![]() |
Medicijnen als drugs
Voor een televisieprogramma van de NCRV ben ik bezig met het voorbereiden van een reportage over oneigenlijk medicijngebruik. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! En vooral: zou je mee willen werken aan dit verhaal?
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had? * Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol? * Hoe ben je aan medicijnen gekomen? * Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten? Voor meer informatie over het programma: www.altijdwat.nl Zou je over jouw ervaringen willen praten. Neem dan contact op: saskia.adriaens@ncrv.nl Alvast bedankt voor je reactie. |
Ik heb alleen gebruik gemaakt van de ADHD medicijn, Ritalin.
ik gebruikte het om te leren tijdens me examens, heeft goed geholpen. Je concentratie is echt 200%(zo voelt het dan:P) maar je wordt wel snel afgeleid door leuke dingen. Ook heb ik het een paar keer voor de lol gebruikt. Het geeft niet echt een prettig effect, je stress gevoel gaat omhoog en je hebt veel energie in je die je moeilijk kwijt kunt. |
* Heb je ooit een medicijn gebruikt terwijl je niet ziek was of geen pijn had?
ja, maar dan vooral pijnstillers. * Heb je bijvoorbeeld ooit ADHD medicijnen gebruikt terwijl je geen ADHD hebt, dus bijv alleen voor het drugseffect of voor de lol? nee. * Hoe ben je aan medicijnen gekomen? pijnstillers? apotheek/winkel * Hoe was je ervaring na het gebruik van deze medicijnen? Merkte je positieve of negatieve effecten? allebei wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39. |