Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Agressie jongens bij m'n vriendin (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1818658)

Smokeyking 01-11-2010 18:58

Agressie jongens bij m'n vriendin

Je kent het wel , je loopt met je vriendin door de stad, door school, in de disco, waar dan ook. Er zijn altijd van die jongens die het stoer vinden om je meisje na te roepen, ik ben van aard nogal jaloers en ik kan daar nogal fel op reageren. In de disco is het zelfs zo erg, dat ze aan m'n vriendin gaan zitten, ik krijg dan de nijging om d'r op te springen maar van m'n vriendin mag dat niet en mag ik niks doen. Ik vind dan ze mogen best wat zeggen , en fluiten. Maar als ze aan d'r zitten mag ik toch ingrijpen.

Of zie ik dit heel verkeerd?:confused:

Sarah 01-11-2010 19:07

Ik denk dat je vriendin prima in staat is om jongens die ongevraagd aan haar zitten zélf een elleboog in hun buik of kruis te stoten. Als ze haar nou echt vasthouden ofzo is het een ander verhaal, daar komt ze zelf niet zomaar uit dus dan is het logisch als je het voor haar opneemt.

Smokeyking 01-11-2010 19:20

Nee ze wilt dat ook niet ze zegt , ik scheld hem niet uit ik sla hem niet met woorden bereik je meer. Het gaat ook niet echt om handvasthouden ofzo, nee ze zitten echt aan haar borsten en onder haar rokje. Daar word ik verschrikkelijk agressief van, maar zij blijft zeggen dat ze zichzelf wel red. Ik pik dat echtniet! Logisch toch? maar zij geeft mij de indruk dat als ik ingrijp dat ze me niet meer aankijkt!

AzN 01-11-2010 19:25

Zolang je vriendin aangeeft dat ze jouw hulp niet nodig heeft, hoef je niet in te grijpen. Zo simpel is 't ;). Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je 't zelf niet fijn vindt dat andere jongens aan je vriendin zitten, maar das 'n ander verhaal. Dat zou je met haar moeten bespreken.

Smokeyking 01-11-2010 19:26

Dus als andere jongens aan haar zitten op veel plekken, je begrijpt 't wel. mag ik dus niks doen ookal wil ze t niet?

Freyja 01-11-2010 19:28

Citaat:

Smokeyking schreef: (Bericht 31019863)
Nee ze wilt dat ook niet ze zegt , ik scheld hem niet uit ik sla hem niet met woorden bereik je meer. Het gaat ook niet echt om handvasthouden ofzo, nee ze zitten echt aan haar borsten en onder haar rokje. Daar word ik verschrikkelijk agressief van, maar zij blijft zeggen dat ze zichzelf wel red. Ik pik dat echtniet! Logisch toch? maar zij geeft mij de indruk dat als ik ingrijp dat ze me niet meer aankijkt!

Als ik expliciet tegen mijn vriendje heb gezegd: "Ik red mezelf hier wel mee," en hij bemoeit zich er toch tegenaan, dan zou ik hem ook niet meer aankijken, nee. Dan gedraag je je alsof ze a) zij niet zo capabel is als jij bent, en b) zij jouw bezit is en het dus jouw taak is om dat bezit veilig te stellen.

Het enige wat jij moet doen is ingrijpen als zij het níet aankan, en de enige gevallen waarin dat zo zou zijn, is als zij fysiek niet sterk genoeg is (dus als ze haar vasthouden/willen slaan oid en jouw fysieke kracht dus echt een toevoeging is). Een hand van d'r borsten af meppen en verbaal flink van d'r afbijten kan ze héél goed zelf.

A Capelle 01-11-2010 19:31

Ik zeg maar wat, maar misschien kan je in de buurt gaan staan en je keel schrapen? Al zorgt dat wel weer voor dat haar belagers agressief worden.

Smokeyking 01-11-2010 19:32

Heb je gelijk in ,maar het zijn van die vieze jongens die het gewoon doen waar je bij staat en hoe ver ik m'n vriendin ook bij ze vandaan haal ze blijven aan d'r zitten.

Freyja 01-11-2010 19:55

Ga niet meer samen met haar naar die pauperige uitgaansgelegenheid dan :confused:

Em. 01-11-2010 19:56

Citaat:

Smokeyking schreef: (Bericht 31019943)
Heb je gelijk in ,maar het zijn van die vieze jongens die het gewoon doen waar je bij staat en hoe ver ik m'n auto ook bij ze vandaan haal ze blijven aan d'r zitten.

Hé, met auto loopt de zin ook.

