![]() |
drinken in een bos
er is bijna een feest en wij zijn van plan wat te drinken voor dat feest, mijn vrienden hadden geplanned wat bier in een bos te drinken,maar nu dacht ik wat kan er gebeuren is dit strafbaar? en dan heb ik het alleen over het drinken in het bos;)
|
Het is verboden en strafbaar om alcohol te drinken in de openbare ruimte en daar valt het bos ook onder. Je krijgt er een boete voor die afhankelijk is van hoeveel overlast je veroorzaakt. Als je bijvoorbeeld op een bankje in het bos met een paar vrienden een biertje zit te drinken krijg je alleen daar een boete voor en ben je je drank kwijt. Als je als een stel dronken idioten schreeuwend door het bos loopt heb je grote kans dat je mee moet naar het bureau.
|
Wat wammus zegt klopt allemaal. De kans dat je daadwerkelijk wordt aangehouden is echter nihil tenzij er s'avonds net toevallig een politieagent door het bos langs loopt, exact op de plaats waar jullie aan het drinken zijn.
Lekker doen, zorg gewoon dat je uit het zicht van de mensen bent. |
Citaat:
|
Trouwens, is het eigelijk wel leuk om nu in het bos te gaan zitten? Het word nu s'avonds vrij koud, en je hebt je eigelijk nergens om aan te warmen (tenzij je een kampvuurtje gaat maken ofzo, maar dan vraag je er gewoon dat de politie even langs komt) Het lijkt me leuker om dan in de zomer het bos in te gaan, dan is het nog lekker lang licht, en niet zo koud ;)
|
Oehh.. Drinken in het bos, dat deed ik ook toen ik 14/15 was. Heeft niemand van jullie een garage of een grote schuur? dat is altijd nog wat warmen als in het bos.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
GEwoon doen, zeker als je een echt bos in gaat zal daar niet zomaar een agent te voor schijn springen. het klopt dat dit strafbaar is maar de pakkans op alcohol en drugsgebruik in openbare plekken als bossen is super klein naar mijn eigen ervaring.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45. |