![]() |
blaasosteking
Hallo ik ben een jongen en heb last van steeds terug kerende blaas ontsteking en weet niet meer wat aan te doen heeft iemand een advies ?
verschillende antibiotica gebruikt niks help .:p |
Het kan een fysieke oorzaak hebben (bv een blaas die iets verzakt ligt waardoor je niet goed uit kan plassen), dus naar de huisarts en vragen of het verstandig is dat je naar een uroloog wordt doorverwezen :)
|
Nou, veel drinken en goed 'uitplassen'. Verder schijnt cranberrysap goed voor je blaas te zijn. Verder wat Andijvie zegt :)
|
als een jongen een blaasontsteking krijgt, is dat per definitie zoals ze dat noemen een "gecompliceerde" blaasontsteking, wat inhoudt dat daar door een uroloog onderzoek naar moet worden uitgevoerd.
Het is dus tijd om naar de huisarts te gaan om je te laten doorverwijzen naar een uroloog, want jongens horen geen blaasontsteking te krijgen. |
Citaat:
|
Wat eigenlijk ook heel goed helpt is als je het bijvoorbeeld een soort van voelt aankomen, om dan een soort overdosis vitamine C te nemen. De zuurgraad in je blaas gaat dan omhoog (vraag me niet hoe), en de bacterien die blaasontsteking veroorzaken vinden het geloof ik niet ongelofelijk chill om in zo'n zure omgeving te zitten. Je kunt gewoon een pot vitamine C bij de kruidvat ofzo halen. Neem gewoon een paar pillen (Twee of drie ofzo), en dan helpt het kennelijk :).
Maar een bezoekje aan de uroloog lijkt me inderdaad niet verkeerd :). |
Citaat:
|
Ik hoor inderdaad echt nauwelijks iets over mannen met blaasontsteking. Lijkt me ook stug om dat door bacteriën/kou van buitenaf te krijgen omdat de urinebuis van een man langer is?
|
Te schandalig voor woorden dat mensen hier op een forum met adviezen (overigens hele wijze) moeten komen, omdat de huisarts het verzuimt. Wat is dat met de huisartsenopleiding tegenwoordig? Je krijgt steeds meer van dit soort vragen terwijl de huisarts dat goed moet uitzoeken, niet mensen op het internet. Maar dat terzijde...
Zoals gezegd is een blaasontsteking altijd gecompliceerd totdat het tegendeel bewezen is. Anatomische varianten cq afwijkingen van het urogenitaal systeem bijvoorbeeld. Maar ook hardnekkige bacteriën en/of blaasstenen kunnen recidiverende infecties veroorzaken. Tip aan de huisarts: doe een keer een kweekje en een X-BOZ lapzwans. Zou me niets verbazen of TS heeft een Proteus Mirabilis in z'n blaas rondzwemmen. Dus volg de adviezen op TS, vraag om een verwijzing naar een uroloog. |
Je scheert nu alle huisartsen in heel Nederland over één kam, lijkt me een beetje voorbarig.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26. |