Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Bultje in hals... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1823204)

-x-Anoniem-x- 24-12-2010 17:14

Bultje in hals...

hooii..

Ik heb al een paar maanden last van een bultje in me hals. Het is zo groot als een erwt.Het doet niet echt pijn, maar je voelt het wel een beetje. Het steekt en irriteert een beetje. Ik ben altijd we zo'n iemand die van het ergste uitgaat. Weet misschien iemand wat dit kan zijn?

Groetjes..

Drieszz 24-12-2010 19:26

Ik heb gehoord dat dit een symptoom is van aids.
Overlaatst nog onveilig seks gehad ofzo iets?

-x-Anoniem-x- 24-12-2010 19:39

Nouu.. dat zal dan wel heel knap zijn, want ik heb het nog nooit gedaan. ;)

goeieboeie 25-12-2010 00:40

Zitten in je hals lymfklieren? Die kunnen na ziekte wel eens wat opzwellen maar ik weet niet zeker of die ook daar zitten

-x-Anoniem-x- 25-12-2010 09:11

Jaa in je hals zitten volgens mij lymfeklieren en bij je kaak volgens mij ook.. Daar is het wel een beetje opgezwollen..

Ik heb sinds gister last van een bult onder me kaak, het doet wel pijn maar niet zo super erg. Maar ik heb ook een koortslip, kan het daar mee te maken hebben?

goeieboeie 25-12-2010 14:06

mmm, durf ik niet te zeggen.

Lymfklieren kunnen bij veel verschillende dingen opzwellen. Ook bij verschillende SOA's. Als je "het" nog niet gedaan hebt is die kans nihil. Maar wat bedoel je met "het"? Enige vorm van seks op penetratie? Want bij iedere vorm van geslachtsgemeenschap kun je SOA's overbrengen.

-x-Anoniem-x- 26-12-2010 09:46

Ik bedoel met ''het''... nog nooit geen ene vorm van geslachtsgemeenschap gehad. ;)

Balance 26-12-2010 12:07

Ga er eens mee naar de dokter. Als het er al een paar maanden zit en het irriteert kan het geen kwaad dat hij/zij er even naar kijkt.
Ga niet meteen van het ergste uit, want het kan ook gewoon een onderhuidse puist zijn ofzo.

Megamandy 26-12-2010 15:44

ik heb dat ook in mijn hals zo'n bult, volgens mijn dokter was het gewoon een knoopje in de spier..
niets bijzonders..

HangInThere 28-12-2010 07:29

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat we van een bultje in de hals terecht komen bij SOA's?

Vertrouw je het niet TS, ga dan naar de dokter.

ps de reactie van Drieszz komt volgens mij in aanmerking verwijderd te worden

AnneElise 20-01-2011 14:55

Ik weet dat dit een wat late reactie is, maar waarschijnlijk is het bultje toch nog niet weg! Ik had er zo 1 achter mijn oor. Ik ben naar de dokter gegaan, omdat ik aan iets ernstigs dacht. Het bleek gewoon een lymfekliertje te zijn dat wat verstopt/gezwollen was. Als het groter zou worden / echt pijn zou gaan doen moest ik weer komen. Na een half jaar was het geheeel verdwenen en is het nooit meer terug gekomen!

Miss<3 06-02-2011 13:12

had je jonge kittens?
dan kan je kattekrab hebben (ofhoedatheet) dat had mijn buurmeisje. Als jonge katjes je krabben kan je heel soms een een of andere bacterie krijgen die een bult in je nek of hals, in je knie, onder je oksel :|, en nog een plek veroorzaakt. mijn buurmeisje had het in haar hals

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.