![]() |
blaasontsteking
Hai,
het is al twee keer voorgekomen dat ik met mijn vriendje seks had, en dat ik vlak daarna blaasontsteking kreeg. (ik heb in totaal ook maar 2x blaasontsteking gehad, tot nu toe) waar kan dat aan liggen? Bij andere jongens heb ik dat dus nooit gehad... Alvast bedankt! |
Ik weet niet hoe het kan dat je het nu bij dit vriendje wel hebt en bij andere jongens niet.
Maar de tip is: plassen na de seks. Ja het is niet erg gezellig om er nog even uit te moeten, maar zo voorkom je wel de blaasontsteking. |
Blaasontsteking na de seks ontstaat door de vochtigheid en wrijving in de vulva, waardoor bacteriën vanuit de anus naar de urinebuis kunnen reizen. Dat je het bij hem wel krijgt en bij andere jongens niet kan misschien komen door de hoek van zijn penis waardoor meer wrijving van buitenaf ontstaat, maar dat is een gokje. In elk geval los je het op door zoals Balance al zei, na de seks te gaan plassen. Daarbij moet je opletten dat je je blaas helemaal leegplast, dus niet te haastig ophouden met plassen.
|
Misschien is dit vriendje iets minder hygienisch dan de vorige?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50. |