Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Contact verbreken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1819735)

Mr.Mark 13-11-2010 22:24

Contact verbreken

Ik heb al flink wat topics gelezen waarin de TS het probleem had dat hij/zij wel verliefd was op iemand maar dat het niet wederzijds was. Erg vaak werd er aangeraden om het contact te verbreken. Maar waarom moet dat? Het is ontzettend moeilijk om dat te doen want je blijft eigenlijk maar smsjes en mailtjes sturen. Toch houd je jezelf alleen maar voor de gek.

Zelf heb ik dit denk ik ook. Ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is. Maar wat moet ik doen? Gewoon aardig blijven doen en het beste hopen? (ook al weet ik dat het nutteloos kan zijn) of het contact verbreken? (wat moeilijk is omdat ze ook bij mij op school zit en volgend jaar waarschijnlijk in dezelfde stad studeert en ik haar dus telkens weer zie).

Alvast bedankt!

Sneeuwwitje 13-11-2010 22:37

Niet het contact verbreken, eerder een vriendschap opbouwen. Zo is het voor jullie allebei makkelijker en minder onaangenaam als jullie met elkaar praten.

Panopticon 13-11-2010 22:56

Contact verbreken hoeft toch niet voor altijd? Het kan ook voor een tijdje, om jezelf een beetje te beschermen.

AzN 14-11-2010 00:37

Voor zolang je bijzondere gevoelens voor dat meisje hebt, lijkt 't me erg moeilijk om vrienden te blijven met haar. Als zij bijvoorbeeld 'n relatie met iemand anders opbouwt.. 't is dan toch pijnlijk voor jou om dat op 'n directe manier te kunnen volgen? Zodra je verliefdheid over is (voor zover dat mogelijk is), zie ik natuurlijk geen reden om 't contact niet weer te herstellen. Maar ja, dan kan 't best zijn dat jullie daar tegen die tijd al geen behoefte meer aan hebben ;).

Picidae 14-11-2010 00:46

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 31064292)
Voor zolang je bijzondere gevoelens voor dat meisje hebt, lijkt 't me erg moeilijk om vrienden te blijven met haar. Als zij bijvoorbeeld 'n relatie met iemand anders opbouwt.. 't is dan toch pijnlijk voor jou om dat op 'n directe manier te kunnen volgen? Zodra je verliefdheid over is (voor zover dat mogelijk is), zie ik natuurlijk geen reden om 't contact niet weer te herstellen. Maar ja, dan kan 't best zijn dat jullie daar tegen die tijd al geen behoefte meer aan hebben ;).

Dat, scheelt een hoop problemen in de toekomst. Maar het is gewoon een *** stap om te maken.

hookee 14-11-2010 07:44

Citaat:

AzN schreef: (Bericht 31064292)

Dit ligt andersom, HIJ voelt niets meer voor haar, maar ZIJ is nog wèl verliefd (denkt hij). Met het contact verbreken doet hij haar geen plezier, hijzelf zou er veel minder problemen mee hebben. Dat het beter is voor haar maakt het niet minder pijnlijk.

Picidae 14-11-2010 10:32

@hookee, nee;

Citaat:

Mr.Mark schreef: (Bericht 31063809)
Zelf heb ik dit denk ik ook. Ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is.

Mr.Mark 14-11-2010 10:48

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 31064447)
Dit ligt andersom, HIJ voelt niets meer voor haar, maar ZIJ is nog wèl verliefd (denkt hij). Met het contact verbreken doet hij haar geen plezier, hijzelf zou er veel minder problemen mee hebben. Dat het beter is voor haar maakt het niet minder pijnlijk.

Wat XandiXy zegt ;)

Mr.Mark 14-11-2010 10:50

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 31064447)

Maar als we het nu dus omdraaien. Je zegt dan in feite dat het beter is voor mij als ik het contact verbreek.

hookee 14-11-2010 12:27

Citaat:

Mr.Mark schreef: (Bericht 31064535)
Maar als we het nu dus omdraaien. Je zegt dan in feite dat het beter is voor mij als ik het contact verbreek.

