![]() |
[Internet] Error code: 403 Forbidden
Voor mijn werk is het mogelijk om thuis webmail te bekijken met behulp van een username en wachtwoord. Steeds als ik hem op mijn laptop invoer, dan krijg ik de volgende melding:
Citaat:
Citaat:
|
Description : Access to this page is restricted because of access control policies
Zou je vraag moeten beantwoorden. Je kan een proxy server testen, maar dat is geen s.com hulpvoer:) Krijg ik straf van Jon. |
Maar ik heb gewoon een username en wachtwoord, dus dan hoort het 'restricted' toch niet op te gaan?
En ehh proxyservers, ik ban ze alleen, ik gebruik ze niet, dus ik zou niet weten hoe dat moet :p Eens kijken of ik er achter kan komen. |
hmm.. misschien een fout in het inlog systeem, het ziet er namelijk vanuit dat je niet de goede rechten hebt om de pagina te betreden
|
Nee dat klopt niet, want op mijn pc kan ik er wel op komen.
Dat is dus een pc in hetzelfde huis, met dezelfde inlogcodes, en op dezelfde internetverbinding. |
Gebruik je ook precies hetzelfde internetadres? Dus niet bijv. 'https://' op de ene computer en 'http://' op de andere. En misschien ook even kijken of je op de ene computer niet bijv. een firewall draait die je op de andere niet draait.
|
Zelfde website ja.
Op de computer heb ik geen firewall, op mijn laptop wel. Maar als ik hem op mijn laptop uit zet, doet 'ie het nog steeds niet. |
En als je een andere browser probeert? Als dat ook niet werkt, blijft er weinig over. Want op je pc doet ie het wel. Dan kan het alleen nog maar aan windows op je laptop (of een programma dat interfereert) of aan de verbinding van je laptop naar je modem/router liggen.
|
Goed :) Heel sinds kort werk ik voor tele2 als technisch helpdesk medewerker, en daarbij hebben we dit probleem ook wel eens om op te lossen. Inderdaad zou de firewall het kunnen blokkeren, maar die had je al uitgezet. Geen andere virusscanners? Virusscanners hebben ook wel eens rare effecten volgens mijn trainer :P.
Wat ook zou kunnen is dat op je laptop op de een of andere manier tóch een of ander virusje is gekomen, en dan kan het zijn dat je ip-adres voor een paar dagen geband is. Daarom kun je overal inloggen op je webmail, béhalve op je laptop. Maar de meeste van dat soort bans (van tele2 in ieder geval) gelden maar een paar dagen. Ik ken verder geen enkele manier om zo'n ban ongedaan te maken, behalve bellen met de klantenservice :). Maar omdat dit een werkmail is, zal dat het ook wel niet echt een optie zijn. Zou je even bij de ICT afdeling kunnen vragen ofzo. En anders is het wat TopDrop zegt :). |
heeft je laptop niet een paar poorten geblokeert die op de website komen verhinderen. (zeer onwaarschijnlijk, maar toch)
|
Citaat:
ot: Wat ik mij nog bedacht is dat iemand misschien een keer een port in de router heeft geforward naar je desktop, welke nodig is voor die verbinding, waardoor het niet op de laptop werkt. Of iets in die richting. |
Ik ben er voor de webmail van mijn werk inmiddels achter, het had toch te maken met andere website adressen. Wat blijkt nu: steeds als ik op mijn computer het adres in vul, springt ie automatisch door naar hetzelfde adres maar dan met een extra woord achter de '/' Bij mijn laptop doet hij dat niet. Dus voor mijn idee ging ik steeds naar exact dezelfde site (ik voer hetzelfde in), maar in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn. Beide sites geven exacte hetzelfde inlogscherm, maar alleen die met dat extra woord zorgt er voor dat je ook echt ingelogd raakt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.