![]() |
havo-vwo is het verschil groot?
hallo iedereen,
ik wil ontzettend graag naar het vwo omdat al mijn vrienden daar zitten en ik nu op de Havo niks hoef te doen en nog steeds hoge cijfers haal, nu vroeg ik me af, omdat ik niet wil dat het te zwaar word, of het verschil nou werkelijk zo groot is? en is het eindexamen echt veel moeilijker dan die van havo? ik wil niet dat ik elke dag 10 x zo veel moet doen op vwo dan havo.. ik wil er wel me best voor doen antwoord a.u.b! ik sta voor een hele moeilijke keuze, alvast bedankt! |
Je kunt het proberen, toch? En als je na een maand vindt dat het toch te moeilijk is, dan ga je gewoon weer terug naar havo. Zoiets moet toch wel mogelijk zijn? Ik weet alleen niet in welke klas je zit, want je kunt niet zomaar van havo naar vwo. Misschien kun je eens met je mentor overleggen of zoiets.
|
Het ligt er vooral aan in welke klas je nu zit. Als je in de 1e zit dan is dat een heel groot verschil vergeleken met 4 havo.
|
Ik vind het wel mee vallen. Heb vorig jaar havo gedaan, dus doe nu vwo. Het verschil is er wel, maar zó groot... Het is wel super veel, dat wel.
|
Je gaat gewoon dieper op de stof in maar als je op het havo nauwelijks problemen hebt zou je hebt vwo ook moeten kunnen halen als je gewoon de stof bijhoudt. Dat is voor een gemiddeld persoon iets van een uurtje huiswerk buiten school om.
|
in klas 1 verschilt het bijna niets. vanaf de 4e wel. dus je kunt nu gewoon vwo gaan doen, eind de 2e kun je toch weer kiezen als dat goed is.
|
Citaat:
|
Ik vraag me ook af wat voor vervolgopleiding je wilt doen. Wil je straks wel naar de universiteit? Zo niet dan zou ik nog eens erover nadenken of het wel nodig is om vwo te doen
|
Natuurlijk is er een verschil, maar de mate waarin ligt denk ik aan jou. Als je het nu makkelijk heb dan zal je best vwo wel kunnen, maar wel met wat harder werken. Je kunt het op zijn minst proberen!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51. |