Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   nog meer verveling :D (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819067)

All Out Of Love 05-11-2010 16:41

nog meer verveling :D

Meisje wat ik ontmoet heb op deviant art:

http://th04.deviantart.net/fs70/PRE/...ee-d327gqt.jpg

Ander projectje:

http://fc04.deviantart.net/fs70/i/20...ee-d327bcv.jpg

dat was het weer :D

N00dles 05-11-2010 17:01

Gooi je werk voortaan even allemaal bij elkaar in 1 topic, da's overzichtelijker.

Verder snap ik dat plaatje van het meisje niet (wat heb je er aan veranderd?) en die tweede is ook weer te donker om interessant te zijn.

SiemdeCyper 05-11-2010 23:02

Hij heeft het contrast opgetrokken en de kleuren verbleekt. Mjah.

All Out Of Love 06-11-2010 15:09

Citaat:

SiemdeCyper schreef: (Bericht 31035476)
Hij heeft het contrast opgetrokken en de kleuren verbleekt. Mjah.

lol yup, vandaar dat het kasteel gebouwd is uit 8 verschillende stock fotos en de psd 405 mb groot is geworden :)

maar alleen maar contrast opgetroken en kleuren verbleekt hoor ! ;)

Het meisje is ook echt niet in de achtergrond geblend ! alleen maar contrast en kleuren verbleekt ! geen retouch, helemaal niks gedaan, ze was zo perfect uit haarzelf ! :) plantjes uit de voorgrond zijn ook gewoon uit zichzelf gegroeid ! :) zo gaat dat nu eenmaal met fotos :)

All Out Of Love 06-11-2010 15:16

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 31033425)
Gooi je werk voortaan even allemaal bij elkaar in 1 topic, da's overzichtelijker.

Verder snap ik dat plaatje van het meisje niet (wat heb je er aan veranderd?) en die tweede is ook weer te donker om interessant te zijn.

het kasteel is zo donker omdat mijn blending technieken nog echt heel erg basic zijn, als ik het lichter maak zie je dat die torens uit verschillende andere fotos komen, en dat het poortje met stuk gras en het water ook eigelijk niet aan elkaar vast horen te zitten. Het is natuurlijk ook nacht, en snachts is het nu eenmaal donker :) Bliksem is zelf getekend met wacom tablet.

Aan het meisje is heel veel veranderd, achtergrond, huid, ogen, mond, lippen, wenkbrauwen, schaduwen planten op de voorgrond, andere lichtinvallen, borsten zijn groter gemaakt dmv dodges en burns, haar kleur is veranderd.

N00dles 07-11-2010 02:17

Citaat:

All Out Of Love schreef: (Bericht 31036919)
het kasteel is zo donker omdat mijn blending technieken nog echt heel erg basic zijn, als ik het lichter maak zie je dat die torens uit verschillende andere fotos komen, en dat het poortje met stuk gras en het water ook eigelijk niet aan elkaar vast horen te zitten. Het is natuurlijk ook nacht, en snachts is het nu eenmaal donker :) Bliksem is zelf getekend met wacom tablet.

Nouja, ik heb net ff de brightness omhoog geschroefd en dat kan best zonder gelijk weg te geven dat het een compositie is. Maar dat komt natuurlijk omdat met het saven van de jpg een hoop kleurinfo is verdwenen.

Citaat:

All Out Of Love schreef: (Bericht 31036919)
Aan het meisje is heel veel veranderd, achtergrond, huid, ogen, mond, lippen, wenkbrauwen, schaduwen planten op de voorgrond, andere lichtinvallen, borsten zijn groter gemaakt dmv dodges en burns, haar kleur is veranderd.

Maar dat kunnen wij natuurlijk niet raden. Wij zien alleen het eindresultaat en denken: 'wat is jouw aandeel geweest in deze foto'? In dat geval zou het helpen om het origineel te posten.

Stel, jouw bewerkte foto(compositie) zou een verhaal vertellen of een bepaalde sterke sfeer neerzetten die iets uitdraagt, dan is het posten van een origineel overbodig, maar in dit geval -een vrouw in een grasveld- lijkt me dat wel zo handig.

All Out Of Love 07-11-2010 19:24

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 31038836)
Nouja, ik heb net ff de brightness omhoog geschroefd en dat kan best zonder gelijk weg te geven dat het een compositie is. Maar dat komt natuurlijk omdat met het saven van de jpg een hoop kleurinfo is verdwenen.

Maar dat kunnen wij natuurlijk niet raden. Wij zien alleen het eindresultaat en denken: 'wat is jouw aandeel geweest in deze foto'? In dat geval zou het helpen om het origineel te posten.

Stel, jouw bewerkte foto(compositie) zou een verhaal vertellen of een bepaalde sterke sfeer neerzetten die iets uitdraagt, dan is het posten van een origineel overbodig, maar in dit geval -een vrouw in een grasveld- lijkt me dat wel zo handig.

Hmm gaat er echt veel verloren wanneer je het omzet naar een JPG ?

Zie je geen witte randen om de verschillende objecten verschijnen wanneer je het licht omhoog gooit ? :)

N00dles 07-11-2010 22:21

Citaat:

All Out Of Love schreef: (Bericht 31041044)
Hmm gaat er echt veel verloren wanneer je het omzet naar een JPG ?

Zie je geen witte randen om de verschillende objecten verschijnen wanneer je het licht omhoog gooit ? :)

Nou, ik bedoel, stel je werkt met je psd-file, dan kun je nog heen en weer sliden met brightness, maar eenmaal gesaved als een afbeelding, is die kleurinfo definitief verdwenen. Maar goed, boeiend verder.

Ik zie idd wel een beetje witte randen, maar ik vind dat niet heel storend.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.