![]() |
Een paar gedichtjes.
Hier een paar gedichten.
Expressionistisch, met al mijn gevoel, zoals het klopt voor mij. Enjoy! _______________________________________ Silence i think of silence as the mystery of how somehow! everything's been said! except the mystery of how feelings don't need words to exist just for their expression at times words don't mean a thing just the mystery of how i look in your eyes in them i see the truth reflected this feeling of tenderness is mutual yet not a word's been uttered as somehow in the unspeakable understanding is found somehow! ______________________________________________________ solitude the source of the silence lies strewn across the page life is a journey the destiny of your grave look at the gap between the words utter them to break the silence and fly away in the echo of the moment _________________________________________________________ No need for more ;). Love it or hate it. |
Heb je een Engelse achtergrond of vindt je Engels gewoon mooier klinken? :)
|
Waarom schrijf je in het Engels?
Misschien kan ik Engels niet goed waarderen en is mijn commentaar helemaal niet zinnig, maar een paar dingen: - waarom die uitroeptekens in gedicht één? Ze maken het gedicht nogal wanhopig en ontnemen het alle stille kracht. Terwijl het gedicht over stilte gaat. - Ik heb het idee dat je het Engels meer gebruikt om je geen zorgen te hoeven maken om dingen als ritme. Het zijn vooral... ja, een verzameling kreten, eigenlijk. In het Engels, dus wel hip, maar daar is geen gedicht voor nodig. Dat kan je ook gewoon wel zeggen. - Ik houd niet zo van gedichten met zoveel gebiedende wijs. - Waarom eindig je met 'love it or hate it'? Wil je dat wij zeggen 'love it' of 'hate it' zonder tussenweg, of wil je zinnig commentaar? |
Ik ben verliefd op Engels.
Ik vind het een prachtige taal, veel meer emotie en liefde dan in het platte Nederlands... |
Citaat:
Toch bedankt voor de reactie ;). |
Citaat:
Maar - als het je niet uitmaakt wat wij ervan vinden, waarom post je ze dan? Als je voor jezelf schrijft is dat natuurlijk prima en in orde enzo, maar het doel van een topic op DoP is dat anderen commentaar leveren op je werk. En over smaak valt niet te twisten, maar het is wel leuk om gedichten te perfectioneren in stijl e.d. Met behulp van anderen. :) |
Citaat:
Het perfectioneren doe ik d.m.v. het lezen van gedichten van o.a. jullie allemaal ;). |
Maar begrijp ik hieruit dat je eigenlijk jezelf ook niet verbeteren wilt? Want ik heb wel wat tips, maar als dit geen zin heeft dan post ik ze niet. ;)
|
Dit zijn de eerste twee gedichten in het Engels, geschreven door een Nederlandse (ik neem aan dat je Nederlands bent?), waarbij het Engels mooi loopt. (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50. |