Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Internet] Error code: 403 Forbidden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819274)

Balance 08-11-2010 11:40

[Internet] Error code: 403 Forbidden
 
Voor mijn werk is het mogelijk om thuis webmail te bekijken met behulp van een username en wachtwoord. Steeds als ik hem op mijn laptop invoer, dan krijg ik de volgende melding:
Citaat:

Technical Information (for support personnel)

Error Code: 403 Forbidden. The server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator. (12202)
Nou krijg ik vandaag ook toegang tot intranet van een ander bedrijf, en ook daar krijg ik de foutmelding:
Citaat:

Status : 403 Forbidden
Description : Access to this page is restricted because of access control policies.
Op mijn vaste PC doet de webmail het wel; intranet heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vermoed dat die het ook wel zal doen. Hoe kan dit en wat doe ik er aan?

Moonspell 08-11-2010 14:16

Description : Access to this page is restricted because of access control policies


Zou je vraag moeten beantwoorden.


Je kan een proxy server testen, maar dat is geen s.com hulpvoer:) Krijg ik straf van Jon.

Balance 08-11-2010 14:54

Maar ik heb gewoon een username en wachtwoord, dus dan hoort het 'restricted' toch niet op te gaan?

En ehh proxyservers, ik ban ze alleen, ik gebruik ze niet, dus ik zou niet weten hoe dat moet :p
Eens kijken of ik er achter kan komen.

jacobdb 08-11-2010 16:25

hmm.. misschien een fout in het inlog systeem, het ziet er namelijk vanuit dat je niet de goede rechten hebt om de pagina te betreden

Balance 08-11-2010 20:11

Nee dat klopt niet, want op mijn pc kan ik er wel op komen.
Dat is dus een pc in hetzelfde huis, met dezelfde inlogcodes, en op dezelfde internetverbinding.

M@rco 08-11-2010 21:05

Gebruik je ook precies hetzelfde internetadres? Dus niet bijv. 'https://' op de ene computer en 'http://' op de andere. En misschien ook even kijken of je op de ene computer niet bijv. een firewall draait die je op de andere niet draait.

Balance 08-11-2010 21:08

Zelfde website ja.

Op de computer heb ik geen firewall, op mijn laptop wel. Maar als ik hem op mijn laptop uit zet, doet 'ie het nog steeds niet.

TopDrop 12-11-2010 20:58

En als je een andere browser probeert? Als dat ook niet werkt, blijft er weinig over. Want op je pc doet ie het wel. Dan kan het alleen nog maar aan windows op je laptop (of een programma dat interfereert) of aan de verbinding van je laptop naar je modem/router liggen.

Apate 12-11-2010 21:54

Goed :) Heel sinds kort werk ik voor tele2 als technisch helpdesk medewerker, en daarbij hebben we dit probleem ook wel eens om op te lossen. Inderdaad zou de firewall het kunnen blokkeren, maar die had je al uitgezet. Geen andere virusscanners? Virusscanners hebben ook wel eens rare effecten volgens mijn trainer :P.

Wat ook zou kunnen is dat op je laptop op de een of andere manier tóch een of ander virusje is gekomen, en dan kan het zijn dat je ip-adres voor een paar dagen geband is. Daarom kun je overal inloggen op je webmail, béhalve op je laptop. Maar de meeste van dat soort bans (van tele2 in ieder geval) gelden maar een paar dagen. Ik ken verder geen enkele manier om zo'n ban ongedaan te maken, behalve bellen met de klantenservice :). Maar omdat dit een werkmail is, zal dat het ook wel niet echt een optie zijn. Zou je even bij de ICT afdeling kunnen vragen ofzo.

En anders is het wat TopDrop zegt :).

jacobdb 12-11-2010 22:08

heeft je laptop niet een paar poorten geblokeert die op de website komen verhinderen. (zeer onwaarschijnlijk, maar toch)

TopDrop 13-11-2010 02:48

Citaat:

Interglot schreef: (Bericht 31060501)
Wat ook zou kunnen is dat op je laptop op de een of andere manier tóch een of ander virusje is gekomen, en dan kan het zijn dat je ip-adres voor een paar dagen geband is. Daarom kun je overal inloggen op je webmail, béhalve op je laptop.

Maar ze kan wel met haar computer inloggen via dezelfde internetverbinding. Zowel haar computer als haar laptop hebben hetzelfde (externe) ipadres. Dus die vlieger gaat niet op.

ot: Wat ik mij nog bedacht is dat iemand misschien een keer een port in de router heeft geforward naar je desktop, welke nodig is voor die verbinding, waardoor het niet op de laptop werkt. Of iets in die richting.

Balance 13-11-2010 16:05

Ik ben er voor de webmail van mijn werk inmiddels achter, het had toch te maken met andere website adressen. Wat blijkt nu: steeds als ik op mijn computer het adres in vul, springt ie automatisch door naar hetzelfde adres maar dan met een extra woord achter de '/' Bij mijn laptop doet hij dat niet. Dus voor mijn idee ging ik steeds naar exact dezelfde site (ik voer hetzelfde in), maar in de praktijk blijkt dat niet zo te zijn. Beide sites geven exacte hetzelfde inlogscherm, maar alleen die met dat extra woord zorgt er voor dat je ook echt ingelogd raakt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.