Ik zie 't, te vroeg gereageerd op de zondagochtend. :s
Ach, als je nog 17 bent en je nog kan teren op de huidige en je krijgt nog iets terug, geniet ervan.
Als ze je niet meer ziet staan, dan heeft het weinig zin nietwaar ?
Bedenk wel dat zolang je verliefd bent op de één, een ander er zo gauw niet inkomt, je zou jezelf afsluiten. Dat geldt dus ook als je het al uitgemaakt hebt en nog verliefd bent.
Helaas gaat verliefdheid niet zomaar over, die moet je vervangen door een andere.
Wat enigzins helpt is afstand; out of sight = out of mind. Maar als je bij elkaar op school zit wordt dat lastig.
Ik kies voor de eerste regel van mijn antwoord, wachten tot zij het uitmaakt, dan kun je altijd nog huilen.

Mr.Mark 14-11-2010 12:32

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 31064693)
Ik zie 't, te vroeg gereageerd op de zondagochtend. :s
Ach, als je nog 17 bent en je nog kan teren op de huidige en je krijgt nog iets terug, geniet ervan.
Als ze je niet meer ziet staan, dan heeft het weinig zin nietwaar ?
Bedenk wel dat zolang je verliefd bent op de één, een ander er zo gauw niet inkomt, je zou jezelf afsluiten. Dat geldt dus ook als je het al uitgemaakt hebt en nog verliefd bent.
Helaas gaat verliefdheid niet zomaar over, die moet je vervangen door een andere.
Wat enigzins helpt is afstand; out of sight = out of mind. Maar als je bij elkaar op school zit wordt dat lastig.
Ik kies voor de eerste regel van mijn antwoord, wachten tot zij het uitmaakt, dan kun je altijd nog huilen.

Het is nooit wat geweest hoor ;)

Citaat:

Zelf heb ik dit denk ik ook. Ik ben verliefd op iemand die niet verliefd op mij is. Maar wat moet ik doen? Gewoon aardig blijven doen en het beste hopen? (ook al weet ik dat het nutteloos kan zijn)
Het beste hopen in dit geval = hopen dat het nog eens wat wordt.

Het scheelt dan opzich wel weer dat ze alleen maar andere vakken heeft...

A Capelle 14-11-2010 14:55

Je komt langzamer over haar heen als je haar elke dag blijft zien en contact blijft houden (dus is het pijnlijker). Maar je kan er wel een vriendschap aan overhouden.

Mr.Mark 14-11-2010 21:49

Ik ga het gewoon doen denk ik. Ik heb er goed over nagedacht en zo is het volgens mij echt het beste.

Mr.Mark 15-11-2010 17:46

Toch maar even wachten :(

Picidae 15-11-2010 18:09

Want? Dat vooruitschuiven maakt je echt ongelukkig en gestrest!

A Capelle 15-11-2010 18:44

Citaat:

Mr.Mark schreef: (Bericht 31067929)
Ik ga het gewoon doen. Ik heb er goed over nagedacht en zo is het echt het beste.

Even verbeterd;)

Mr.Mark 15-11-2010 19:34

Citaat:

TBTL schreef: (Bericht 31070600)
Even verbeterd;)

:o

Ja, oké, maar het is zo moeilijk :(

Thinus 15-11-2010 19:40

Een tijdje geen tot nauwelijks contact is wel normaal en begrijpelijk als je het mij vraagt. Dat betekend niet dat je nooit meer met elkaar kan praten oid, maar een goeie vriendschap zal het ook nooit worden.

Queasy 16-11-2010 15:27

Ik zou haar gewoon tijdelijk even niet opzoeken of contact met haar leggen, want dat maakt het voor jou alleen maar lastiger. Als jij er voor jezelf ''klaar'' mee bent kun je altijd nog weer als vrienden verder gaan toch:)

Kazet Nagorra 17-11-2010 19:29

Contact verbreken is beter als het niet wederzijds is omdat je dan iemand sneller vergeet en het sowieso verspilling van je tijd is om aan zo iemand aandacht te besteden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.