Ik wilde maar aangeven dat je vriendin een mens is, niet jouw bezit dat je zo ver mogelijk van de vieze jongetjes vandaan haalt. Wat de rest ook al zegt: als ze het zelf wilt oplossen, láát haar dan. Als je het stom vindt dat/als (?) ze dan niets onderneemt, moet je het er met haar over hebben in plaats van zelf 'dan toch maar' in te grijpen. Ik zou me als vriendin dan nogal minderwaardig voelen (alsof ik het zelf niet kon) en het komt zo... claimend over.

Smokeyking 01-11-2010 20:06

Heb je misschien ook wel gelijk in want ze is geen bezit , maar is het dan echt zo raar dat ik haar wil beschermen voor die jongens?

Lente 01-11-2010 20:06

wtf als iemand onder mijn rokje of aan mijn borsten zit waar mijn vriend bij is, zou ik het echt belachelijk vinden als dat hem niks zou doen en hij het me zelf op laat lossen alleen omdat ik dat heel tof een keer gezegd heb.

Freyja 01-11-2010 20:18

Citaat:

Lente schreef: (Bericht 31020147)
wtf als iemand onder mijn rokje of aan mijn borsten zit waar mijn vriend bij is, zou ik het echt belachelijk vinden als dat hem niks zou doen en hij het me zelf op laat lossen alleen omdat ik dat heel tof een keer gezegd heb.

Ze zegt het blijkbaar herhaaldelijk, dus ik neem aan dat ze het meent.

En er is een verschil tussen 'het doet hem niks' en 'hij laat het je zelf oplossen', hè. Ik zou ook chagrijnig worden als mijn vriendje het prima vindt als ik onzedelijk betast wordt, maar ik zou het ook niet tof vinden als hij het me níet zelf laat oplossen (als ik gezegd heb dat ik dat wil), om bovengenoemde redenen.

Smokeyking 01-11-2010 20:20

Okeoke, het is me inmiddels duidelijk. Zolang ze aangeeft dat ze het zelf kan oplossen dat laat ik haar daar vrij in. Maar het lijkt me nogsteeds als het uit de hand loopt dat ik uiteraard ingrijp.

Lente 01-11-2010 20:34

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31020223)
Ze zegt het blijkbaar herhaaldelijk, dus ik neem aan dat ze het meent.

En er is een verschil tussen 'het doet hem niks' en 'hij laat het je zelf oplossen', hè. Ik zou ook chagrijnig worden als mijn vriendje het prima vindt als ik onzedelijk betast wordt, maar ik zou het ook niet tof vinden als hij het me níet zelf laat oplossen (als ik gezegd heb dat ik dat wil), om bovengenoemde redenen.

ik zal wel niet zo feministisch zijn ;)

Sarah 01-11-2010 20:39

Ik vraag me wel af wat ze dan wel doet, als ze niet mept, duwt of scheldt :o zegt ze 'foei, ik stel het niet op prijs dat je ongevraagd naar m'n kruis grijpt' ofzo? Want dat zou wel wat naïef van haar zijn - die jongens weten heus wel dat zij dat niet wil, maar ze doen het toch, die verdienen het om voor dat gedrag gestraft te worden :o zij benaderen haar toch ook niet met woorden?
(door haarzelf. Of door school als het op school plaatsvindt. Niet door jou)

Freyja 01-11-2010 20:42

Citaat:

Lente schreef: (Bericht 31020282)
ik zal wel niet zo feministisch zijn ;)

Als de situatie zo is dat ik echt bedreigd word, dan moet m'n vriendje ook niet wachten op mijn goedkeuring maar me gewoon komen verdedigen, hoor, en ik vind het ook niet zo erg als hij iemand vuil aankijkt of streng toespreekt als ze me zomaar betasten :o Het zit 'm mij vooral in dat ik blijkbaar al gezegd heb dat ik het zelf wil oplossen. Als hij zich er dan nog tegenaan bemoeit, dan respecteert hij mijn mening en zelfredzaamheid blijkbaar niet, en daar word ik dus niet blij van :P

blauw engeltje 01-11-2010 20:45

jeetje, als iemand onder mijn rokje of aan mijn borsten zou komen zou ik juist roépen om mijn echtgenoot om die gast eens flink in elkaar te slaan, damn zeg :eek:
oké, ik zou hem zélf ook een mep verkopen, maar toch, dat vraagt m.i. toch om brute mankracht hoor...

verder raad ik ook aan (zoals iemand hierboven al zei) om minder pauperige gelegenheden te bezoeken.
enneuh, kleedt je vriendin zich toevallig niet een beetje te sletterig? want ik kan me inbeelden dat bij bepaalde soorten rokjes en topjes al sneller naar dat soort ... 'gebieden' wordt gegrepen ...

