Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Niet weten wat ik voor opleiding wil doen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1822216)

Hippie :peace: 11-12-2010 12:40

Niet weten wat ik voor opleiding wil doen

Ey, ik zit nu in havo 5, en moet dus dit jaar examen doen etc. Maar heb nog geen idee wat ik wil doen. Eerst wou ik naar vwo, daarna psychologie studeren, alleen mijn interessen daarin is gezakt, ook het niveau vwo zal ik denk ik niet halen.
Laatste tijd ( jaar ) ben ik erg geintresseerd in fitness, het lijkt me erg leuk om personal trainer te worden, maar dat verdient niet al te best. Ik weet dat als je fitness trainer a & b op zak hebt, je dit ook kan doen, en ben dan ook van plan dit te gaan halen, buiten mij latere normale baan. Ik zal even mijn interesses / hobbies vemelden, hopelijk komt iemand dan op een idee waar ik nog niet op ben gekomen:

filosofie
fitness
geschiedenis
gamen
badmintonnen
gitaar spelen
muziek luisteren
hoe het menselijk lichaam werkt

Alvast erg bedankt voor jullie tips !

ps: voor meer dingen die je wilt weten / nodig hebt, mag je gerust vragen ! *O*

Mr.Mark 11-12-2010 13:24

fysiotherapie *O*

Hippie :peace: 11-12-2010 17:29

Al aan gedacht, maar die kant van bewegen etc lijkt me niet zo leuk, vooral omdat je dan mensen ( volgensmij ) helpt revalideren en blessures helpt te 'genezen'.

Sarah 11-12-2010 17:52

Nouja, je begeleidt ook fysiofitness dan, maar je kunt niet als fysiotherapeut alleen fysiofitness doen, je moet wel wat meer 'allround' zijn. Maar je leert dan wel veel over hoe het lichaam werkt.

Wat dacht je van CIOS?

Hippie :peace: 12-12-2010 16:03

CIOS heb ik al gekeken, maar dat is de praktijk kant meer ( mijn god wat een zeikert ben ik XD.. ) eh.. hiermee bedoel ik echt het sporten zelf, en ik wil graag ook leren hoe alle spieren werken, hoe die heten, en zo optimaal te kunnen trainen, en mensen die ik dan help het optimale uit hun training te halen + goede voeding. Dat lijkt me echt leuk om te doen.

GOLD 13-12-2010 19:27

Biologie leraar :P

Clemenzia 15-12-2010 11:41

Ik heb eens een praatje gehouden met een fysiotherapeut maar die heeft ook heel veel psychologie nodig. Het was voor de helft werk met zijn handen en de andere helft was mensen motiveren om weer te bewegen en dat soort dingen.

Ninalove 16-12-2010 00:01

Astronaut

East 16-12-2010 08:31

Bewegingswetenschappen?

En anders: University College is het nieuwe Rechten (y)

Sarah 16-12-2010 13:48

Citaat:

Clemenzia schreef: (Bericht 31173724)
Ik heb eens een praatje gehouden met een fysiotherapeut maar die heeft ook heel veel psychologie nodig. Het was voor de helft werk met zijn handen en de andere helft was mensen motiveren om weer te bewegen en dat soort dingen.

dat is wel waar :Y
En ook als je met mensen aan het oefenen bent, dan gaat het er meestal om dat ze die oefeningen thuis elke dag moeten doen, en dat jij hun voortgang in de gaten houdt en ze leert hoe ze de oefeningen goed moeten uitvoeren, wat dus wel erg trainingsgericht is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.