![]() |
wiet(soms)
ik vroeg me af als af en toe wiet rookt(1 tot 4 joints per week) is dat dan zo slecht? ook voor jongeren van 15, ik weet dat je het beter niet kunt doen maar als je het toch perse wilt doen.
|
ja en nee. belangrijkere vraag: wat bedoel je met "zo slecht"? jouw vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden, ten eerste omdat iedereen een andere kijk heeft op wat goed en slecht is. ten tweede ook omgekeerd, omdat voor iedereen de hoeveelheid waarbij wiet "slecht" wordt verschilt.
wat vind jij slecht? tussen de regels door denk ik te lezen dat je jezelf afvraagt of je slecht bezig bent |
Volgens mij (en volgens elke studie tot nu toe) is er afgezien van de negatieve effecten op longen (bronchitis, longkanker) geassocieerd met roken verder weinig negatiefs aan.
wel kan je persoonlijk er slecht op reageren. |
Het zal waarschijnlijk wel een averechts effect hebben op je schoolprestaties, maar dat verschilt per persoon. Wel zou ik je aanraden om er zo min mogelijk een gewoonte van te maken, want 1 tot 4 joints per week kan heel makkelijk 1 tot 4 joints per dag worden.
|
1 tot 4 joints per week lijkt me wel een beetje té. Wat arPos zegt, maar het is toch maar beter om het wat te minderen. Tijdens je roes kan je toch wat minder van de maatschappelijke dingen verrichten (school, een normaal gesprek voeren).
|
ik heb wel eens over psychoses en schizofrenie gelezen als effect van wiet maar daar moet je dan sowieso al gevoelig voor zijn enzo. :o dus als het verkeerd gaat hebben we je nu gewaarschuwd maar er zijn genoeg blowers waarbij dat nooit mis gaat.
|
ik doe dit niet hoor, ik heb in me hele leven 2 keer geblowd maar twijfelde gewoon, en ik heb wel de drang om het iets vaker te gaan doen( 1-2joints per twee weken ofso, dus dan op een avond 2 ofso en dan weer twee weken niet)maar dan met lichte wiet niet van dat hele sterke.
|
Citaat:
Een joint moet je roken als je je al lekker voelt, alleen dan ga je je er beter door voelen, om dezelfde reden is alleen (als in zonder gezelschap) blowen dan ook enorm kut. |
Citaat:
Spreek voor jezelf! Ik vind het hartstikke leuk om een jointje te roken met anderen maar lekker in mijn eentje een bescheiden paffer roken terwijl ik mijn muziekcollectie doorneem en probeer uit te breiden is minimaal zo fijn. |
Ja inderdaad, ik vind in mijn eentje blowen juist hartstikke relaxt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13. |