Lente 01-11-2010 20:49

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31020331)
Als de situatie zo is dat ik echt bedreigd word, dan moet m'n vriendje ook niet wachten op mijn goedkeuring maar me gewoon komen verdedigen, hoor, en ik vind het ook niet zo erg als hij iemand vuil aankijkt of streng toespreekt als ze me zomaar betasten :o Het zit 'm mij vooral in dat ik blijkbaar al gezegd heb dat ik het zelf wil oplossen. Als hij het dan nóg niet toestaat, dan respecteert hij mijn mening en zelfredzaamheid blijkbaar niet, en daar word ik dus niet blij van :P

Ik bedoel niet dat ik zelf niks zou doen en afwacht tot het voor me geregeld wordt hoor. maar als ik hem een stomp geef, mag mijn vriend hem best nog even een trap na geven :o ik vind het wel fijn als hij me beschermt en het me dus niet in mijn eentje op laat lossen. nou ja, dat is wat ik vind en heeft dus niks met de vriendin van ts te maken, maar ik vind het normaler dat ts in wil grijpen ipv dat zijn vriendin perse wil dat hij niks doet.

Freyja 01-11-2010 20:53

Citaat:

blauw engeltje schreef: (Bericht 31020354)
jeetje, als iemand onder mijn rokje of aan mijn borsten zou komen zou ik juist roépen om mijn echtgenoot om die gast eens flink in elkaar te slaan, damn zeg :eek:
oké, ik zou hem zélf ook een mep verkopen, maar toch, dat vraagt m.i. toch om brute mankracht hoor...

verder raad ik ook aan (zoals iemand hierboven al zei) om minder pauperige gelegenheden te bezoeken.
enneuh, kleedt je vriendin zich toevallig niet een beetje te sletterig? want ik kan me inbeelden dat bij bepaalde soorten rokjes en topjes al sneller naar dat soort ... 'gebieden' wordt gegrepen ...

Tjongejonge zeg engeltje dat had ik van jou niet verwacht :| Dat soort redenaties worden nou juist altijd gebruikt om ongewenste intimiteiten goed te praten. "Ja ze droeg zulke korte/sexy kleding, ze vroeg er gewoon om!" Bullshit, een jongen heeft zich gewoon te gedragen, of iemand nou bloot voorbij komt of in een habijt.

Daarbij heb ik in uitgaansgelegenheden altijd spijkerbroeken en gewone truitjes en hempjes (dus niet met ontzettend diep decollettee of blote middenriffen) aangehad, en alsnog kwam het vaak voor dat jongens naar m'n billen/borsten/kruis grepen, dus in mijn ervaring ligt het daar sowieso al niet aan.

Freyja 01-11-2010 20:54

Citaat:

Lente schreef: (Bericht 31020393)
Ik bedoel niet dat ik zelf niks zou doen en afwacht tot het voor me geregeld wordt hoor. maar als ik hem een stomp geef, mag mijn vriend hem best nog even een trap na geven :o ik vind het wel fijn als hij me beschermt en het me dus niet in mijn eentje op laat lossen. nou ja, dat is wat ik vind en heeft dus niks met de vriendin van ts te maken, maar ik vind het normaler dat ts in wil grijpen ipv dat zijn vriendin perse wil dat hij niks doet.

Maar dan had je in de eerste plaats al niet tegen je vriendje gezegd dat je het per se zelf wou oplossen, neem ik aan ;)

Lente 01-11-2010 20:59

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31020426)
Maar dan had je in de eerste plaats al niet tegen je vriendje gezegd dat je het per se zelf wou oplossen, neem ik aan ;)

Nou ehh mijn ex wist wel dat ik geen zin in ruzie en gezeik had en dat ik het zelf wel regel. maar als het zo ver gaat dat er iemand onder mijn rokje zit, mag ik hopen dat hij even vergeet wat ik had gezegd en gewoon reageert vanuit zijn gevoel. ofzoiets.

blauw engeltje 01-11-2010 21:05

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31020416)
Tjongejonge zeg engeltje dat had ik van jou niet verwacht :| Dat soort redenaties worden nou juist altijd gebruikt om ongewenste intimiteiten goed te praten. "Ja ze droeg zulke korte/sexy kleding, ze vroeg er gewoon om!" Bullshit, een jongen heeft zich gewoon te gedragen, of iemand nou bloot voorbij komt of in een habijt.

