![]() |
Ruzie in relatie.
Zijn er mensen die me goede raad kunnen geven over ruzie in een relatie die zeker niet stuk mag lopen.
Want ik heb er vaak problemen mee. Ik hoop op goede reactie`s. |
Als je goede reacties wil moet je denk ik iets meer informatie geven.
Hebben jullie nu ruzie, of ook vaker? Je hebt het over je vriendin neem ik aan? Kan je iets meer vertellen over wat er gebeurd is? Is zij boos op jou? Of zijn jullie boos op elkaar? |
Waar gaan de ruzies meestal over? Probeer de oorzaak aan te pakken: praat erover en maak er duidelijke afspraken over. En als je dan toch nog in zo'n ruzie belandt: probeer de situatie vanuit haar ogen te zien en haar reacties te begrijpen.
Hele algemene tips, maar wie weet heb je er iets aan ;). |
Probeer als je het idee hebt dat een ruzie gaat ontstaan samen er afstand van te nemen; laat haar bv duidelijk vertellen waarom ze doet wat ze doet, zegt wat ze zegt etc, en probeer je dan in haar te verplaatsen. Leg daarna rustig uit hoe jij het ervaart (dus waarom word je boos/waarom deed of zei je iets). Probeer er daarna samen uit te komen. Als je het idee hebt dat de spanning te hoog oploopt, zeg dat dan en praat er even later - als jullie allebei weer wat rustiger zijn - over. Het helpt ook goed om van te voren (dus op een moment waarop jullie geen ruzie hebben) af te spreken wat jullie doen als er een ruzie dreigt te ontstaan, als jij bv aangeeft dat je dan liever even rustig, alleen af wil koelen, dan begrijpt ze dat misschien beter en ziet ze het niet als weglopen (of andersom).
Dus ja, praat er over ;) |
Ik heb je titel eventjes aangepast, er stond rusie ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |