![]() |
Engels: eerste of de derde persoon?
Ik moet een Boekreport maken in het Engels.
Maar ik snap deze vraag niet. 9. Schrijf hieronder een paar regels die aantonen dat het boek werd geschreven in de eerste of de derde persoon: (vergeet niet om de pagina te vermelden) Wat bedoelen ze met eerste of derde persoon:confused: |
Ik = eerste persoon enkelvoud
Jij = tweede persoon enkelvoud Hij/zij = derde persoon enkelvoud Wij = eerste persoon meervoud Jullie = tweede persoon meervoud Zij = derde persoon meervoud Bij mijn weten. Oftewel: in de eerste persoon geschreven is vanuit het ik-perspectief (ik stond op en at een broodje) en derde persoon is vanuit hij/zij (hij stond op en at een broodje). |
Heel erg bedankt voor je reactie.
Is dit goed? First person: I played that the dolls were sick, and I was nurse. First person: I was ten my mother died. Third person: He was very angry. |
Citaat:
''I played that the dolls were sick, and I was nurse'' In deze zin ''I played that'' is niet direct fout maar wel wat ongebruikelijk. Ik zou in dit geval voor het werkwoord ''to pretend'' kiezen. Dan krijg je een vertaling ''deed als of''. Vergeet je ''determiners'' niet! Dus ''I pretended that the dolls were sick, and I was a/the nurse.'' ''I was ten my mother died.'' Goed gebruik gemaakt van de eerste persoon maar de zin is niet compleet. Er staat nu namelijk ''ik was tien mijn moeder stierf''. Dus ''I was ten when my mother died.'' ''He was very angry.'' Goed gebruik gemaakt de 3e persoon, prima zin! 1st person = speaker/writer (I/me/we/us) 2nd person = addressee(s) (you) 3rd person = someone other than the speaker and addressee (he/him/she/her/it/they/them) |
Bedenk je wel dat er wanneer er sprake is van een verhaal met de ik-perspectief (dus eerste persoon), je ook zinnen kan hebben met een derde persoon (en andersom, wanneer een gedachte bijvoorbeeld wordt opgeschreven). Dus als jij een boekverslag moet maken, vraag je dan af wie het verhaal vertelt; is dat de persoon die het verhaal meemaakt, of is er een soort verteller die een verhaal vertelt?
|
Heel erg bedankt voor jullie reactie : )
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46. |