Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Wintersport. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1823097)

Missy 23-12-2010 09:27

Wintersport.

Wie gaat er wel eens op wintersport? Waar ga je dan heen? Zijn er nog gebieden aan te raden of ben je toch meer van zon, zee en strand?

Scholier 23-12-2010 21:30

Ik ga ieder jaar op wintersport naar Oostenrijk.
Maar wat voor soort gebied zoek je?

Scholier 24-12-2010 13:49

Citaat:

topnieuws schreef: (Bericht 31198965)
Ik ga ieder jaar op wintersport naar Oostenrijk.
Maar wat voor soort gebied zoek je?

Ik bedoel als je bijv. een bepaald soort gebied zoekt, bijv. rustig, goedkoop, groot, enz. dan moet je dat hier maar even melden.

Daantje_0705 04-01-2011 20:57

Ik ben de week voor kerst geweest :) Was de vierde keer. Sinds ik met m'n vriend samen ben ga ik elk jaar wel een keertje. M'n schoonouders hebben een huisje waar ze twee keer per jaar heen gaan en wie dan mee wil mag mee. Wij gaan altijd naar Katschberg, klein skigebied in Oostenrijk in de buurt van de Tauerntunnel, niet zo heel erg bekend. Het is wel handig als je al een beetje kan skiën omdat er maar een paar blauwe pistes zijn en verder vooral rode maar ik heb in dat gebied leren skiën en dat ging ook prima.

Missy 05-01-2011 08:25

Citaat:

topnieuws schreef: (Bericht 31200313)
Ik bedoel als je bijv. een bepaald soort gebied zoekt, bijv. rustig, goedkoop, groot, enz. dan moet je dat hier maar even melden.

Ik zoek geen wintersportgebied. Het is meer een algemeen topic over wintersport.

Ot: persoonlijk ben ik niet zo van de wintersport. Het lijkt me best leuk om eens te proberen, maar ik ben toch meer van de warme landen en stedentripjes.

Jason2 06-01-2011 13:02

Ik ben 2x met school op wintersport geweest en heb allebei de keren heel veel plezier gehad! Heb nu mijn diploma en kan dus helaas niet meer met ze mee op wintersport. Wel hebben mijn vrienden ik het plan gemaakt om als we afgestudeerd zijn met z'n allen te sparen voor een snowboard vakantie!

Met school zijn we allebei de keren in Oostenrijk geweest, maar mij gaat het niet alleen om het snowboarden maar ook om de gezelligheid, en die was er genoeg!

ik_eet_egels 06-01-2011 13:26

Ik ga jaarlijks naar Noorwegen met een vriend. Dit omdat het goedkoop is omdat mijn ouders daar wonen en we daar dus gratis eten + overnachting hebben.

De wintersport daar is niet zo hoogstaand zoals in Oostenrijk, daar heb je betere en langere pistes (+apres-ski), maar we vermaken ons en wanneer ik afgestudeerd ben en meer geld heb gaan we die kant op.

Scholier 08-01-2011 17:35

Citaat:

Missy schreef: (Bericht 31236078)
Ik zoek geen wintersportgebied. Het is meer een algemeen topic over wintersport.

Ot: persoonlijk ben ik niet zo van de wintersport. Het lijkt me best leuk om eens te proberen, maar ik ben toch meer van de warme landen en stedentripjes.

Oké. Ik had je bedoeling niet helemaal begrepen.

Zelf ga ik altijd naar Fieberbrunn in Oostenrijk.
Mooi gebied, zeer geschikt voor beginners (en middelmatige skiërs).
Niet extreem druk, behoorlijk kindvriendelijk.
Gewoonweg mooi!(y)*O*

xXmathXx 16-01-2011 16:29

mijn wintersport bestaat uit snowboarden in davos, zwitserland.
altijd leuk (mijn mening natuurlijk) meestal ook lekker rustig. we huren elk jaar zelfde kamers.
dicht bij centrum en ski pistes. is ook erg leuke en lange slee baan, 4,2 km lang.
je kan er ook mooi off-piste dat is gewoonweg het alles leukst.

Daantje_0705 17-01-2011 18:11

Zijn er hier mensen wel eens in winterberg geweest? Hoe groot is de kans dat er daar half maart nog sneeuw ligt? M'n vriend en ik willen een weekendje weg in maart en toen zei m'n schoonmoeder 'waarom ga je niet naar winterberg, dan kan je misschien nog skiën'. Dat overwegen we nu dus. Als er geen sneeuw ligt, is er daar dan ook nog iets leuks te doen als je niet over eigen vervoer beschikt?

ietje91 28-01-2011 08:51

Ik ga naar een duurzaam skigebied :cool:, dat had ik net even gelezen, haha :cool:. Het wordt duurzaam genoemd omdat er natuursneeuw ligt en geen sneeuwkanonnen ingezet worden, hmm.. Interessant. Zonder erover na te denken ben ik dus heel duurzaam bezig :D In ieder geval ga ik naar de plaats Sölden, komt Radio 538 daar?

Gerbino 28-01-2011 17:31

Ga naar Sonnenkopfbahn in Wald am Arlberg, daar heb je de bestgeprepareerde pistes van Oostenrijk, de steilste piste van Europa, de mooiste off-pistes en het is verrassend goedkoop :) De mensen zijn aardig en er zijn nooit wachtrijen.

Als je voor Après ski gaat, is het een regelrechte afrader, maar ik ga alleen voor nonstop snowboarden.

ikkebenikke 28-01-2011 20:25

Ik ga 5 dagen skieën in Italie, begin maart ergens.

Dr. Durrr 29-01-2011 14:34

Val Thorens. Jammer dat die paupers van Oh Oh Cherso nu ineens doen alsof het mainly voor Tokkies is.

Joshua101 06-03-2011 08:49

Ik ga heel veel in duitsland en in noorwegen snowboarden, echt een vette sport

moet je echt een keer proberen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.