![]() |
MSN virus?!
:confused:
Virus in hotmail/msn? Hele tijd mailtjes en berichten via mijn hotmail naar al mijn contactpersonen met een link erin. Ik heb laatst al een nieuwe msn aangemaakt, wat nu?:confused: |
Spyware scanner draaien/antivirus draaien.
|
En in je msnnaam zetten dat mensen niet op je links moeten klikken.
|
Citaat:
|
Wachtwoord veranderen. die je nu hebt is geraden door mensen die mailtjes versturen. En volgende keer een wat lastigere kiezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de zekerheid zou ik je wachtwoord en geheime vraag vraag aanpassen, daarnaast netjes om te gaan met je emailadres. (dus geen "grappige" doorstuurmailtjes ontvangen/versturen, je adres bij een "gratis" site te registeren). Omdat ik aanneem dat de spammer alleen het emailadres gebruikt, niet de server. |
Wat betreft het instellen van je geheime vraag. Maak zelf een vraag, waar alleen jij het antwoord op weet. Standaardvragen als "Wat is het beroep van je opa?" of "Wat is je lievelingsdier?" kun je met wat geluk na 20 keer al kraken. Dit heeft onlangs nog in het nieuws gestaan. Iemand had op deze manier tientallen accounts gekraakt en persoonlijke gegevens gestolen.
dr.rootz |
De oplossing:
Download het programma Malwarebytes Antimalware (is gratis) HIER installeer en draai een snelle scan. Na een paar minuten zegt hij: Scan voltooid klik op zie resultaten om de resultaten te bekijken. Hierna druk je gewoon op: Geselecteerde items verwijderen en start je je pc opnieuw op. Het virus is nu verwijdert. (+ evt. andere virussen/spyware die je nog niet had opgemerkt.) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |