![]() |
Minder circussen met wilde dieren
Citaat:
Stelling: wilde dieren laten optreden in een circus past niet meer in een tijd waarin we ons bijvoorbeeld ook bezighouden met dierenrechten. |
Eens. Verbieden die zaak. Het is praktisch onmogelijk een olifant of een leeuw in een circus van een waardig leven te voorzien.
|
Citaat:
|
Ik vond het circus vroeger altijd al kut omdat ik het zo zielig vond voor die beestjes. Daarnaast vond ik er ook niets leuks aan dus eens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tuurlijk niet, heb je wel eens een tijger in een dierentuin gezien. Zwaar gestresst/ tics/ etc. Circus lijkt me een moi begin.
|
Citaat:
Citaat:
|
Sommige diersoorten sterven uit als we geen dierentuinen hadden.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe heet zo'n drogreden ook alweer, dat het plan niet perfect is en alle problemen oplost, en daarom niet ingevoerd moet worden?
|
|
Citaat:
|
Bio-industrie en dierentuinen zijn inderdaad ook zaken waar het veel, veel beter kan.
Echter, bio-industrie zorgt voor ons voedsel en dierentuinen hebben een educatieve functie. Naast de kosten qua dierenrechten zijn hier dus zekere baten voor de maatschappij. (Ik vind ze ook niet in verhouding staan, maar er is tenminste een verhouding.) De maatschappelijke functie van een circus met wilde dieren is anno 2010 m.i. iets minder dan 0,0. Het is daarom pure, doelloze kwelling om een olifant in een hokje op te sluiten, alleen omdat ie elke avond een kunstje mag doen voor een halfvolle tent. |
Dergelijke wilde dieren moeten niet in Nederland zijn. Dan wordt de drempel maar wat hoger om "the big five" te zien.
|
Citaat:
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56. |