![]() |
ff een KLEIN vraagje
Wat is hardcore?
Gabber/ stuiterherrie of Rock muziek je-weet-wel underground GrTz, Ik |
Een uit de punk en metal voortgekomen anti reactie op alle matte muziek van toen!
|
Loze discussie.
|
Bijna ieder genre heeft Hardcore als subgenre...
Hardcore-gabber Hardcore-punk Hardcore-rap enz. |
Citaat:
|
Citaat:
|
't is wat je d'r zelf van maakt. Ikzelf geef de voorkeur aan een beetje duidelijkheid.. dus zeg Hardcore Punk.. of Gabber :)
|
Citaat:
|
Citaat:
In dat geval is hardcore dus de rockende variant! |
Hardcore = graffiti op zn hardst
|
Citaat:
|
Ik zal het zelf even duidelijk formuleren.
Je hebt binnen de muziek twee varianten van hardcore. De eerste is ontstaan vanuit de punk en metal. Hardcore vanuit dat opaicht is een combinatie van metal en punk. Ik vind het nog steeds een stijl die precies tussen die twee in ligt, hoewel dat niet helamaal waar is volgens de kenners. De hardcore die we nu kennen is meestal voortgekomen vanuit de gabber periode. Die muziek werd ook ineens hardcore genoemd, dus ontstond er wat verwarring. Hardcore vanuit deze muziekstijl is dus gabber-hardcore (wat een hekel had ik vroeger aan dat woord) :D Nou ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt. |
sinds wanneer ben jij forumbaas??
|
klopt schoft
|
Citaat:
|
Citaat:
|
allebei.
ligt vooral aan de context: als een punk/metalhead het over hardcore heeft zal hij waarschijnlijk hardcore-punk bedoelen, als een gabber het er over heeft zal ie gabber-hardcore bedoelen. |
Citaat:
|
Hardcore = hardcore en geen hardere versie van punk
|
Citaat:
|
Citaat:
NYHC crustie hc powerviolence screamo trashcore blablabla |
ok bij sommige hc stylen zijn punk invloeden hoorbaar , maar ik luister bijna alleen maar echt harde hc
|
ja, anders is Maypole niet True ende Evil.
|
Citaat:
Kijk, tussen sommige muziekstromingen zit zoveel verschil, daar kun je een nieuwe naam voor bedenken. Maar soms denk ik gewoon "STOP! STOP!". |
Citaat:
doe ff rustig, anders stuur ik jnieuwelaar achter je aan de tering |
Citaat:
dus als je veel zeikt en zeurt word je forumbaas ? :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hardcore is gewoon punk, alleen met meer akoorden, wat meer varitie , agresievere uitstraling, en een grotere schreeuwlelijk.
|
Citaat:
|
In feite
betekent core: de snellere variant van.... |
Citaat:
dus hardcore is de snellere variant van 'hard' :confused: |
Citaat:
|
tsssssk
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49. |