Daarbij heb ik in uitgaansgelegenheden altijd spijkerbroeken en gewone truitjes en hempjes (dus niet met ontzettend diep decollettee of blote middenriffen) aangehad, en alsnog kwam het vaak voor dat jongens naar m'n billen/borsten/kruis grepen, dus in mijn ervaring ligt het daar sowieso al niet aan.

HOW HOW HOW! ik praat het ook niet goéd hé, begrijp me niet verkeerd, die jongens gedragen zich inderdaad compléét fout, zelfs al kléédt vriendin van ts zich 'zo' ... -O- leg me nu geen woorden in de mond hé, ik vind zelf dus ook dat de fout bij de jongens ligt, maar soms zie je van die meiden rondlopen die dus écht niet lijken te beseffen dat ze eruitzien als een hoertje ...
maar oké, misschien kwam mijn opmerking verkeerd over, dus mijn excuses daarvoor + voor de verwarring ;)

maar jeetje, dat heb ik nu dus echt nog NOOIT meegemaakt, dat ze zomaar naar mijn intieme zones grepen :eek:-O- ik ging ook altijd uit op gympies, lange broek, doodgewone t-shirt, en ik had dan ook nooit veel ongewenste aandacht van debiele macho's die alleen naar borsten en billen kijken (alleen relatief gewenste aandacht van hele normale jongens), terwijl ik dan rondom mij wél al eens -ahem, pardon my french- sloeries zag rondlopen met hordes geile pubers om zich heen die stonden aan te schuiven om er eens heel dicht langs te lopen en toevallig langs borsten of billen te wrijven met hun armen of handen...
ik zeg niet dat ze erom vragen, maar dat het toch wel enigszins te verwachten is dat je met bepaalde kledij ook bepaalde gevoelens losweekt bij de primaten die puberjongens vaak zijn ...

Freyja 01-11-2010 21:23

Ik ging nog wel eens naar boerse uitgaansgelegenheden vroeger :D(N)

En ik snap wel wat je bedoelt, maar juist dat mensen (ook vrouwen) dat gevoel blijkbaar toch hebben, dat je er misschien niet om vraagt maar het wel een beetje zou kunnen verwachten, is eigenlijk echt naar. Als een jongen met ontbloot bovenlijf rondloopt, is het toch ook niet logisch dat hij wordt aangeraakt? Aangekeken, okee, al dan niet verlekkerd, maar niet aangeraakt... maar als vrouw kun je het blijkbaar verwachten en moet je het dus niet doen. Terwijl de fout toch écht bij grijpgragerd ligt, en de situatie gewoon niet zo zou moeten zijn dat jij een ongewenste reactie 'zou kunnen verwachten'.

Armoed 01-11-2010 23:54

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31020416)
"Ja ze droeg zulke korte/sexy kleding, ze vroeg er gewoon om!" Bullshit, een jongen heeft zich gewoon te gedragen, of iemand nou bloot voorbij komt of in een habijt.

Ik praat het gedrag niet per se goed, maar als ik in een KKK-kostuum door de Bronx ga lopen... :rolleyes:

Armoed 01-11-2010 23:59

Citaat:

Als een jongen met ontbloot bovenlijf rondloopt, is het toch ook niet logisch dat hij wordt aangeraakt?
Ik word 'vaak genoeg' (lees: zelden, maar ik kan het niet op 1 hand tellen) uit het niets betast als ik met ontbloot bovenlijf loop, en dan heb ik het over het strand waar met ontbloot bovenlijf lopen juist normaal is (dus het uitlokken e.d. valt een beetje weg). Verder maak ik daar eigenlijk ook geen probleem van (en blijkbaar gaan alle meisjes daar automatisch vanuit, wat ik ook weer hypocriet vind).

Reverend 02-11-2010 00:25

Naast je vriendin gaan staan, arm eromheen, zo stoer mogelijk kijken naar haar belager, profit.

hookee 02-11-2010 10:34

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31021061)
Naast je vriendin gaan staan, arm eromheen, zo stoer mogelijk kijken naar haar belager, profit.

En een tazer op kruishoogte (buiten zich van vriendin) houden. Bij het gebruiken van deze toepassing wèl oppassen voor een headbang bij vriendin.

Volk 02-11-2010 11:16

Als het zo vaak gebeurt mag je vriendin wel wat duidelijker zijn. De bewuste gast door een uitsmijter buiten laten zetten of een elleboog in z'n maag. Over het algemeen vind ik bij dat soort dingen ook dat mijn vriend pas mag ingrijpen als ik het zelf niet aan kan, maar als ik het zo lees geeft je vriendin ook niet echt duidelijk aan dat ze er niet van gediend is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.