Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Sidekick kopen op "EBAY'' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1823080)

Fashion Icone 22-12-2010 22:53

Sidekick kopen op "EBAY''

Hoi,
Ik wil een Sidekick kopen op Ebay de telefoon kost 64,99 dollar.
En verzendkosten 29,99 USPS Express Mail International.
Maar komen er nog allemaal kosten er bij omdat het uit een andere land komt??
Zo ja hoeveel?
Ik hoop op reacties.

RDilus 21-01-2011 13:14

Citaat:

Fashion Icone schreef: (Bericht 31196495)
Hoi,
Zo ja hoeveel?
Ik hoop op reacties.

je kan ook op marktplaats kijken daar zag ik een paar laast

ILUsion 22-01-2011 19:16

Citaat:

Fashion Icone schreef: (Bericht 31196495)
Hoi,
Zo ja hoeveel?
Ik hoop op reacties.

Het kan inderdaad zijn dat er nog bijkomende kosten bijkomen: BTW over het totaalbedrag (pakweg 19 dollar dus) en mogelijk nog enkele percenten douanekosten (berekening daarvan is niet zo simpel, heel veel verschillende tarieven voor verschillende producten, maar die kan je waarschijnlijk wel vinden op douane.nl en anders heeft de EU ook wel een site over die dingen). Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik al wel het een en ander ingevoerd heb (Hong Kong en VS naar België) en nog nooit iets moeten bijbetalen; maar ik heb wel al verhalen gehoord dat de douane nadien gewoon een factuur durft te sturen.

Verder zou ik ook opletten met die sidekick, de VS heeft een zeer protectionistische telefoonmarkt; op zowat elke telefoon zit er een SIM-lock (als het een telefoon met GSM-technologie is), naast GSM bestaat er in de VSA ook CDMA en dat is niet compatibel met de GSM-netwerken hier. Goed navragen/kijken of je die telefoon met een SIM-kaart van een andere operator kan gebruiken dus!

Fashion Icone 22-01-2011 23:11

Citaat:

ILUsion schreef: (Bericht 31296508)
Het kan inderdaad zijn dat er nog bijkomende kosten bijkomen: BTW over het totaalbedrag (pakweg 19 dollar dus) en mogelijk nog enkele percenten douanekosten (berekening daarvan is niet zo simpel, heel veel verschillende tarieven voor verschillende producten, maar die kan je waarschijnlijk wel vinden op douane.nl en anders heeft de EU ook wel een site over die dingen). Nu moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik al wel het een en ander ingevoerd heb (Hong Kong en VS naar België) en nog nooit iets moeten bijbetalen; maar ik heb wel al verhalen gehoord dat de douane nadien gewoon een factuur durft te sturen.

Verder zou ik ook opletten met die sidekick, de VS heeft een zeer protectionistische telefoonmarkt; op zowat elke telefoon zit er een SIM-lock (als het een telefoon met GSM-technologie is), naast GSM bestaat er in de VSA ook CDMA en dat is niet compatibel met de GSM-netwerken hier. Goed navragen/kijken of je die telefoon met een SIM-kaart van een andere operator kan gebruiken dus!

Bedankt voor je reactie, alleen weet ik nog steeds niet wat de bijkomende kosten kunnen zijn, ik vind de site ingewikkeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.