![]() |
Geloof ?
Hee,
Ik heb onlangs een vriendin, nou hebben wij het probleem dat haar ouders van een ander geloof zijn en onze relatie niet goedkeuren. Hierdoor wilt zij het uitmaken, maar eerst wilde we kijken of er heel misschien nog oplossingen te overwegen zijn. Iemand ? Alvast bedankt! |
Informatie over welke 2 geloven jullie aanhangen is misschien handig. :)
|
Citaat:
|
Je laten bekeren tot de islam? Nee slecht plan. Draagt zij een hoofddoek? Aangezien je niet zeker weet of ze wel moslim is, lijkt het me niet dat ze dat heeft, dat betekent dat ze niet heel streng is opgevoed.
Je kunt naar haar ouders toegaan en laten zien dat je echt geen slechte jongen bent. Laat zien dat je respect hebt voor hun geloof, zonder er zelf aan mee te doen als je niet wil, en bewijs dat je als niet-moslim ook goed genoeg kunt zijn voor hun dochter. |
Wat Phoebe zegt.
Verder denk ik dat het belangrijk is dat jij haar duidelijk maakt dat, wat haar keuze ook is (uit of aan), jij het respecteert. Als je van haar houdt, doe je dat ook. Je kan haar niet dwingen voor jou te kiezen en haar ouders maar te passeren, zelfs al is het in jouw ogen absurd om in zoiets onvoorwaardelijk naar je ouders te luisteren. |
Nee ze draagt geen hoofddoek :p
Ze wilt niet dat ik met haar ouders praat omdat ze dan in de problemen komt zegt ze omdat ze dan nog bozer gaan worden dan dat ze al zijn. |
als ze je daarvoor wilt dumpen zou ik haar sneller aan de kant werpen dan een gebruikte kleenex.
Citaat:
|
Sinds Atatürk, bedoel je (of: sinds de val van het Ottomaanse Rijk). In Turkije is het dragen van een hoofddoek op school bijvoorbeeld verboden. Veel Turkse moslima's dragen dan ook geen hoofddoek. Tegelijkertijd zijn ook veel Nederlanders die van Turkse afkomst zijn afkomstig van het platteland met een erg traditionele cultuur, waarbij het belangrijk is dat de dochters geen relaties hebben voordat ze trouwen, en al helemaal geen relatie met een niet-moslim.
Als jij dit meisje alleen maar problemen bezorgt als je naar haar ouders gaat, dan moet je dat maar niet doen. Luister naar haar, zij weet het beste hoe ze dit kan aanpakken, of er mogelijkheden zijn om toch een relatie te hebben, want zij kent haar ouders het beste en kan beter inschatten hoe ze reageren dan jij dat kan. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien dat zij eens met haar ouders kan praten. Wil jij moslim worden trouwens voor haar? Zodat je evt. wel bij haar kan zijn? |
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou niet zomaar een geloof aannemen. Als je later met een Katholiek wil trouwen, zit je met je islam. (Daarom ben ik niet gedoopt, alle opties open.)
Bepaal voor jezelf hoe belangrijk ze voor je is en hoelang je bij haar wil blijven. Realistisch. |
Citaat:
|
Ja maar als jij van iemand houdt en alleen bij diegene kan zijn als je voor dat geloof gaat.
Plus dat als je nooit met geloof bent opgevoed je helemaal niet weet wat het précies is en kun je alsnog gaan geloven als je daar wat voor voelt. |
Citaat:
|
Je gaat niet plotseling in God geloven als je vriend(in) dat doet:S Je gaat geloven omdat je ervan bent overtuigd, niet omdat het moet.
|
Citaat:
|
Als je een vriendin hebt zal één van de eerste dingen die je van elkaar weet toch wel "het geloof" zijn... toch?
Nu ga jij ervan uit dat haar ouders jullie relatie afkeuren vanwege jouw ongeloof. Is dat wel zo? Vinden ze haar niet gewoon te jong? Wat ook kan, ze is uitgehuwelijkt, haar ouders hebben al een partner voor haar die in Istanbul voor een enkeltje Nederland aan het sparen is... Of, ze hebben je gezien (foto in telefoon?) en ze vonden je "te Westers".? Vraag het je vriendin eens. Als het inderdaad om het geloof gaat mag je haar vragen of ZIJ dat geloof zo belangrijk vindt, anders zal ze nog meer dingen tegen haar wil moeten doen. |
Je hebt twee opties, doen alsof je moslim bent, of stiekem een relatie onderhouden met dat meisje. Ik zou zelf voor de tweede optie gaan, tenzij zij dat niet ziet zitten.
|
Citaat:
@Kazet: Volgens mij is het punt nu precies dat ze dat niet ziet zitten, omdat ze het al uit wilde maken.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |