![]() |
zwanger of niet?
Nou dit is mijn verhaal:
Ik had dus seks met mijn vriendin en ineens scheurde de condoom, ik was nog lang niet klaargekomen op wikipedia staat: Zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis. Als er kort tevoren een zaadlozing is geweest (en er is niet geplast), kunnen er wel zaadcellen in de urinebuis achterblijven, die dan ook in het volgende voorvocht zitten. nou ik had vantevoren geplast en smorgens ook nog eens nu is mijn vraag: is er een kans dat ze zwanger is? ook al heb ik verschillende malen vantevoren geplast en mijn penis meteen teruggetrokken toen ik de condoom hoorde knappen. |
die kans is er gewoon, toen het condoom knapte is er waarschijnlijk voorvocht ontsnapt, en daar zitten ook zaadcellen in. Je weet het nooit zeker: haal dus een zwangerschapstest!
|
Of de morning-afterpil, das misschien 'n beter plan ;). Als dat vrijpartijtje van jullie tenminste niet langer dan 72 uur geleden is?
|
Citaat:
Edit: Bron toegevoegd. |
Kijk dit heb ik op meerdere sites gelezen: Voorvocht wordt door kleine blaasjes in de buurt van de prostaat gemaakt. Er zitten dus geen zaadcellen in voorvocht. Zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis. Als er kort tevoren een zaadlozing is geweest (en er is niet geplast), kunnen er wel zaadcellen in de urinebuis achterblijven, die dan ook in het volgende voorvocht zitten.
nog een citaat: Voorvocht is vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis komt voordat de man klaarkomt. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Voorvocht kan geen zwangerschap veroorzaken, hoewel dit wel vaak beweerd wordt. |
Huh? Je kunt toch überhaupt niet klaarkomen in iemands urinebuis??
|
Citaat:
ik heb weinig tijd dus graag serieus antwoorden. |
Dit soort vragen horen niet op Seksualiteit. Staat ook gewoon in het sticky topic, dus als je in het vervolg daar wat beter op zou willen letten, zou dat wel fijn zijn.
Deze gaat naar L&G, waar die hoort. |
Citaat:
Daar komt nog bij dat als je onveilige seks hebt en wel klaarkomt, de kans sowieso 1 op 10 is dat er een zwangerschap volgt. Je vriendin kán dus zwanger zijn, al is de kans wel klein. Als je zekerheid wil is het dus het beste dat ze even een morning after pil haalt. |
bedankt voor alle reacties we hebben morning afterpil gehaalt die 15 euro was >.<
dus volgende keer voorzichtiger. |
Citaat:
Als ik jou was zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen (wat je gelukkig ook gedaan hebt). Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
waarom gaat je vriendin niet aan de pil? dan hoeven jullie niet zo te stressen als zoiets nog een keer gebeurt.
|
Ik slik inderdaad wel de pil en mn vriend en ik gebruiken nooit een condoom, Zo gaat het nu al een jaar en we hebben gemiddeld 1x per anderhalve week seks ofzo en ik ben niet zwanger! Dus adviseer haar de pil zou ik zeggen! Het is ideaal kwa seks, maar ook de menstruatie is gewoon ALTIJD OP TIJD!!
Succes! |
Citaat:
|
Haha de pil werkt, dit is het bewijs :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en mijn vriend (nu man) en ik deden het de eerste anderhalf jaar dat we samenwoonden minstens twee keer per dag, dus één keer op anderhalve week is echt wel peanuts :p op die frequentie zitten we nu ongeveer (misschien zelfs nog net iets minder :s ) en dat begint frustrerend te worden -O- |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27. |