![]() |
Hoe spreek jij op msn?
Spreek je op msn netjes (met hoofdletters enzo) of gewoon zonder hoofdletters enzo?
En ik wist niet in welke onderdeel ik deze topic moest zetten. |
op msn praatk in spreektaal omda da vl korter isz & iedreen my dr tog verstaat.
Zoiets :D |
Gewoon zoals het hoort. Dus met hoofdletters en zo.
|
Ik denk meer DK eigenlijk. Als de fbs daar het niet vinden passen, mijn excuses.
|
Net zoals ik op dit forum doe. Gewoon met hoofdletters en punten en een spatie op het einde van mijn... post. Of hoe noem je dat. Wat ik gezegd heb.
|
Ik gebruik automatisch hoofdletters en leestekens als ik typ. Maar als ik op msn een typfout maak, corrigeer ik die meestal niet, tenzij de betekenis er onduidelijk door wordt.
Vroeger was het een tijdje zo dat als ik typte, dat negen van de tien keer op msn was. Toen liet ik de interpunctie er meestal bij zitten en gebruikte ik wat gebruikelijke afkortingen zoals ff en brb. Maar tegenwoordig als ik typ is het meestal een brief dus dan wen je er vanzelf aan om altijd netjes te typen. |
Ik schrijf gewoon zoals altijd, maar als ik fouten maak verbeter ik ze niet.
|
Op msn type ik gewoon nederlands. Ik laat meestal wel de interpunctie achterwege.
/Luiheid:D |
Vooral snel. Dan maak ik vaker fouten, die laat ik dan staan. En hoofdletters gebruik ik ook wat minder.
|
Ik type gewoon zoals het hoort. Wel maak ik best veel typfouten doordat ik heel snel type, die verbeter ik niet. Spelfouten meestal wel.
|
Ik laat meestal de eerste hoofdletter weg, maar voor de rest typ ik gewoon Nederlands met interpunctie en alles. Spel/Typfouten corrigeer ik, ook achteraf, als het al gestuurd is. Wel gebruik ik soms afkortingen als brb.
|
Citaat:
|
mwah, meestal zo'n beetje, zonder hoofdletters en punten aan het eidne van een zin
wel verbeter ik spelfouten, typfouten niet |
Citaat:
Ik gebruik geen hoofdletters, wel komma's en soms punten als ik twee zinnen typ zonder enter. Sommige woorden kort ik af, zoals inderdaad. |
Zoals het hoort, alleen maak ik op mijn telefoon wel eens een typo en als mijn tel die niet verbetert, is het pech :p
|
Ik verbeter snelheidsfoutjes vaak niet, hussel letters door elkaar, hoofdletters laat ik achterwege en punten gebruik ik wel... iets te vaak, alleen. Maar het klinkt minder leesbaar dan het is, hoor. Ik typ gewoon wat sneller en gooi wat vaker punten waar komma's moeten. Zoiets. :P
|
Ik typ meestal zoals ik op het forum ook post, met interpunctie en hoofdletters enzo.
|
kleine letters, zonder spelfouten.
|
ik denk dat ik wel vaker
op enter druk. |
Citaat:
dan typ ik zo van gisteren niet nee eergisteren ik liep over straat gewoon straat stenen boom stenen straat. |
En dat enteren ook natuurlijk. :cool:
|
Net als op IRC; geen hoofdletters, geen punt aan het einde van een zin (behalve dubbele puntjes). Hoofdletters en punten zijn in een chat lelijk; daardoor oogt het gesprek minder vloeiend of zo. Het staat niet mooi en voelt niet natuurlijk aan als je het dan (terug)leest. Voor de rest geen spange breezerlingo maar gewoon fatsoenlijk Nederlands. Althans, dat probeer ik :P
|
Citaat:
|
Ik ben soms van de hoofdletters en punten.
|
Als ik maar één zin schrijf, laat ik de hoofdletter en de zinseindepunt weg. Als ik meerdere zinnen schrijf, doe ik dat niet.
|
Ik gebruik haast nooit MSN, maar ik doe alles met hoofdletters en punten en voluit geschreven enzo. Eigenlijk hetzelfde als hier, met de zelfde afkortingen zoals 'mss' of 'idd'.
Zelfs sms'jes schrijf ik voluit en met gebruik van interpunctie. Dan maar een sms'je extra versturen, ik wil niet overkomen als een mongol. |
Oh, een SMS doe ik altijd wél netjes met hoofdletters, punten en afkortingen gebruik ik ook niet. Dan maar een extra berichtje inderdaad!
|
Als ik al eens op msn zou zitten zou ik gewoon volledige interpunctie gebruiken, hoofdletters, the whole nine yards. Het zit er zo in geramd dat ik automatisch backspace by een typo, dat verandert echt niet of het nou msn, sms, forum of wat dan ook is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kutsmoesjes, want voor de rest typ je niet als een (slaap)dronken debiel.
En ik vind het ook niet erg dat je zo typt, maar wel opvallend dat je het verkeerd schrijft in een zin waarin je beschrijft dat je alle verkeerd geschreven dingen automatisch verbetert. |
Ik ben dan ook geen slaapdronken debiel, daar is veeeeeeeeeeeel meer voor nodig (Grym kvlt nordlinger), maar ik typ wel veel meer gehaast nu. Alsof ik vergeet wat ik wil tikken als ik het niet snel genoeg erin ram. En ach, zie het als the exception that proves the rule. Al slaat dat in dit geval nergens op
|
Correct Nederlands zoals (meestal) hier ook het geval is. Alleen gebruik ik geen hoofdletters aan het begin van een zin.
|
Jongens, dit is DK, geen Onzin, dus heb wat berichten verwijderd.
|
Citaat:
|
op msn typ ik zonder hoofdletters
en waar er komma's zouden staan enter ik meestal dus het ziet er ongeveer zo uit |
ja ik doe ook wat flyaway doet
maar ik praat dan ook alleen met flyaway op msn en met mijn vriendje en mijn moeder die doen dat ook zo. |
ik probeer zoveel mogelijk foutloos te typen, maar ik pas geen hoofdletters toe :)
|
Gewoon volgens de regels. Ik kan soms wel een beetje makkelijk zijn met hoofdletters.
|
Ik doe altijd hoofdletters waar het nodig is. Meestal enter ik bij een zin en gebruik nauwelijks interpunctie.
|
Citaat:
|
Op msn typ ik in hele zinnen, met hoofdletters en interpunctie. Spelfouten verbeter ik niet, tenzij ie heel erg is. Tikfouten alleen als ze ook erg zijn.
|
soms typ ik zo. Maar meestal gewoon netjes met hoofdletters en komma's en punten en de hele rataplan. Vroeger typte ik meestal zulk soort onzin:
hoe ist heb j morge wat t doen had n 8 vr mn toets |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh dat deed ik ook.
Heje tog nog me ak overgschreven? Vink egt nie kewl. :facepalm: |
ik spreek niet op msn :bloos:
|
Citaat: