Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   sXe (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1821129)

TCO 28-11-2010 16:19

sXe

Citaat:

Straight edge (of afgekort sXe) is een levenshouding die vooral populair is onder jongeren uit de muziekgenres punk, hardcore punk, hardcore, metalcore en deathcore. Straight-edgers gebruiken (per definitie) geen alcohol of drugs, roken niet, en sommige zijn overwegend vegetariër of veganist.
Zijn er hier sXe mensen op het forum ?
Wat vinden jullie hiervan ?

Ik wil dit wel proberen, maar ik ben bang dat ik het niet aankan.
Vooral het helemaal géén alcohol valt tegen.

Thorfinn 28-11-2010 16:45

Luister je naar straight-edge hardcore en ben je bij de community?

TCO 28-11-2010 16:49

Citaat:

Thorfinn schreef: (Bericht 31113882)
Luister je naar straight-edge hardcore en ben je bij de community?

Euhm ik luister naar post-hardcore/screamo/metal/punk, maar de levensstijl is belangrijker dan de muziek. Verder ben ik bij geen communities vermits ik nog maar pas op het idee ben gekomen.

ikzelf100 28-11-2010 17:05

JE bent sXe of je bent het niet. Daar is maar 1 mogelijkheid om achter te komen, gewoon doen.
En als het dan niet bevalt is het niks voor jou. en als het je wel bevalt dan ben je dus een goeie sXe. :O

Sarah 28-11-2010 17:11

Als je bang bent dat je het niet aankan om geen alcohol te gebruiken, is het een goed idee om dat inderdaad eens te proberen, want dan vind je alcohol te belangrijk. Alcohol gebruiken omdat je van de smaak houdt of omdat je het lekker vindt om een beetje aangeschoten te zijn vind ik allemaal prima, maar alcohol gebruiken omdat je het niet volhoudt om het niet te gebruiken, vind ik geen goed teken.

TCO 28-11-2010 17:14

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 31113941)
Als je bang bent dat je het niet aankan om geen alcohol te gebruiken, is het een goed idee om dat inderdaad eens te proberen, want dan vind je alcohol te belangrijk. Alcohol gebruiken omdat je van de smaak houdt of omdat je het lekker vindt om een beetje aangeschoten te zijn vind ik allemaal prima, maar alcohol gebruiken omdat je het niet volhoudt om het niet te gebruiken, vind ik geen goed teken.

Vooral de volledige onthouding schrik me een beetje af.
Met nieuwjaar, op fuiven, ... is het niet gemakkelijk om helemaal niéts te drinken. :)

ikzelf100 28-11-2010 17:16

Dan ben je dus geen goeie sXe'er waarschijnlijk. als je voordat je bent gestopt het al jammer vind dat je niet drinkt.

TCO 28-11-2010 17:17

Citaat:

ikzelf100 schreef: (Bericht 31113950)
Dan ben je dus geen goeie sXe'er waarschijnlijk. als je voordat je bent gestopt het al jammer vind dat je niet drinkt.

Ik zeg niet dat ik het jammer vind, ik zeg dat het niet gemakkelijk is ;)

ikzelf100 28-11-2010 17:28

Maar waarom doe je het niet gewoon dan? :o
Je moet als je zo stopt gewoon in 1 keer met alles tegelijk stoppen. dat is niet fijn maar wel het beste om er ook vanaf te kunnen blijven.

ikzelf100 28-11-2010 17:29

gewoon vanaf nu niet meer roken niet meer drinken en kijken of je het de rest van je leven volhoudt (Y).

*oma* 28-11-2010 19:11

Niks voor mij.

TCO 28-11-2010 19:18

Citaat:

ikzelf100 schreef: (Bericht 31113984)
gewoon vanaf nu niet meer roken niet meer drinken en kijken of je het de rest van je leven volhoudt (Y).

Challenge accepted (y)

ikzelf100 28-11-2010 20:13

Veel succes man (Y)

FA 28-11-2010 20:18

Ik ben er één geweest, of toch bijna één geweest. (Hangt ervan af wanneer iemand volwaardig Straight Edge is ;))
Maar was me niet mijn ding dus stapte er even snel weer uit als ik erin kwam.

Het is niet echt zozeer een kwestie van 'aankunnen' maar simpelweg return on investment.
Ik vond dat het een stijl is die flink wat levensvisie opdringt en waar ik niet erg veel uit haalde waar ik waarde aan hecht.

SxE'n zijn bijna uitsluitend lefties en dan bedoel ik geen sociaal-democraten maar (wat de meer overtuigden betreft toch) echt praatzieke ecologisten, anarchisten en communisten. Er valt weinig tegen te zeggen dat niet hun kijk is en hield het dan maar snel voor bekeken.

Verder eigenlijk bijlange zo'n slecht volk niet, al kom je altijd hier of daar wel eens een rotte appel tegen, maar gewoon ja...
Geen mensen waar ik veel affectie mee voel. ;)

Reverend 29-11-2010 17:06

Puberaal volk. Onzinnige regels. Vervelende muziek. Daarnaast wantrouw ik mensen als ze niet roken, drinken of drugs gebruiken.

Vizsla 29-11-2010 21:55

Geen idee of ik sXe ben xD
Beoordeel maar:
http://last.fm/user/lauri94/
Nooit gerookt / ga nooit doen
Nooit gedronken (alcohol) / van plan nooit te doen
Aardig open persoon
Geen skater
Anti EscapeTheFate :P

Reverend 30-11-2010 10:24

Citaat:

Ha, die heb ik eerder gehoord!

ikzelf100 30-11-2010 11:54

Citaat:

Vizsla schreef: (Bericht 31118065)
Geen idee of ik sXe ben xD
Beoordeel maar:
http://last.fm/user/lauri94/
Nooit gedronken (alcohol) / van plan nooit te doen
Aardig open persoon
Geen skater
Anti EscapeTheFate :P

Je muziek smaak heeft helemaal niks met sXe te maken. :o

Afwezignummer2 02-12-2010 16:36

Citaat:

FA schreef: (Bericht 31114606)
SxE'n zijn bijna uitsluitend lefties en dan bedoel ik geen sociaal-democraten maar (wat de meer overtuigden betreft toch) echt praatzieke ecologisten, anarchisten en communisten. Er valt weinig tegen te zeggen dat niet hun kijk is en hield het dan maar snel voor bekeken.

Grmbl grmbl.
Precies wat ik verwachtte.

Het lijkt me echt gewoon niks om bij zo'n clubje te gaan horen, jezelf zo te noemen of weet ik veel wat. Het is net als iemand die zich als een neger gaat kleden en zichzelf Kleine Super G noemt omdat hij van 50c houdt.

Giles 02-12-2010 16:36

Ik rook niet, ik drink niet en ik gebruik geen drugs. Tsjeempie, half way there.

Thorfinn 02-12-2010 17:45

pff , als je straight wil zijn, doe dat dan meerdere personen, en ga af en toe naar hardcore shows in je omgeving.

Ymir 03-12-2010 03:56

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31116969)
Puberaal volk. Onzinnige regels. Vervelende muziek. Daarnaast wantrouw ik mensen als ze niet roken, drinken of drugs gebruiken.

Niets aan toe te voegen (Y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.