Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Amerikaans-Engels wie weet het? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1818981)

dominique192 04-11-2010 15:56

Amerikaans-Engels wie weet het?

Hooi
Ik wil graag Amerikaans-Engels leren maar gewoon in Nederland,
Weet iemand waar dat kan? Dat je bijvoorbeeld een blad krijg opgestuurd en die moet je met de antwoorden weer terug sturen(mijn moeder heeft dat gedaan met Grieks) maar ik wil Anerikaans-Engels want ik heb nu gewoon Engelse les en dat vind ik best wel saai
Iemand een idee?
Xx

Duckdoggy 04-11-2010 16:02

ik zal je een tip geven: Begin er niet aan!!
Zeker niet als je nu gewoon engels krijgt op school.
ik heb zelf een tijdje in amerika gewoon waar we dus ook amerikaans engels spraken, en ik heb daar nu alleen maar last van omdat de grammatica, en een aantal woorden gewoon soms best krom lopen vergeleken met normaal engels, ik raak er alleen maar van in de war, maar als jij het wel wil moet je het doen!

kopin 04-11-2010 16:06

je kunt sowieso geen engels leren in nl.

gertjetop 04-11-2010 16:49

Citaat:

kopin schreef: (Bericht 31030009)

??
Mij is het toch heel aardig afgegaan, en ik heb het gewoon in Nederland geleerd :)

dominique192 04-11-2010 17:23

Citaat:

gertjetop schreef: (Bericht 31030181)
??
Mij is het toch heel aardig afgegaan, en ik heb het gewoon in Nederland geleerd :)

Waar heb je dat geleerd dan? Gewoon zelf of met een cursus?

kopin 04-11-2010 18:36

Citaat:

gertjetop schreef: (Bericht 31030181)
??

je moet tog een soortje praktijk hebben? dat kun je niet in nl leren...

gertjetop 04-11-2010 18:37

Op school natuurlijk :) Eerst op de basischool, daarna op de middelbare school. Bij elkaar zo'n 8 jaar. Ook heeft het wel geholpen dat ik van jongs af aan al engelse serie's en films keek :D.-maar voor het echte ''amerikaanse'' engels kan je beter een jaartje naar de states gaan ofzo. Al kan het wel zo zijn (zoals duckdog al aangaf) dat je jezelf dingen verkeerd ga aanleren, maar wat zou je uiteindelijk met ''amerikaanse-engels'' willen doen?

Nonaj 05-11-2010 15:23

Citaat:

dominique192 schreef: (Bericht 31029988)
Hooi
Ik wil graag Amerikaans-Engels leren maar gewoon in Nederland,
Weet iemand waar dat kan? Dat je bijvoorbeeld een blad krijg opgestuurd en die moet je met de antwoorden weer terug sturen(mijn moeder heeft dat gedaan met Grieks) maar ik wil Anerikaans-Engels want ik heb nu gewoon Engelse les en dat vind ik best wel saai
Iemand een idee?
Xx

Waarom zou Amerikaans Engels minder 'saai' zijn dan Brits Engels?:confused:

Duckdoggy 06-11-2010 07:59

Amerikaans engels is wel de minder bekakte versie van engels, dus als je niet van kakkerig praten houd is dat minder saai, maar ik betwijfel of de TS dat ermee bedoelde

Tink* 06-11-2010 09:54

Je kan toch ook gewoon Engels volgen op school en dan voor je 'accent' gewoon tv/films kijken?

Infidel 06-11-2010 10:44

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 31036020)
Je kan toch ook gewoon Engels volgen op school en dan voor je 'accent' gewoon tv/films kijken?

Een accent is iets geheel anders dan een dialect. Bij Amerikaans-Engels ga ik ervan uit dat TS het dialect bedoelt (dus ook de grammatica, het lexicon etc.). Als iemand zegt dat hij/zij Hiberno-English wil leren, ga ik er ook vanuit dat diegene niet alleen een Iers accent wenst te verkrijgen.
Maar, inderdaad, waarom zou je Amerikaans-Engels willen leren? Dat zou alleen voordelen hebben als je later ook daadwerkelijk naar Amerika zou willen (voor je baan, etc.), maar als je later tóch naar Engeland wil, had je beter gewoon je Standard English kunnen leren.

T_ID 07-11-2010 15:39

Citaat:

kopin schreef: (Bericht 31030009)

I'm inclined to disagree. Tenminste, als Engelsen je vragen of je uit die of die Engelse stad komt vanwege je accent, zal ik vast iets goed gedaan hebben.

Maar wat ik niet begrijp is waarom je Amerikaans-Engels zou willen leren. Engels is toch wel de norm, en als je daar wat beter in bent is dat direct goede sier bij wie je ook tegenkomt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.