die baan gewoon op. Doorwerken terwijl je je er zo klote over voelt gaat alleen maar heel negatief doorwerken.
|
Tja, als je het geld niet per se nodig hebt, het werk zo vreselijk vindt, en het ook al druk genoeg hebt dan lijkt me dat je geen enkele reden hebt om er mee door te gaan!
Je vertelt dat je ouders er heel veel moeite voor hebben gedaan, wat bedoel je daarmee? Misschien heb je meer gemoedsrust als je eerst met je ouders praat over hoe erg je tegen de dinsdagen opziet. |
Je kunt ook aangeven bij je werk dat je graag wilt stoppen. Vaak kun je niet meteen stoppen. Ik weet niet of je een contract hebt? Daar staat een opzegtermijn in. Dit is meestal een, twee of drie maanden. Dus als je nu opzegt moet je in ieder geval nog tot januari doorwerken. De maand opzegtermijn gaat namelijk pas in aan het einde van de maand, dus in dit geval 30 november en dan komt er nog een maand bij. Heb je een langere opzegtermijn, dan moet je nog doorwerken tot februari of maart.
Heb je geen contract, dan kun je zelf een datum afspreken wanneer je stopt. Ik zou ervoor kiezen om dit netjes op te lossen. Geef dus aan bij je baas dat je graag wilt stoppen, maar dat je je baas de kans geeft om een vervanger voor jou te zoeken. Daarom zal je nog tot 1 januari 2011 doorwerken, maar daarna stop je. Misschien is het verstandig om dit eerst met je ouders te overleggen, omdat zij heel veel moeite voor je gedaan hebben :) |
Citaat:
Is ook leuk voor de organisatie waar je voor werkt, omdat zij langer de tijd hebben om een vervanger te zoeken. |
Citaat:
Ik zou niet accepteren dat de opzegtermijn langer is dan een maand (inderdaad wel rekening houden dat de opzegging per eind november ingaat). Meestal valt er met goed overleg wel uit te komen. |
Goedzo. :)
|
Citaat:
Het is altijd attent om ze de kans te geven iemand anders te zoeken. Met vriendelijke groet, |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37. |