![]() |
partitie probleem
ik heb zojuist een partitie gemaakt op een pc. maar ik kan niet bij die partitie via het netwerk.
ik gebruik 2 pc's die via crosscable zijn verbonden. ze draaien beide win 7. iemand een idee. ik kan wel in de andere mappen. |
Heb je de partitie wel gedeeld staan?
via computer -> rechter muis op partitie -> Share with -> advanced sharing -> advanced sharing -> share this folder (aanvinken) -> naam aanmaken (bij voorkeur eindigend op een "$" als je niet wilt dat iedereen de gedeelde schijf kan zien) -> permissions -> zorgen dat dit zo instelt dat je als gebruiker van de andere pc er toegang tot hebt -> ok -> ok -> ok |
yup ik heb hem al gedeeld op de manier zoals jij het zegt.
maar het probleem is ik heb op beide pc's precies hetzelfde gedaan. dus ik heb op allebei een partitie gemaakt. en dezelfde instelingen gegeven. en ik kan van pc 1 niet in de partitie(ik zie hem wel staan maar krijg de melding dat ik geen toegang heb tot de locatie) op pc 2. maar ik heb precies dezelfde instellingen op pc 2 qua delen en netwerkopties als pc 1. en ik kan wel in mijn partitie van pc 1 met pc2 :S. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19. |