![]() |
politie worden
hallo,
ik ben 14 en doe een mavo opleiding volgend jaar doe ik examen. daarna ga ik nog mijn havo diploma halen de havo diploma duurt 2 jaar. daarna ga ik hbo doen maar ik wil bij de politie kan iemand mij vertellen wat ik na mijn havo diploma moet doen want lees allerlei dingen op internet maar wordt er niet wijzer van. ik weet dat je 17.5 jaar moet zijn op te solliciteren bij de politie en als je dan aangenomen bent dat je dan de opleiding moet doen. maar na havo moet je dan nog een opleiding doen of moet je dan direct solliciteren. m.v.g S-G |
Kijk hier eens:
http://www.politieacademie.nl/onderw...itiekunde.aspx Als je de linkjes aan de rechterkant aanklikt kun je daar vast wel alles vinden wat je wil weten :) |
Citaat:
Wat ik eruit begreep is dat de politie vrijwel uitsluitend mensen aanneemt die voortkomen uit de opleidingen (te groot aanbod) en dat je dan voordeel hebt als je vroeg bent begonnen (zoals met een brugjaar) |
Citaat:
|
Citaat:
Als je dat hebt afgerond heb je volgens mij een baangarantie maar dat weet ik niet zeker. |
bedankt voor alle reacties.
ik heb nog ff op internet gezorgt enzo en nu ben ik hier op uitgekomen. na mijn mavo diploma nog havo diploma halen dan naar hbo juridisch medewerker zakelijke dienstverlening niveau 4 ( duurt 3 jaar) en dan solliciteren bij de politie en als je dan wordt aan genomen dan naar de politieacademie ( duurt 4 jaar ) maar dan krijg je wel al betaalt. dus -mavo -havo - hbo juridisch medewerker zakelijke dienstverlening. ( 3 jaar) - solliciteren - politieacademie ( 4 jaar ) politiekundig bachelor klopt dit? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar heeft u zusje geen MBO opleiding gedaan? want als je een MBO opleiding doet dan ben je toch al oud genoeg |
Citaat:
Ik weet niet of je ook meer kans op werk hebt. Iemand die bijvoorbeeld geen HBO opleiding heeft gedaan kan een véél betere agent zijn dan iemand die wél een HBO opleiding heeft gedaan. Snap je? Het is wel zo dat je na je HBO opleiding ouder (en wijzer ;) ) bent en dus meer 'levenservaring' hebt dan iemand die gelijk na de HAVO naar de politie wil. Maar ook dat hoeft niet altijd zo te zijn. Je moet wel opppassen dat je niet alleen een HBO opleiding gaat doen om naar de politie te gaan. Je moet wel een HBO opleiding kiezen die je leuk vind want een HBO opleiding kan vrij pittig zijn voor sommigen. Je moet dus niet denken 'deze HBO opleiding maakt me allemaal niks uit ik ga met toch niet inzetten want ik ga hierna toch naar de politie'. Want dan ga je je HBO opleiding niet halen. Als ik jou was zou ik kijken naar een paar studiebeurzen waar de politie ook staat. |
Citaat:
|
mij werd altijd verteld dat mavo-mbo-hbo verstandiger is ipv mavo-havo-hbo
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het beter is om een mbo diploma te hebben omdat je daarmee al een baan kan kiezen. Je bent met een MBO diploma (in principe) klaar voor de arbeidsmarkt. Met een Havo diploma ben je dat niet. |
Citaat:
En als je zakt voor HBO maakt dat dan minder uit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20. |