Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   vragen over bezoeker ontvangen (administratie) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1823654)

nanatje 01-01-2011 17:12

vragen over bezoeker ontvangen (administratie)
 
hallo allemal ik ben hier nieuwe en ik wins jullie gelukkig nieuw jaar.
heb paar vragen en die moet ik bantwoorden kan jullie mij misschien
helpen het gaat over Administratie.

1.Wat wordt verstaan onder het correct ontvangen van een bezoeker?


2.Bestaat er een protocol voor het ontvangen van een bezoeker?


3.Is er een standaardprocedure voor het in- en uitschrijven van bezoekers? Zo ja, geef een omschrijving.

Alvast bedankt _O_

brands 01-01-2011 18:56

Ik heb ook in de richting van administratie de opleiding gevolgd. Dus ik hoop dat ik je op weg kan helpen:

1.Wat wordt verstaan onder het correct ontvangen van een bezoeker?
Bij de meeste bedrijven worden onder correct ontvangen van een bezoeker dit gedaan:
De klant komt binnen bij de balie en zegt tegen de receptie voor wie hij/zij komt. De receptioniste belt met de medewerker voor wie de klant komt. In meeste gevallen wordt er door de receptioniste een kopje thee of koffie aangeboden. Mocht dit niet zo zijn, dan serveert de medewerker zelf een kopje koffie of thee. Dit is bij de meeste bedrijven zo.

2.Bestaat er een protocol voor het ontvangen van een bezoeker?
Volgens mij niet, maar mochten er mensen zijn die het wel denken dan moeten ze dat maar typen en erbij vermelden welke bron het heeft!

3.Is er een standaardprocedure voor het in- en uitschrijven van bezoekers? Zo ja, geef een omschrijving.
Nee, dit mag men per bedrijf bepalen hoe ze dat willen inrichten. Er is dus geen standaardprocedure.

Ik hoop je hiermee een eind op weg te hebben geholpen. Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor/lees ik dat graag :)

Gr. Brands

Scholier 01-01-2011 20:03

Citaat:

brands schreef: (Bericht 31224728)
Ik heb ook in de richting van administratie de opleiding gevolgd. Dus ik hoop dat ik je op weg kan helpen:

1.Wat wordt verstaan onder het correct ontvangen van een bezoeker?
Bij de meeste bedrijven worden onder correct ontvangen van een bezoeker dit gedaan:
De klant komt binnen bij de balie en zegt tegen de receptie voor wie hij/zij komt. De receptioniste belt met de medewerker voor wie de klant komt. In meeste gevallen wordt er door de receptioniste een kopje thee of koffie aangeboden. Mocht dit niet zo zijn, dan serveert de medewerker zelf een kopje koffie of thee. Dit is bij de meeste bedrijven zo.

2.Bestaat er een protocol voor het ontvangen van een bezoeker?
Volgens mij niet, maar mochten er mensen zijn die het wel denken dan moeten ze dat maar typen en erbij vermelden welke bron het heeft!

3.Is er een standaardprocedure voor het in- en uitschrijven van bezoekers? Zo ja, geef een omschrijving.
Nee, dit mag men per bedrijf bepalen hoe ze dat willen inrichten. Er is dus geen standaardprocedure.

Ik hoop je hiermee een eind op weg te hebben geholpen. Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor/lees ik dat graag :)

Gr. Brands

Dit lijkt mij ook ja.

nanatje 01-01-2011 22:34

ik wil jullie eerst bedanken voor het snel reageren, bedankt brands voor je antwoord, ik vind het hartstikke aardig van jullie jij en topnieuws. Ja zeker brands, maar ik ga je lastig vallen hhhhhh . Nog een keer bedankt voor je hulp.
Gr nana

Scholier 02-01-2011 13:03

Citaat:

nanatje schreef: (Bericht 31225427)
ik wil jullie eerst bedanken voor het snel reageren, bedankt brands voor je antwoord, ik vind het hartstikke aardig van jullie jij en topnieuws. Ja zeker brands, maar ik ga je lastig vallen hhhhhh . Nog een keer bedankt voor je hulp.
Gr nana

Inderdaad heeft 'brands' het antwoord gegeven!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.