![]() |
spinningbikee
Lid hallo iedereen,
ik ben heir nieuw want heb wat vragen!! ik ben 14 jaar, houd van stunt skaten, vissen, klimmen, hardlopen. mijn sporten: klimmen(2 x per week) hardlopen 1x per week oefeningen met de dumbells elke dag en wil ook gaan trainen op een spinning bike!! dus hier is dus mijn vraag: ik wil gaan trainen op de spinningbike maar ik moet daarvoor natuurlijk niet overbelast raken dus kan iemand mij helpen met het maken van een schema? ik weet niet precies hoe je met zo'n ding moet trainen!! gr mij |
NEe man ga lekker buiten fietsen, dat is stuk beter voor je
|
en waarom is dat beter dan?
|
DAn leer je dat er ook nog zoiets bestaat als luchtweerstand kou en slechte weersomstandigheden. is beter voor je conditie en beter voor je mentaliteit. en als je meer dan een uur fietst dan kom je ook nog leuke dingen tegen in plaats van continu hetzelfde voor je :o
|
Citaat:
+ je wordt minder snel ziek als je ook echt buiten gaat fietsen ipv alleen maar binnen zit. |
ik fiets elke dag al 20 minuten naar shcool en ik loop elke dinsdag hard (buiten )
dus!!! |
Citaat:
daarnaast is 20 minuten naar school fietsen niet veel en is 1x in de week buiten sporten weinig. bij mij werkt: muziek in, mountainbike pakken, het bos in en biken. |
ja sowieso zou ik minstens 2 keer en als het ff kan 3 keer hardlopen (Y)
|
en als je gespierd wilt worden dan moet je half zo weinig dagen oefeningen met die dumbells gaan doen. zo maak je meer kapot dan dat je laat aangroeien.
|
Stop met die krachttraining en ga niet te hard trainen, ze remmen allebei je groei. Pas als je bent uitgegroeid mag je echt krachttraining doen.
|
Citaat:
|
je moet alleen wel genoeg rustdagen inlassen in je plannig want je spieren groeien op de dagen dat je niks doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dat zegt dus niet dat het direct slecht voor de groei is. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |