![]() |
Aantal lessen Gymnasium 2
Als je in de 2e klas van het Gymnasium zit, wil je dan hier reageren.
Ik heb zelf 34 lesuren (met evt. extra keuzes 36/38 lesuren). Maar hoeveel lesuren hebben jullie??? Graag zoveel mogelijk serieuze reacties. Met vriendelijke groet, |
Ik heb 0,5 lesuur teveel, per week. Maar goed, even denken hoor, ik heb 24 lesuren van 70 minuten en daarbij 2 tussenuren. En ik doe 5 vwo, NT/NG (CM profielen hebben bijvoorbeeld veel minder les ._.)
|
Ik zit in 5vwo, dus niet waar je om gevraagd hebt. Maar ik reageer toch voor het geval dat je daar iets aan hebt. Ik heb 36 uur les van 50 minuten en ik heb drie tussenuren per week. Niet iets waar ik blij mee ben, maar anders moet ik vakken laten vallen en dat wil ik ook niet. De vakken die ik heb zijn: Nederlands, Engels, Frans, Spaans, ANW, wiskunde B, scheikunde, natuurkunde, biologie, NLT, economie, levensbeschouwing en gym. CKV heb ik vorig jaar gelukkig al afgesloten.
|
Citaat:
Met vriendelijke groet, |
Citaat:
Citaat:
Bij ons op school hebben sommige klassen 1 tussenuren en sommige meer, maar dat zijn er iets van 3 met 2/3. Ik zelf had tot de herfstvakantie een tussenuur, maar sinds de herfstvakantie niet meer. Bedankt voor de reacties. Met vriendelijke groet, |
VWO-5, 32 lesuren van 45 minuten.
2 uur: godsdienst, CKV, sport, maatschappijleer 3 uur: Nederlands, Engels, Duits, natuurkunde, scheikunde, economie, wiskunde D 4 uur: wiskunde B De wiskunde A-mensen bij ons hebben drie lesuren, dus sommigen zullen 31 lesuren hebben. |
Het valt wel mee, twee tussenuren. Mensen hier (met minder lessen, mijn dagen zijn gewoon vol) hebben soms wel 4 tussenuren. En dat is láng hoor, 70 minuten.
Oh, en dan heb ik Nederlands, Frans, Engels, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie, economie, maatschappijleer, CKV en LO. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb 34 lesuren van 45 minuten, zit in VWO Gymnasium 4
- (NG + Nat.-profiel, dus eigenlijk NT/NG) Vakken: Nederlands, Engels, Wiskunde B, Duits, Scheikunde, Natuurkunde, Biologie, ANW, Godsdienst, KCV, Latijn, Lichamelijk opvoeding, (Mentorles, reken ik niet als vak), + Economie vanaf volgend jaar. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de lessentabellen blijven 'redelijk' gelijk. Je kunt moeilijk 50 lesuren krijgen, bijvoorbeeld. Met vriendelijke groet, |
Citaat:
Ik zit nu in de Tweede Fase, dat betekent ten eerste dat ik natuurlijk alleen de vakken heb die ik bij mijn profiel heb gekozen en niet meer alle vakken uit de 2e en 3e. Ten tweede betekent de Tweede Fase ook dat de lessen intensiever zijn en er dus minder lessen nodig zijn. Ten derde betekent de Tweede Fase dat je veel thuis moet doen, en school meer begeleiding is voor de stof. Je werkt nu zelfstandiger en je moet veel meer zelf thuis doen. En als laatste hangt dat wel een beetje van de wisselende roosters af. Zo hadden we het vorige rooster wel meer lesuren. Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt. Silvano. |
Citaat:
Dus in de 2e heb je (waarschijnlijk) alle vakken, en in de leerjaren 4-5-en/of-6 heb je minder vakken! |
Ik heb anders mooi meer lessen dan eerst (in de derde). Zelfs meer dan in de vierde. Zit nu in de vijfde. Het verschilt gewoon per school, en hier verschilt het echt ontzettend per profiel. De M-mensen (CM en EM, maatschappijprofielen dus) zijn vaak echt ontzettend vroeg uit en NT-mensen zitten vaak tot het laatste uur.
|
Het is voor de roostermakers ook niet altijd makkelijk om iedereen tevreden te houden...
(zelf had ik mijn rooster ook graag wat anders gehad) |
3 gym, wij hebbben lessen van 50 min, en daar hebben we er 35 van. vergeleken met de andere 3e klassen zijn dat er 5 teveel.
|
2 VWO gymnasium, 32 uren van 50 minuten
1 uur: mentoruur (kutuur:mad:) en CKV 2 uur: Gym, Frans, aardrijkskunde, natuurkunde, biologie, geschiedenis en Engels 3 uur: Nederlands, wiskunde, Duits en Grieks 4 uur: Latijn |
Citaat:
En donderdags hebben we van 08.50 t/m 11.45 uur 3 uur dezelfde leraar, 2 uur Latijn en 1 uur Grieks:'(. En wij hebben geen CKV. En i.p.v. 4 uur gs., ak. hebben wij 3 uur M&M. En i.p.v. 4 uur na., bi. hebben wij 3 uur M&N. Wij hebben ook 3 uur gym. En juist mentoruur is wel ontspannen... En wij hebben ook nog gd.. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik dan (nog) gymnasium doe krijg ik ook meer uren, misschien wel 4 uur Latijn. |
Ik zit in 2 Gymnasium en ik heb 36 lesuren...
|
Citaat:
|
Hmm, meestal heeft gymnasium altijd wat meer lesuurtjes, wij hebben meer stof te verwerken (geld vooral in de onderbouw)
Ik heb momenteel nu 42 lesuren van 45 minuten, 3 gymnasium. In de tweede, had ik 36/37/38 lesuren (verschilt per semester) |
Citaat:
|
Ik zit ook in gymnasium 2. En heb ook met een 50 minutenrooster 34 lesuren. En met extra ook zo'n 38.
Groetjes. |
Ook Gymnasium 2 (: en ehm 34 lesuren van 50 min.
|
ofzoiets (A)
|
Citaat:
Mijn school heeft het fenomeen toesturen voor de onderbouw afgeschaft; 2 uren per week waarin toetsen kunnen (en bijna altijd) worden ingeplanned en dat telt mee als onderwijstijd. |
Ik heb 33 lesuren van drie kwartier, waarvan één uur dubbelgeroosterd is. (Ik kan elke week dus naar maar 32 lesuren.)
|
ik heb 40 uren van 50 minuten.
Maar in de tweede hebben we "talentstromen" (Sience, sport en CEN) en als ik dan CEN heb, zijn de kinderen die Sience of Sport gekozen hebben vrij en andersom. Van de 40 lesuren heb ik er dus maar 37. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43. |