![]() |
Amazon.com
Ik wil iets bestellen van €600, maar ik heb geen ervaring met deze site.
Heeft iemand er wel ervaring mee, en is deze site te vertrouwen? Aangezien het een heel bedrag is wil ik toch wat meer zekerheid. Of is Amazon zoiets als kieskeurig.nl? :y |
Ik heb geen idee, maar ik zal gewoon lekker bij Wehkamp, bol.com of dergelijke bestellen, zeker als je er aan twijfelt. Je weet dan zeker dat je het ontvangt.
|
Ik heb wel eens iets besteld en is goed bevallen.
|
Amazon.com is de Amerikaanse uitgebreidere versie van bol.com. Werkt dus prima :)
Ik weet niet wat je wil bestellen? Maar het kan goed zijn dat ze bepaalde producten niet naar Nederland verzenden. En je hebt een grote kans dat de douane nog eens extra belasting heft. Zie ook: http://www.douane.nl/particulier/int...nkopen-01.html |
Dus als mijn paketje eruit word gehaald, of bekijken ze alle pakjes? betaal ik 19% en nog is 6% over het hele bedrag. maar hoe groot is de kans dan, dat mijn pakketje eruit word gehaald?
---------------------------------------------- Ik zie net dat je kan aankruisen dat het een gift / cadeau is. Dan hoef je toch sowieso geen invoerrechten of belasting te betalen? |
Hmm, ik heb zelf net een paar schoenen uit Amerika besteld en die zijn niet via de douane gegaan, maar mijn zus bestelt daar regelmatig dingen en die gaan bijna altijd langs de douane waardoor ze daar echt nog heel veel geld extra voor moet betalen.
|
Kijk anders of ze 't ook op amazon.de hebben, dan heb je dat probleem niet :)
|
Citaat:
|
Dat het zoveel geld kost komt door het feit dat je omzetbelasting moet betalen + invoerrechten over de douanewaarde(economische waarde dat bepaald is door de douane)
|
Citaat:
Citaat:
Omzetbelasting moet je betalen over product+verzendkosten+verzekeringskosten+de bovenstaande douanerechten. Dit is 19% Je moet ook nog inklaringskosten/afhandelingskosten betalen aan het koerierbedrijf. Dit bedrag verschilt per bedrijf maar zit ergens tussen de 10 en 40 euro in. Op producten vanuit de EU hoef je niets te betalen (via amazon.de dus nooit douanekosten). Kortom: duur grapje ;) [edit] rekenvoorbeeld met jouw product van 600 euro. Stel 60 euro verzendkosten en 40 euro verzekeringskosten (schatting, weet niet wat je werkelijk kwijt bent). Wat bestel je? Muziek cd's en film dvd's heeft 3,5% aan douanekosten. Douanerechten: 600 euro+60 euro+40 euro=700 eurox3,5%= 24,50 euro Omzetbelasting: 600+60+40+24,50= 724,50 x 19% = 137,65 euro Inklaringskosten: gokje 25 euro Totaal: 24,50 + 137,65 + 25 = 187,15 Kortom: voor jouw product van 600 euro, mag je nog eens bijna 200 euro extra betalen aan de douane. Plus je verzendkosten. Ik weet niet of je product dan nog steeds voordeliger is dan hier ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45. |