![]() |
's Ochtends altijd buiten adem
Ik heb altijd dat als ik 's ochtends wakker geworden ben, en ik loop naar het kantoor en zet de computer aan, dat ik heel benauwd ben, alsof ik niet genoeg zuurstof binnen krijg.(wel genoeg lucht, mijn luchtpijp is niet smaller ofzo.).
Ik moet dan ook de hele tijd lucht happen en gapen, waarna ik me als nog niet verzadigd voel en nog meer lucht moet happen en gapen, enzovoort. Dit is echt een kutgevoel, hoe komt dit en hoe kom iek d'r vanaf? |
Lukt het niet als je rustig probeert te ademen? Het wordt juíst erger als je elke keer denkt ''oh, het is weer ochtend, nu raak ik weer buiten adem''
|
Conditietraining doen? Of misschien is het erg benauwd daar?
|
Gapen is meer een kenmerk van een wat lage bloeddruk, en zeker omdat je beschrijft dat het bij opstaan gebeurt, zou dat het best kunnen zijn. word je bij snel opstaan ook licht in je hoofd, of wordt het soms zelfs even zwart voor je ogen?
|
Heb je genoeg frisse lucht in je slaapkamer?
|
Als je er echt last van hebt, zou ik toch eens langs een huisarts gaan. Blijf dan wel echt op je strepen staan, want geloof me, anders duurt het eeuwen voordat je eindelijk iets goeds hebt (en ja, dat is ervaring).
|
Ik heb wat de TS heeft ook wel eens, dat je naar adem hapt, maar dat je voelt dat je longen niet vol genoeg zijn. Vooral 's ochtends. Ik kan ook wel eens duizelig worden en ook even zwart voor de ogen. Is dit het gevolg van lage bloeddruk?
|
Wellicht is het een idee om te gaan fietsen of wandelen af en toe, al is het alleen al voor de conditie and ademhaling te trainen. ...
Ik heb een vorm van inspannings astma .. Als ik heel intense sport (wielrennen) raak ik soms voledig de controle over mijn ademhaling kwijt en dan gaat het soms echt niet goed ... ik heb toen een 'ding' gekocht XD haha om me long spieren te trainen.. om zo te leren gecontroleert beter aden te halen. |
Het eerste waar ik aan dacht is hyperventilatie? Probeer eens een keer diep in te ademen, en vervolgens alle adem door je mond weg te sissen. En dat 3 keer herhalen, misschien helpt het. Als ik jou was zou ik in ieder geval even naar de huisarts gaan. Die weet vast meer.
|
Misschien is het ook mentaal, je denkt al dat je buiten adem zult raken waardoor dit ook echt gebeurd. Als ik me zou focussen op het benauwd krijgen, kan ik het ook aardig benauwd krijgen. Doorbreek dit dus!
|
Citaat:
Citaat:
|
Heb je al een raam open?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|